Bäbisar

På både 1:an och 3:an så går det program om barnlösa par.
Barn till varje pris och Drömmen om ett barn, tror jag att de heter.
Jag har råkat kolla på ett par av programmen och blivit sittandes i tv-soffan.
Jag våndas när jag ser de olika parens kamp för att bli gravida.
Alla är ju inte par heller utan det finns även en singeltjej som åker till Danmark för insimination som misslyckas hela tiden.
Att se hennes sorg gör ont i hela min själ.
Självklart så har jag alltid känt tacksamhet över våra fina pojkar och självklart så inser jag att det inte är självklart att kunna bli gravid men för mig och Jonny har det gått så lekande lätt allting.
Att jag INTE skulle bli mamma fanns liksom inte på världskartan och precis så är det ju för de allra flesta barnlösa också.
När man kollar på deras kamp så inser jag vilken otrolig tur vi har haft och vilken gåva det har varit.
Vi har velat bli gravida också blev vi det.
Lätt som en plätt...eller hur?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0