Frisk?

Nää, inte riktigt då :), men betydligt bättre än i går.
Jag låter mer förkyld i dag men jag känner mig piggare.
Skjutsade Jonny på jobbet i morse och på vägen hem stannade jag och handlade på Willy´s.
Det gick bra men jag var sjukt svettig när jag kom hem.
Nä, jag hoppas verkligen att jag piggar på mig över helgen för annars blir det tufft att gå på jobbet på måndag.
Ikväll var det meningen att vi skulle gå på "Flurran" och kolla på Electric Boys men det blir inget av med det inte.
Här är det vila som gäller hela helgen.
Till middag skall jag koka Pepparsoppa.

Pepparsoppa

Det är mammas gamla recept från 70-talet.

image744

Man kokar 1 kyckling i vatten med salt, hela svartpepparkorn, lagerblad och en hackad lök.
När kycklingen är klar(ca 1 tim/kg) så låter man den svalna.
Sila buljongen och använd den som bas i soppan.
Dela kycklingen i små bitar.
Lägg i tomatpuré i buljongen.
Skär lök och morötter i skivor och låt koka i buljongen.
Krydda "spicy".
Använd inte så mycket peppar utan hotta upp soppan med tabasco, sambal oelek istället.
Salta eventuellt mer. Soppan skall vara HOT.
Lägg i gröna ärtor på slutet samt kycklingen.
Servera i vida soppskålar med ris till och ett gott bröd.

Trevlig fredag önskar jag dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0