Good mååårning!

Klockan är sju och jag är pigg som en mört eftersom min kropp tror att klockan är åtta.
Det är enklare att byta från sommartid till vintertid än tvärtom, tycker jag.
I dag är det söndag och jag känner mig full av energi, jag hoppas bara att det håller i sig hela dagen för jag har en hel del att göra i dag.
Det skall hämtas förtält i husvagnen, handlas veckomat, städas och jag hoppas hinna ut på en promenad också.
Jag fick ett litet hjärnspöke i går när jag kollade på en film som heter 17 igen.
Patthew Perry önskade att han blev 17 år igen och hamnade tillbaks i Highscool för att inte göra om samma misstag igen.....Bla bla bla....
Det var en småmysig film men som inte hamnde på min topplista direkt...MEN, en sak fick den mig att tänka på.
Varför tillåter man sig att jangsera så?
Man träffas unga och vackra men sedan är det precis som om man inte måste hålla sig snygg och fräsch längre.
Jaha, nu har jag en man/fru och sedan är det fritt fram att förfalla? eller?
Jag menar kanske inte att jag tänker så i dag eller att jag någonsin har tänkt så men när barnen var små så hade inte jag orken att ta hand om mig själv och det var då som jag gick upp i vikt också.
När jag var runt 30 så kände jag mig fortfarande ung och odödlig, det var tyo tio år senare som jag började förstå hur det är att åldras och då är det mycket svårare att  tex gå ner i vikt.
Allt sådant skall man ta hand om innan man fyller fyrtio.
Men det är ju aldrig för sent....så ...det är väl bara att sätta fart då...?...eller?

Ja ja, det blir nog bra vad det lider. Sådana här hjärnspöken kommer och går...jag är van :)
Hoppas att du får en skön och lång söndag!

Att Zac Effron var med i filmen hjälpte ju till en hel del ;)



Kommentarer
Postat av: Anita

Det handlar ju oxå om att det blir svårare å svårare att "se om sitt hus". Nu för tiden så måste man ju röra sig hela tiden och hela tiden tänka på vad man stoppar i munnen....det finns ingen marginal för misstag eller fusk - allt syns på vågen å på baken!

2011-10-30 @ 10:27:19
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0