Helvetesnatt

Jag, som i mitt stilla sinne, trodde att jag skulle få sova i natt.....HA!
Jag hostade värre än någonsin i natt.
Den slemlösande hostmedicinen gjorde ju att allt vill upp.
Tur att Jonny är näst intill medvetslös när han sover för han har har inte blivit störd i natt.
Jag däremot höll på att bli tokig där ett tag.
Till slut så måste Cockilanan ha slagit in för jag somnade halvsittande efter några timmar.
När jag vaknade i morse så hade jag världens huvudvärk som fortfarande sitter som ett pannband runt skallen.
Jag förstår inte att jag aldrig blir frisk någon gång.
Det var väl iofs skönt att jag inte hade en massa Streptokocker men å andra sidan så hade det varit skönt att få en penicillinkur nu så man kunde bli snabbt frisk någon gång.
Fatta.... två sjukveckor....jag kommer ju inte få någon lön!
Efter den här persen så hoppas jag att jag får vara frisk resten av läsåret.
Jag har varken lust, tid eller råd att vara sjuk.
Det är ett under att inte Jonny har blivit smittad!

Jag undrar vad jag skall hitta på i dag då?
Kolla på film? Läsa en bok? Bada?
Det är inte bara jobbigt att vara sjuk, det är sjukt tråkigt också!



Kommentarer
Postat av: Carina

Usch jobbigt, krya på dej nu.

2011-10-20 @ 09:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0