Klimakteriekossa

I dag har jag varit som en zombie hela dagen.
Jag sov knappt en blund i natt för jag svettades som en gris hela natten.
Svallningarna gick genom kroppen, det kändes som om jag sov i en bastu.
Jag sov oroligt, vaknade av att jag var sjöblöt på hela kroppen men när jag tog av mig täcket så blev jag iskall och frös.
Jag drömde mardrömmar om vampyrer och Jonny Depp och jag kommer inte ihåg allt.
Jag frös, svettades drömde och hostade om vartannat hela natten.
Inte undra på att man inte varit sig själv på hela dagen.
Herregud, säger jag bara.
Om detta är  att vara i klimakteriet så vill inte jag vara med längre.
Då får inte jag komma på mitt kalas för det här är inte skoj.
Jag har lovat mig själv att aldrig någonsin äta medicin för att motverka övergångsbesvär men fortsätter det så här så vitti faen?
Om jag inte får sova i natt så tänker jag inte vara med längre.



Kommentarer
Postat av: Linda

Men det är inte helt fel att drömma om Jonny Depp och om det var vampyrer så hoppas jag på Twilight. Det blir fina drömmar det ;).

2011-10-24 @ 18:47:13
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com
Postat av: Maggan

Ja, Linda. När man tänker så så låter det ju ganska mysigt ;)

2011-10-24 @ 21:24:59
Postat av: Anita

Det finns hälsokost att äta mot övergångsbesvär....och så lindrar akupunktur vet jag för jag har provat....var "frisk" i ett helt år efter att jag tagit några behandlingar med nålar.

2011-10-27 @ 08:56:07
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0