Banta

Jag kollade just på Svt:s program Landet Brunsås.
I dag handlade om fett och fettma.
Vi svenskar började gå upp i vikt på 80-talet.
Innan dess så var vi ett ganska smalt folk.
Vad beror det då på att vi blivit fetare?
Enligt Landet Brunsås så har det inte så mycket med vilken mat vi stoppar i oss utan om vårt sätt att leva.
Vi tar bilen istället för att gå t ex.

Ju mer lätt och lightprodukter vi stoppar i oss desto mer har vi också ökat i vikt.
Intressant tycker jag.
Nu skall jag peppa mig med det nya numret av LCHF-tidningen.
Jag önskar att jag kunde få bort mer kolhydrater ur min dagliga kost.
I dag var det lasagne på jobbet och då blir det svårt att peta bort pastan.
Jag gör vad jag kan men jag önskar att jag kunde göra mer.
Nu har jag stått stilla i vikt sedan i Juni.
Jag behöver en boost nu.

Fem kilo innan jul borde jag kunna fixa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0