Surströmming

I kväll är vi några som skall käka surströmming tillsammans här hemma.
Jag hoppas att grannarna har överseende med detta :)
Jag längtar redan.
Snålvtnnet rinner när jag tänker på den goda maten.

När jag äter surströmming så gör jag det på det klassiska viset i en tunnbrö´stut.
Mycket smör på tunnbrödet, mosad mandelpotatis, hackad rödlök, surströmming, skivade tomater och en rejäl skiva med västerbottenost och lite gräddfil på toppen.
Min syster har lärt oss att ringla rå äggula över fisken också men det brukar jag utesluta.

Mums fillibabba!

Om du inte tycker om surströmming så försök lära dig att äta för det är så jäkla gott när man har lärt sig.

Kort taget -09

Kommentarer
Postat av: Madde

Näe fy!

2011-09-03 @ 10:16:54
Postat av: Anita

Å vi ska äta kräftor ikväll....men jag längtar surströmming jag! ;O)

2011-09-03 @ 10:23:11
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0