Hummer

Jag är sugen på gratinerad hummer.
Har du gjort det någon gång?
Det var säkert tio år sedan en sådan befann sig i mitt kök i alla fall.
Vad jag kommer ihåg så var det inte speciellt svårt att tillaga.
Jag köpte en hummer som jag delade på mitten, på längden.
Kniven måste vara väldigt vass om man skall kunna dela stjärten snyggt och rättvist.
Jag lade halvorna i en form med snittytan uppåt.
Sedan så gjorde jag en mumsig stuvning  med grädde, champinjoner och krabba på burk.
När stuvningen smakade så där guddomligt gott så lade jag den på den delade hummern.
Strödde över riven ost och sedan skjuts in i ugnen.
Detta åts tillsammans med ett vitlöksbröd och lite grönsallad.
Det var gott vill jag minnas.
Kanske något att servera familjen i helgen?
Eller skall jag vänta på dig Nina?


Kommentarer
Postat av: Marina

Vi hade gratinerad hummer som förrätt på Nyårsafton...kanongott - och enkelt!

2010-02-11 @ 21:28:56
Postat av: Anita

Ät dom nu och köp nya till Nina kommer! ;o)

2010-02-11 @ 22:28:35
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0