Sveriges mästerkock

Undrar vad man skulle bjuda på om man skulle vara med och tävla i Sveriges mästerkock?
Jag skulle för det första aldrig våga anmäla mig till tävlingen eftersom jag hatar att tävla.
Men OM, jag säger OM....vad skulle man då bjuda på?
Man har en enda chans på sig att imponera så vad sjutton skulle man då bjuda på?
Något annorlunda, något som man är säker på, något som ser snyggt ut på tallriken, något som imponerar på dessa tre mästerkockar.
Fyfaan, vad jobbigt.
Jag skulle kissa på mig, tror jag.
Fy vad nervös jag skulle vara!
Jag kommer inte på en endaste maträtt som jag skulle våga bjuda på.
Allt jag kan verkar för enkelt, men det kanske inte är det.
Nä, fy vad osäker jag skulle vara på mig själv.
Vilken tur att jag kan sitta trygg i min soffa och bara kolla.
Men inspirerad blir jag, det känner jag i hela kroppen.


I dag till middag skall jag bjuda på Mammas Pepparsoppa.
En 70-tals klassiker som alltid smakar smaskens.
I dag blir det nog pasta till istället för ris.
Ja, det är roligt att laga mat och jag är imponerad över de killar och tjejer som vågar ställa upp och tävla.



Kommentarer
Postat av: Nina

Anmäl dej till halv åtta hos mej, säger ja juuuu!!

2011-01-23 @ 18:17:06
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anita

Ja matprogram är kul.....men tävla..Näääe det skulle inte jag heller våga!

2011-01-24 @ 09:07:02
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0