Ma(RAIN)ad

Tänk att det kan regna här ute i Siggefora också :)
Det är ganska mysigt!
Jonny gör världens godaste marinad som han lägger köttet i till i morgon.
Vi har en sån här marinadburk som gör att alla smakerna skjuts in i köttet och gör det mört och saftigt.
I morgon skall vi grilla ryggbif när syrran och Pelle kommer, då får det inte regna.....


Men som sagt, just nu är det ganska mysigt att det regnar, det smattrar så skönt mot taket på husvagnen.

Jonny förbereder för grillning och jag läser min nya bok och regnet smattrar mot husvagnen, myyysigt!

Snart skall vi kolla på film "The Boat that Rocked" medan regnet faller där ute. Det kan få regna hela natten bara det blir fint till syrran kommer för vi har alltid så otur med vädret när de kommer. En enda gång kan vi väl få varmt och sol tillsammans! Va va va?

Här får du Jonnys suveräna marinadrecept:
Min egen marinad för kött och fågel. 2 knippen persilja, 4 chilli, ett knippe salladslök, 1 gul lök, 5 charlottenlökar, en bit ingefära, 6 vitlöksklyftor, 1 dl rödvinvinäger eller 1 lime, rapsolja (aldrig olivolja), japansk soya. Smaka av med sojan så det blir en bra sälta. Inget salt eller peppar. Räcker till 2 omgångar kött a 1,5 kg. Mycken nöje :)




Kommentarer
Postat av: Nina

Vart köpte du den?

2011-07-16 @ 10:09:23
Postat av: Maggan

Burken köpte jag på Cervera. Du var ju med när jag köpte den ju ;)Hur är det med minnet?

2011-07-16 @ 11:34:01
Postat av: Nina

Ja veeeet. :o) Men jag kom inte ihåg var det var juuuh :o) Jag tänker köpa en om dom har kvar dom!!

2011-07-17 @ 09:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0