Barnfamiljen från helvetet

Våra nya grannar här på campingen har
invaderat.
De satte upp en fet husvagn här i morse med
4 ungar i.
Idag hade de gäster med 2 barn plus en svärfar.
Ungarna har sprungit och klättrat, cyklat och sparkat boll hela dagen.
De hoppar över alla tältlinor de ser till slut snubblade
en av tjejerna så att en tältlina för några tonårstjejer från Holland
gick sönder,
men ingen av de svenska föräldrarna låtsades om någonting.
Jag höll på att få spader.
De grillade och badade så att hela campingen hörde.
Hehehe....var det så det var när vi kom med tre ungar och invaderade
på Öland och i Örebro?
Jag kanske har glömt bort hur det var att ha småbarn.
Nu verkar det lugnt och tyst.
Phu!
Undrar när de vaknar i morgonbitti?


Smultron

Är inte detta sommar, så säg?
Att plocka en kopp med smultron som man sedan går hem
och äter med socker och mjölk.
Jag upptäckte på min promenad idag att hela diket var fullt med smultron.
Ludwig och jag plockade och sedan fick han äta upp allt.
Detta är sommar.


Semester

Är inte detta semester så säg.
Inga krav, inga måsten.
Regnet öser ner och det gör ingentig.
Vi ska ingenstans, inte göra någonting på hela dagen.
Jonny tittar ut.

Jonny spelar WOW

Ett tänt ljus


Pannan i djupa veck

Ludwig sover


It´s raining again...

...hehehe, nu regnar det igen.
Vädergudarna kan tydligen inte bestämma sig idag.
Sol, regn, sol, regn.
Jag sätter mig väl i förtältet igen och läser min bok.
"Att välja glädje" av Kaj pollak

En bok om att växa och utvecklas som människa.

Att välja Glädje är en bok att läsa när man känner att man vill något mer med sig själv och med sitt liv.

Boken är full av övningar och redskap för hur du kan skapa ett bätte liv för dig själv och de människor du möter. Hur du kan göra för att må bättre, få det lättare i möten med andra människor, uppnå större balans och närvaro, känna dig lyckligare och friare. Bli mindre sårbar.

Att välja Glädje ger dig verktyg för att långt mer kunna vara "den du var ämnad att vara". Tryggare och modigare, mer spontan och kraftfull. Dag efter dag, vecka efter vecka...
Ja, kort sagt, oftare känna glädje i livet.

Se boken som en arbetsbok. Bär den med dig som en följeslagare. Lev med den. Omtumlande, roande och utmanande. En bok som inte liknar någon annan. En bok att hämta kraft ur.


Sol

Nu skiner solen!!
Nu ska jag fläka ut mig i en solstol.
Nu har jag semester.
Nu är det slut på bloggandet för en stund.

Tittut Jonny

Det ösregnar

Första semesterdagen och regnet bara vräker ner.
Det gör  iofs inte så mycket, det var skönt med sovmorgon.
Jag kan ju inte sova när solen skiner och hela min
kropp är i akut behov av sömn.
Nu sitter jag och Jonny här i förtältet och dricker kaffe.
regnet gör inte oss ett dugg för vi har så suveränt förtält
med golv och allt.
Inget blir blött.
Våra grannar som kom igår håller just nu på att packa ihop.
Det är tur att man inte tältar.

Vy från vårt förtält

TV

Vi har tv i husvagnen nu!
Knutte fick nån frän grej i julklapp av Fam Knutas.
En antenn så att man kan se tv på datorn.
Jonny lyckades hitta alla drivrutiner så nu har vi 
massor med  kanaler här i husvagnen.
Hahaha.....nu kan jag se Sommartorpet och Allsång på skansen
i sommar.
Just nu är det fotbollsfinal.
Cooolt.

Tyskar

Halva campingen är invaderad av tyskar.
De verkar gilla att campa i Sverige.
En gubbe har älgar fulla bilen och på tröjan och kepsen.
Hahaha....älgar! Att tyskarna är så faschinerade av älgar.

Grattis!!!

Jag vill bara gratulera Linda och Henrik till
underverket.
Välkommen tiil världen Ilona.


Jag har inte...

...glömt bort er.
Jag har bara inte haft tid att blogga.
Igår hade vi gäster här i husvagnen.
Mats och Karin kom på middag.
Det ÖSREGNADE men vi hade soligt i tältet.
Jag stod under parasollet och grillade.
Allt går när man har semester.
Vi hade jättetrevligt.
Längesedan jag skrattade så mycket.
Kl 23 tog vi bussen in till stan.
Vi gick på Terassen och mötte Simon, Lenita och Robin.
Sedan gick vi på Etage.
Jag sjöng själv.
Knivhuggarrock förståss.
I dag har jag haft TRÄKEPS ända till nu.
Huuuuga.....läskigt.
Men man får väl skylla sig själv antar jag.
Lite bilder
 Karin & Mats
Kolla på värsta partytricket!
Karin höll andan. Jättelänge!
                                              Hickan försvann.
 Vi väntar på bussen.
Lenita, Simon och Robin
Nån sjöng så falskt att Jonny började gråta
Mats sjöng Suspicious Mind.
 Sååååå sööööt!


Semester

Nuuuu!
Äntligen är den här.
Den efterlängtade semestern.
Jag och Jonny håller på att packa iväg
oss till husvagnen.
Det tar tid.
Jag är trött.
Jag vill ha vin.
Sluta blogga nu.
Åk iväg!


20 minuter

Om 20 minuter har jag
SEMESTER.
Fatta!
Semester...
Jipppi!!!!

9 timmar

Om drygt 9 timmar har jag SEMESTER!!
Det var trögt att stiga ur sängen idag......huuuuuga.
I morgon får vi gäster till husvagnen.
Karin och Mats.
Då kommer regnet enligt SMHI.
Trist, vi skulle ju ut med båten.
Ja ja...vi kan ju få det mysigt i alla fall.
Just nu har vi soldis här i Uppsala och bara 12ºC.
Jag beställde ju sommarväder på min semester.
Har inte mitt sms kommit fram tro?
Strunt i det.
Jag har semester, det är det enda som räknas.
P.S Håret blev blå/svart


Bilberry

Så heter färgen blå/svart av Garnier.
Sitter just nu med kletet i håret.
Ser ut som en Östermalmskärring i huvet.
Håret är alldeles lila.
Hehehe....hoppas att det blir blå/svart
när jag är klar.

Min dröm

Vet du vad jag önskar?
Min dröm?
Det är att starta ett eget café.
Ett fik som har lite goda mackor, paj
och smaskigt fikabröd.
Jag och Simon satt och drömde idag.
Han vill också starta ett fik.
Tänk vad skoj vi skulle ha, vad mysigt det
skulle bli.
Vad gott vi skulle baka och laga.
Det är min dröm.
Att få starta ett eget mysigt fik.
Helst med Simon.

Sent om sider

Äntligen får jag slå ner arslet.
Jag har hållit igång hela dagen.
Först jobbat 8-16.30.
Sedan storhandlat på Gränby.
Hem och satte igång en tvättmaksin.
Plocka ur diskmaskinen.
Plocka upp maten.
Laga mat.
Äta.
Nu är jag helt slut.
Det är nu jag ska gå på promenad, städa, packa
och göra allt det där som duktiga kvinnor gör.
Nä...jag tror jag sjunker ner i soffan med en bit choklad och
en kopp te istället.
Så gör jag.
I  morgon får jag semester, varför stressa?


TVÅ...

...dagar kvar.
Hehehe....nu börjar det hända något.
I morgon kl 16.30 har jag
SEMESTER!!!
Nu har jag lite bråttom.
Den här datorn är lite trögväckt på morgonen.
Jag börjar om 28 minuter.
Skynda skynda.
I dag ska jag handla.
Vi ska få gäster till husvagnen på lördag.
Om det är fint väder så kanske vi åker ut med båten.
Sommarpremiär med båten.
Härliga Ljuvliga sommar.
See you later!


25 Juni 2007

Så här skrev jag för precis ett år sedan.
Det är roligt att kunna gå tillbaks och kolla vad jag gjorde då.
Längtade efter semester då med....hehehe.

Det här ska bli...

...spännande.
Att bo i husvagnen och lämna killarna ensamna hemma.
Har jag något hem att komma hem till i Augusti?
That´s the question.
Om hemmet står kvar där jag lämnade det, kommer det se ut som ett hem?
Eller en soptipp?
Jag tror på det senare alternativet.
Har killarna lagat någon mat?
Jag menar förutom färdiga Findusrätter och nudlar.
Kommer de att sova bort hela dagarna?
Kommer de att ha någon solbränna överhuvudtaget efter lovet?
Med alla dessa frågetecken i mitt huvud så lämnar
jag min lägenhet på fredag.
KUSLIGT!
P.S Klart att jag ska blogga hela semestern. Jag har ju en dongel ju.


Räkmackor

Jonny är i Malmö.
Ludwig är på stan, på bio.
Jag, Knutte och Calle ska käka
räkmackor med ägg och majonäs.
Mums!
Orka laga mat.
Nu är det bara två dagar kvar.
Two days.
Yhäää!!
Måste städa här hemma.
(ovanligt)
Jag är trött, eller rättare sagt
D*Ö*D*!



Tur man har...

... fans......hihi.
Här får man skäll om inte bloggen uppdateras
minst varannan timme.(åtminstonde kvällstid).
Hade gäst igår.
Vi förde över lite musik och bilder till hennes nya
hårddisk.
Sedan kollade vi på Allsång på Skansen.
Jag skulle vilja vara på plats någon gång och se
"Allsång" live.
Då skulle gästerna vara:
Björn skifs
Johan Glantz
Veronica Maggio
Lisa Nilsson
och Europe.
(nu tänkte jag endast svenska artister)
The Ark kan också få vara med och Bo KaspersOrkester
Nu är mitt kaffe snart slut.
Jag ska på arbetet och göra lite nytta.
Nu är det bara 3 dagar kvar.
3 dagar.
3 lååååånga, seeeeega daaaaaagar!
Detta är min favvo semesterlåt.
(lyssna och njut)
Semester




Tappa inte sugen...

...världen är full av tappade sugar.
Men just nu har jag tappat sugen.
Jag vill ha semester
( ifall det var någon som hade glömt det)
Semesterveckorna börjar ta form nu.
Första veckan ska vi bara slappa ute i
husvagnen och ta det lugnt.
Kanske åka båt om det är soligt och den är ledig.
Lördagen den 6/7 kommer Anita, Pelle och kanske Lars.
De ska hyra en stuga på "vår" camping.
Vi ska fortätta med vår slappa, lata livsstil.
Bara sola, bada och åka båt.
Lördagen den 12/7 åker vi till Norrtälje och hälsar på kusin Anna.
Ännu en lat vecka väntar.
Vi kanske tar en sväng till Stockholm.
Shoppar, käkar gott och sover på hotell
Fredagen den 18/7 är det ROCKWEEKEND.
Rock ´n roll hela helgen.
Se här!
Ytterligare två slappa semesterveckor i husvagnen.
Första helgen i Augusti kanske vi åker upp på Storsjöyran.
Men bara kanske.
Vad tycks?
Lat och härlig semester va?
Nu är det bara 3 arbetsdagar kvar.

 

4 (3 2 1)

Nedräkningen är det enda som gäller just nu.....hehehe...nästan.
Fyra lååååååååånga arbetsdagar kvar innan man får semester.
Jag dök i säng straxt efter nio i gårkväll, blev helskum i magen.
Tänkte jag hade blivit matförgiftad av all den där goda maten.
Sov oroligt hela natten så något är det, men vad?
Har precis tryckt i mig en macka så jag får se vad som händer med den.
Jag har ett introduktionssamtal i dag kl 10 så det är ingen bra dag att stanna hemma på.
Men är man sjuk så är man.
Jag får väl åka hem om mackan vill komma upp/ut igen.
Mulet och 15ºC är vad vädergudarna bjuder på i Uppsala just nu.
Det skulle bli bättre mot slutet av veckan, hoppas det.
Ha en sjysst tisdag.



Tzatziki

Det var jättemysigt att äta middag på Tzatziki.
Jag och Jonny var kära och maten var god.
Jag åt Filodegsinbakad Chevré till förrätt
och oxfilémedaljonger med klyftpotatis, pepparsås,
halloumi och tzatziki till varmrätt.
Jonny åt friterad halloumi till förrätt och kalvfilé med
kantarellsås, klyftpotatis och tzatziki till huvudrätt.
Jonny drack lättöl och jag beställde in en ½ karaff med rödvin.
(världens största halva karaff, 6 glas blev det).

Jonny ♥ Maggan= Sant

Min mat

Maggan ♥ Jonny = Sant






Bröloppsmiddag


Kom hem kl 16 och började tina 1 kg köttfärs.
Ångrade mig och ropade på Jonny.
-Vi har ju faktiskt bröloppsdag i dag.
Ska vi inte gå på restaurang istället?
Vi skickar killarna till MAX och själva
har vi nu bokat bord på en
grekisk restaurang som heter Tzatziki.
http://www.tzatziki.se/
Jag har varit där en gång förr och
de har underbart god mat.
Jag fick en present av Jonny när vi kom hem.
En fickplunta som har formen av ett rött hjärta.
Design Philippi, se:
http://www.philippi.com/
Min man vet vad jag tycker är romantiskt.
Nu ska jag fixa mig så att jag ser representabel ut.
Vi har bord kl 18.
Tar väl med kameran så att jag kan
lägga ut några kort sen
    





Arton år

I dag har jag och Jonny varit gifta i 18 år.
1990 var den 23 Juni på Midsommardagen.
Jag var 23 år och gravid med vårt andra barn.
Det känns som en evighet sedan men ändå som i går.
I dag är det en vanlig måndag.
Man skulle kanske ha gått på restaurang ikäll?
Lite romantik ska man kanske försöka sig på.
Vi firar ju ändå bröloppsdag.

ABBA

När jag var liten så älskade jag ABBA.
Jag och kusin Lotta samlade på allt om ABBA.
Vi hade varsitt ABBA-album där vi
klistrade in alla bilder vi kom över.
Farmor prenumererade på Allers och där hade de en
spalt som hette: Fråga ABBA.
Jag kunde allt från låtarna till deras skostorlekar.
Varje jul fick jag deras nya album i julklapp.
Jag och Lotta mimade i farmors soffa med hopprep.
Vi var Agneta.
Ingen ville vara Frida för hon var ful.
Jag gillar fortfarande att lyssna på ABBA.
Deras låtar blir aldrig omoderna.
Den här planschen hade jag på mitt rum.

Tortyr

Nu är jag klar med sommarens tortyr.
Jag har bävat länge, men nu var det dags.
Snart är semestern här då kan man inte gå runt på
campingen och se ut som jag nyss gjorde.
Nu är jag klar.
Blodet rinner men det är sån´t man får ta.
Tortyrredskapet som jag skriver om heter:
Silk épil.

Skivorna snurrar mot varandra och rycker upp håret med rot och allt.
Jag har tagit benen.
Bikinilinjen tar jag när jag varit på apoteket och köpt bedövningssalva.
Detta är ingen lek tjejer.
Det gör SKITONT!!
P.S Har ni hår på tårna?


Rondeller

Uppsala måste leda ligan över flest rondeller nu alltså.
Bara mellan hemma och mitt arbete så kör jag i sex rondeller.
Det jobbiga är att ingen(förutom jag då) verkar kunna köra i de j....la
rondelelrna.
Jag håller på att krocka varenda dag med idioter som ligger i fel fil och som inte har
vett att blinka och som bara kör som om de var ensam på vägarna.
Nyss höll Jonny på att köra in i baken på en gubbe som stannade mitt i rondellen
för att släppa in en annan gubbe i rondellen.
Jag blir tokig.
Jag låter om min pappa gjorde, när jag är ute och kör.
- Flytta på dig, GUBBJÄVEL!!
- Men för faan, har du polio i dojjan?
- Tänk att det går lika bra att svänga utan att blinka, kärring!
- Jag visste inte att de tillverkar nya fina bilar utan GASPEDAL!!


Bilder från...

....midsommaraftonen som kommit och gått.

Maggan bloggar i förtältet.

Myspys på torsdagskvällen.
 
Grabbarna kom ut till husvagnen på midsommarafton och höll
"gammfolket" sällskap.
Mycket musik och sång.
God mat och snaps.
  
Idag(söndag) har vi bara solat.
 
(Ligger Jonny på mage eller på rygg?)

Utan tonåringar

Det är en ovanlig känsla att vara ensam utan tonåringar.
I 20 år har vi haft ungar runt benen.
Aldrig har vi varit esamma jag och Jonny.
Det är en härlig och ovanlig känsla.


Jordgubbar

Köpte 2 liter jordgubbar för 90 kr!
Så glömde vi äta dem igår.
Killarna fick så bråttom till bussen efter maten igår
att vi glömde de de fina dyra gubbarna.
Ska rensa dem nu till mig och Jonny i stället.
Hoppas att de inte har ruttnat.
Vore väl typiskt mig i så fall.
Köpa jordgubbar för 92 kr som sedan får ligga och ruttna.


Midsommar forts...

Väckte min sovande man ur hans skönhetssömn.
SLUTA SOV!!!...vrålade jag(nästan)
Jag har tråkigt, vad ska i göra?
Ska vi ta en promenad frågade Jonny.
Ok, sa jag.
Vi gick upp på vägen och gick förbi busshållsplatsen.
Ska vi kolla busstiderna till stan? frågade jag.
Det går en buss om ca 45 minuter.
Ska vi ta den och sedan forstätta ut till Lövsatlöt kanske?
Sagt och gjort.
Tillbaks till husvagnen.
Ringde Kent och Eva.
Hej! Vi har tråkigt, får vi komma och våldgästa?
KUL! sa dom.
Kl 19.45 gick bussen.
Kl 20.45 klev in på deras altan.
Kul kväll med skratt och dans och mycket vin.
kl 00.30 tog vi bussen tillbaks på campingen igen.
Det är skönt att kunna vara lite spontan.
Lite wild and crazy som vi säger hemma i staterna.
Nu väntar en slapp lördag i husvagnen.
Jag har suttit i morgonsolen och läst.
Jonny fixar kaffe och jag har precis ätit frukost.
Om 1 vecka har vi SEMESTER!!!!



Kurser för män

Högskolans fristående kurser för män - våren 2008

Kurs 1: Hur man fyller på ispåsar

Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.

Kurs 2: WC-papper

Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
- Diskussionsgrupp med praktik

Kurs 3: Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering? Och hur lägga ner den igen efter urinering?

- Mycket praktiska övningar

Kurs 4: Efter middagen

- Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
- Lösningar och exempel på videoband.

Kurs 5: Lär dig att hitta saker

Börja med att ställa dem på de rätta platserna istället för att gapa
och vända hela lägenheten upp och ner.
- Öppet forum

Kurs 6: Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa

- Bilder och ljudband

Kurs 7: Våga fråga efter vägen när du inte hittar

- Berättelser ur verkliga livet.

Kurs 8: Lär dig skillnaden på fru och mamma

- Rollspel

Kurs 9: Hur man lär sig att älska shopping?

- Andningsteknik, meditation samt mental träning.

Kurs 10: Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?

-Körsimulator

Midsommarafton

Vaknade kl 5 i morse av det ösregnade utanför husvagnen.
TYPISKT! tänkte jag och somnade om.
Vaknade igen kl 8 och gicj ut till solsken och
fågelkvitter.
Härligt tänkte jag.
Drack kaffe och åt frukost i det gröna med min man.
Härligt tänkte jag.
Kl 10 åkte vi in till stan, hämta de barn, duschade och
räddade en vän i nöd.
Kl 11.30 var hela familjen tillbaks i husvagnen.
Mysig eftermiddag med mina barn och min man.
Livet är underbart tänkte jag.
Vi drack lite öl åt midsommarmat ( sill och potatis sedan grillat)
Killarna satt utanför husvagnen och skrattade, busade, sjöng och
spelade gitarr.
Åååå....vad mysigt tänkte jag.
Efter maten så sprang killarna till bussen.
Calle ska på fest i G:a Uppsala.
Ludde ska på grillfest i Nybygård.
Knut ska på fest i Knutby(det är humor).
Jag blev alldeles tårögd när de försvann men bussen alla tre.
Jag börjar bli gammal tänkte jag.
Nu sitter vi här, jag och Jonny som två "panchissar".
Regnet har återvänt, Jonny sover i en badenbaden och jag bloggar.
Precis som vanligt tänker jag.



Ren och skär...

....njutning!
Att komma ut hit till husvagnen är avkoppling.
Hela jag slappnar av.
Nu ska jag och Jonny bara mysa och ladda för i morgon.
Man ska ha husvagn........trallalalalalalala.

1+3+5

1 arbetsdag kvar, sedan tre dagar ledig.
5 arbetsdagar nästa vecka, sedan...
S*E*M*E*S*T*E*R.
Jag vet att jag tjatar men jag kan inte låta bli.
Det ska bli så sköööööönt.
Just nu känns det som en hel evighet till nästa fredag, sedan
säger det bara TJOFF!!! så har 5 semesterveckor gått.
Näää....usch....inte tänka så.
I dag är det soligt igen och 17ºC.
Hoppas det håller i sig hela helgen.
Ha en bra dag.



Fuck...

...Fuckeli
Fuck Fuck Fuck!

Nu pratar vi inget mer om den saken.
(Fotbollen alltså.)
Jag tänker inte gå till jobbet i morgon.
Jag ska stanna hemma och tömma baren.
Är det någon som vill hjälpa till?




Spännande!!

I kväll gäller det!
Vinna eller försvinna.
USCH!!
Jag har redan fjärilar i magen.
Sverige - Ryssland
Vilken rysare.


Heja Sverige!!


Presenter

Varje jul och sommar så får vi personal
en massa fina presenter av rara föräldrar.
I år har vi fått godis, biobiljett, potatisskalarvantar, kaffekopp
mm mm.
Detta är föutom den present som de gemensamt samlat till
från föräldrar och barn.
I år skänkte de pengarna till barncancerfonden i vårt namn.
SUPERBRA IDÈ!
Det känns uppskattande att få presenter av nöjda föräldrar, men
lite konstigt är det ju att man få presenter för att man sköter sitt jobb.




Countdown

Tänk att det är så lika varje år.
Att veckorna före semestern ska vara så jobbiga.
Kroppen ställer in sig på ledighet och man blir
som en treåring utan tålamod.
Idag ska vi avtacka två härliga vikarier, det
kommer att bli gråt och tandagnisslan.
Fy, vad sorgligt.
Här i Uppsala har vi idag soldis och 16ºC.
Undrar när sommaren ska komma tillbaka?
Den 27 Juni kanske, för då har jag...
...SEMESTER!!!



Trött

Så här trött är jag nu, så jag säger
GOD NATT!!

Boys don´t sing

Har ni följt serien om en ung musiklärare som kommer till
en Engelsk pojkskola med idrottsinriktning och försöker starta en kör?
Ingen vill sjunga till en början och på slutet står 110 pojkar och lärare i
The Royal Albert Hall och sjunger inför flera tusen åskådare.
Ganska mäktigt.Jag älskar ju körsång, alltså älskar jag detta.

Som ett brev på posten

Nu är det "den där" tiden på månaden igen.
Jag satt just och undrade varför jag inte hade något att skriva om?....hehehe.
Tänk att det är så lika varje gång.
Arg och irriterad på min familj.
Trött på jobbet så att jag knappt kan hålla ögonen öppna.
GODISSUGEN!!!
Vilken härlig midsommarhelg att se fram emot.....*fniss*.
Nu ska jag käka godis och titta på tv.
Jonny är på grillfest på RADI.
Jag ska väl hämta honom vid 23-tiden tror jag.
Borde städa och göra midsommarfint här.
Det borde jag faktiskt.
Japp! det borde jag.
*suck*





Sol men kallt

Så ser det ut på morgonen här i Uppsala.
Inte ett moln men bara 10ºC.
Brrr...
Bättre än ösregnet som var i går iallafall.
8 arbetsdagar till semestern.
Nu räknar jag ner.
Ni som läser detta kanske inte tror att jag trivs på
mitt jobb men så är det inte.
Jag vill bara ha semester.
Lata mig ute i husvagnen, sola, vara ute med båten.
Ahhhh...vad härligt.

Det luktar konstigt i mitt kylskåp, lök eller något.
Jag vet inte vad det är och det är bara jag som känner det.
Jag får skura det och se vad som gömmer sig i vrårna.......GROUSE!!

En skön tisdag önskar jag er.

Sommartorpet

Jag trodde inte att jag skulle gilla detta program när
inte Ernst Kugelknacker skulle vara med.
Men det är bättre än någonsin tycker jag.
Jag vill också ha en egen sommarstuga.
Jag och Jonny är INTE ensamma om att söka sommarhus i
Mälardalen dock.
Priserna är skyhöga.
1 miljon för detta hus

525 000 för detta.
Fina hus.....men FÖR DYRA!!!
Dessa är ändå belägna utanför Uppsala.
Kommer man närmare Stockholm så är priserna
skrattretande.
Jag måste sluta kolla på sommarstugor när jag ändå inte har råd.

Tv-stjärna

Jag har ju glömt att jag var med på tv-nyheterna i Östersund på
studenthelgen.
Gå till sid 4 den 6 Juni, det översta inslaget "Nu har de tagit studenten"
Kolla bakom de första killen som blir intervjuad.
Bakom hans axel ser man mig.
Det är ok att be om autograf nästa gång vi ses.
Klicka här
 Im A Star 


Min syster...

... hon är alltid så rar mot mig.
Idag t ex, när jag kom hem från jobbet så ligger det ett
stort kuvert på köksbordet med två toppar i.
Två rosa toppar som det "stod" syster yster på
påstod hon.
Visste e hon snäll?
           
Calle låg ner i soffan när han tog kortet, därav detta grodperpektiv.

Ösregn

Idag är hela himmlen öppen.
Det var fint och torrt fram till kl 11 ungerfär, sedan
dess har det formligen VRÄKT ner.
Tur att jag har bil så att jag slipper cykla hem.

De säger att skitvädret ska fortsätta över midsommar också.
DET VILL INTE JAG!


9 dagar

9 arbetsdagar till semestern.
4 denna veckan och 5 nästa vecka.
Tiiiiiideeeeeen  gåååååår låååååångsaaaaamt nuuuuu.
Vi har fortfarande många barn på jobbet, nästan ingen har gått på
sommarledighet ännu och vi har massor med sommarstäd att göra.
Äääähh, man ska inte oroa sig. Vi hinner det vi hinner.
I dag åker Jonny till Norge, men han blir inte borta länge.
Han kommer hem ikväll igen.
Snart är det midsommar.
Jag och Jonny kommer nog att vara i husvagnen.
Killarna ska på fest var och en för sig.
Om det är ok för Ludwig att vi åker, annars så stannar vi hemma.
Nu ska jag göra mig iordning, vi ses ikväll.
Ha en bra måndag.
Glöm inte att snart är det fredag igen.






Webcam

Det är roligt med webkamera.
Man kan ha mycket skoj med den.



Inte då

Inte har jag städat Knuttes rum inte......nähä då.
Efter en skön promenad i solen så gick vi hem.
Då ringde telefonen, det var Melscher!!
Snacka om chockad.
Lisas fd pojkvän, killarnas gamla barnvakt kommer och hälsar på.
Melscher är visserligen bara 3 år äldre än Knut, så vidare värst gammal
är han ju inte.
Vi satt på¨balkongen och drack kaffe och sedan bjöd jag honom på middag.
Det blev en lat söndag i alla fall.
Jag som skulle vara så nyttig.
Ja ja.....det var väl inte hela världen.
Kul att han hörde av sig.
Nu ska jag tvätta och göra lite god efterrätt.
Ha en skön söndagkväll.

Top Gun nostalgi.

Handen på hjärtat.
Vad gillade ni bäst?
Flyscenerna eller detta?

Sångröster

Säga vad man vill om Carola, men sjunga kan hon.
Vilken duett!!

Velpotta

Ringde upp och väckte Jonny, jag skrek att -NU MÅSTE DU VAKNA
JAG VILL SOLA.
JAG VILL HA KAFFE!!!
Sömndrucken kom han ner och tittade på mig, som med panik i
blicken satt och hyperventilerade vid köksbordet.
- Vi kan väl åka ut med båten, sa jag.
- Då måste vi först åka ut till båten för att hämta dunken, för att
åka tillbaks till stan och fylla på diesel för att sedan åka till
båten igen, svarade han då.
- Vi åker ut och solar vid husvagnen då, sa Jonny
-ok, sa jag.
DÅ gick solen i moln.
Skönt! Nu har vi bestämt att ta en låååångpromenad och sedan röja
i Knuttes rum.
Lugn som en filbunke lutade jag mig tillbaks och sippade på mitt kaffe.
Nu skiner solen igen och jag känner paniken accellerera.
Kan ni förstå att jag tycker det är skönt när hösten kommer?

Ångest

Vaknade alldeles för sent kl 09.15 - ÅNGEST!
Solen strålar från en klarblå himmel - ÅNGEST!
Jag är inte vid husvagnen - ÅNGEST!
Jonny ligger fortfarande och sover - ÅNGEST!
Vi kommer inte att hinna någonting idag - ÅNGEST!
Jag måste alltid vara någonstans, göra någonting när det är fint väder
annars så får jag ont i magen.
Jag passar nog inte att bo i lägenhet jag.
Just nu ångrar jag att vi valde fotbollen framför att stanna i husvagnen.
Det hade varit härligt att ligga där nu i en Badenbaden.
men eftersom det formligen vräkte ner regn i gårkväll så trodde vi
att det skulle vara så ett par dagar.
ÅNGEST!!

Jävla fotboll

Men skoj hade vi när vi tittade.
Jag hade dekorerat med min ljusslinga å allt
Jag skötte min del men inte hjälpte det inte.
 


skitmatch! Nu pratar vi inget mer om det.

Sverige - spanien

Snart börjar det.
Jag och Jonny har laddat med sill, potatis och nubbe.
Ölen är på kylning och efter första halvlek ska vi
äta pepparbiff, råstekt potatis och bea.
Jag ska dricka vinet som Nina bjöd på.
MÖMSIGT VA?
Vad snackar hon om tänker ni nu.
Ska hon äta eller kolla på fotboll?
Både och förståss.
Hejja Sverige...wöööuuuöö!!


Ny kompis

Jag har köpt en ny rosa kompis.
Hehehe....älskar leksaker.
Allra helst om de är rosa.
Kolla in min nya webcam.

Lat Lördag

Det blir ingen husvagn idag.
Vem vill sitta och trycka i en sån när det regnar.
Näää, vi bara latar oss istället.
 Regnig vy från vår ballkong.
 Min ballkonglåda.
Lata Jonny tittar på b:ig film på tv.
Äggen kokar, snart är det frunch.
  Ludwig sover.
Knut sover med öppna ögon, scary!
Calle spelar eller nåt, surfar kanske.
Jag går fortfarande omkring i "jamasen"Gääääsp!

Sommarfest -08

När festen började igår så sken solen från en
klarblå himmel (nästan).
Men eftersom det kommit 10 mm regn på bara 30 minuter så var
gräsmattorna genomblöta så vi bestämde oss att ha festen på
jobbet i alla fall.
I vanlig ordning så var det mycket skratt och tokiga lekar.
Stafetterna var skojiga, vilken tävlingsanda folk har.
De höll på att slå ihjäl varandra för att få tag på några potatisar
på en matta.
Norsk karekoke var en hit, guuuud vadjag skrattade.
När folk skulle sätta en galge mellan knäna, stoppa en enkrona
som en monokel på ögat och använda den andra galgen som styre, springa
och låta som en motorcykel så tog syret slut.
Vi skrattade så att vi dog.
Vilka underbara kollegor jag har fina vänner och roliga typer.
LOVE YOU!
Åsså lite bilder förståss.
  
Festfixarna!

Men se vem dök upp....hihi....ingen fest utan Simon.

Pax för att köra ,sa Fia.

Kaffe efter maten måste man ha ( med lite Kahluuha i).

Lina och Paula i rökrutan.

Öööööhhnnn!     Ööööhhnnn!     Ööööhhhnnn!

Det är MIIIINA! potatisar. Det är på liv och död....allvarliga saker, ingenting att skämta om.

Norsk karekoke

Vimmelbilder

Jag sitter här och funderar på om jag ska åka hem, eller inte.








No picnic

Vi får ställa in pick nicken.
Här ÖSREGNAR det.
TYPISKT!
Vi får hålla till på jobbet istället.
10 små negerpojkar har det blivit också.
Vi var 21 från början nu är det bara 13 tappra kvar.
Kanske fler som bangar när det inte ska nickas med någon pick.
Vad vet en ko?
Nu ska jag ut å surfa på lite roliga lekar.
Här kan vi ju inte sitta som hösäckar ikväll och glo på varandra.
Vi måste LEKA!!
Annars blir det ingen riktig Kamomillfest.
Festbilder kommer senare.
Party on dude!



Jag vet inte

Jag vet inte vad jag ha för kläder idag.
Jag vet inte vad det blir för väder idag och resten
av helgen.
Jag vet inte var vi ska ha fest ikväll, ute eller inne?
Jag vet inte hur många som jobbar idag.
Jag vet inte när jag slutar.
Jag vet inte hur jag ska komma hem inatt eftersom min
cykel blivit stulen igen.
Jag vet inte om vi åker ut till husvagnen i morgon.
Jag vet inte.
Jag hatar när jag inte vet, vill ha stenkoll på allt.

Fredag den 13:e

Fredagen den 13:e anses vara en riktig otursdag. Talet 13 anses i sig vara otursdrabbat, likaså fredagen. Både veckodagen och talet anses vara förknippad med gammal gudinnedyrkan och således av ondo. Misstron och oviljan mot både fredag och talet tretton är mycket gamla, men dessa sammankopplades inte förrän vid mitten av 1800-talet och dök först upp i USA. Om fredagen den 13:e sammanfaller med fullmåne anses det av många vara en optimal lyckodag, av andra en olycksdag.

Om man är sjukligt rädd för fredagen den 13:e så har man något som heter paraskavedekatriafobi.

Exempel på fredag den 13:e händelser är bl.a. Apollo 13-olyckan samt Fairchildolyckan


Faster Maggan

Jag blev faster igår kl 13.00.
(ingift faster)
Jonnys bror och hans tjej fick en son som var 50 cm, vägde 3500g och som ska
heta Elias.
Mina pojkar har fått en lillkusin.

Heja Frankrike

Jag gillar den här låten som, enligt min mening,
fått alldeles för lite uppmärksamhet efter Eurovision Songcontest.

Picknick & Husvagn

I morgonkväll ska jag på picknick, eller som farsan sa:
- Nu ska vi ut å nicka me picken, hehehe....
Årets sommarfest ska v ha utomhus med kubbspel och
Boule.
Heter det boccia eller boule?
Jag blir nog inte så långlivad på festen!!!!
Hör och häpna.
Jonny hämtar mig senast 23, sen drar vi till husvagnen.
Men innan fest och helg så ska jag arbeta en hel dag och ha
sommarfest med barnen.
Enligt tradition så tackar vi av våra äldsta barn med en sommarfest.
Sång och glass och presenter.
Precis som det ska vara.
Nu har jag en massa måsten att göra som jag inte ens orkar tänka på.
Bluäääähh!!!

Trött

Den här veckan har varit hemsk, jag är såå förgjordat trött hela tiden.
Det måste bero på att jag vill ha semester.
Det spelar ingen roll när jag lägger mig på kvällen så är jag ändå
lika trött på morgonen.
I dag strålar solen från en blå himmel men det är bara 8ºC.
Jag borde städa här hemma men jag orkar inte, jag är så TRÖTT!!
Jag kommer somna stående idag.
 Falling Asleep



Examen & Examensmiddag

Ludwig gick ut skola idag.
Det var en vacker avslutning och jag fick en tår i
ögonvrån när det sjöngs "den blomstertid nu kommer".
Ludwig var så fin.
  
Hela familjen har varit på "Trädgården" vid Heidan
och käkat middag.
Det har blivit lite av en tradition att gå på restaurang
när det är skolavslutning.
Aldrig kan något vara på allvar i min familj.
Middagen blev lika galen som alltid.
  




At work

Mycket att göra så här några veckor innan semestern.
Det ska städas och plockas.
Barnens saker ska avslutas och sättas in i pärmar.
Idag har jag suttit och skrivit dikter till de barn som slutar
hos oss och börjar skolan till hösten.
Nu ska jag in och arbeta med barnens portfolio(dokumentation).
Tjingeling.



Skolavslutning

Calle fick sitt betyg igår.
Ja, vad säger man....TOPPBETYG!
Han kan inte vara släkt med mig.
Idag är det Luddes tur.
ÄNTLIGEN slutar han på Fredrika Bremer.
Typiskt att det regnar just idag då.
Ösregn på skolavslutningen är det inte själva F...N.
Jonny är i Torsby på resa.
Jag går på avslutningen sen måste jag jobba eftermiddag.
Om Jonny kommer hem i sjysst tid så kanske vi tar med kíllarna
på restaurang, iallafall Ludde.
Ha en bra dag i regnet.


Heja Sverige...

...friskt humör.
Det är det som...
...gör susen!


Zlatan, ja säger Zlatan...

I love you, Ich Liebe dich...
Zlatan Ibrahimowich!!!
1-0 till Sverige.
Det börjar arta sig.
Jajamensan.
( inte lika boring längre)

Boooring

Tråkig match.
Tråkig fotboll.
Tråkiga Sverige som aldrig gör mål.

Fotboll

Snart börjar matchen.
Sverige-Grekland
Jag orkar inte åka ner på stan, jag kollar här hemma istället.
Fyyy faaan, vad varmt det är.
Håller på att svettas ihjäl.
Trött är jag också...å godissugen.
Håll tummarna nu!

En snabbis...

...på lunchen igen.
Man måste ju hålla sina fans ajour.
Här regnade det nyss, men nu verkar det vara uppehåll igen.
Mina ögon kliar, jag ser inte riktigt klok ut.
Hittade mina försvunna läsglasögon inne på avdelningen.
Vet inte om de hjälper, men lite bättre tror jag att jag ser med dem i alla fall.
Kanske vore en bra idé att uppsöka en optiker.
Jag är så trött!
Jag kan nästan stå och sova.
Hur ska jag orka se på fotboll ikväll då?
Sverige - Grekland
SPÄNNANDE!
Nu måste jag skynda mig in på avdelningen igen.
Hare bra.


Tuesday

Idag ska jag sitta på utvärdering  hela förmiddagen.
Jag är lite bättre i min allergi, men mina ögon kliar fortfarande.
Jonny åker till Torsby idag.
Undrar om min svägerska fått barn inatt?
Här hemma ser det för jävlligt ut, vill inte vara hemma.
På fredag är det sommarfest.
Jag är hungrig.
Vart är kaffet?
Ingen sol idag men fortfarande ganska varmt, 18ºC.
Undrar om det kommer regn?
Faan vad det blåser.



God Natt

Nu har jag hämtat Ludwig på stationen.
Han kom nyss hem från Gröna Lund med 4 kg choklad.
2 kg Marabou och 2 kg Tobblerone.
Guben är på krogen, Knut vet jag inte var han är och
Calle är uppe på sitt rum.
Nu orkar jag inte en sekund till.
Natti Natti!

Allergi

Jag har haft jätteont i ögonen idag.
Trodde jag var trött eftersom jag nästan inte sovit i natt p ga värmen.
När jag kom hem från mötet så började jag hosta, värsta astmahostan.
Nu är tungan vit och alldeles vågig på sidorna, jag har skitont.
Tog en allergitablett för ca 1 timme sedan, men det verkar inte hjälpa.

Äckligt va!!!
Varför får jag alltid så konstiga sjukdomar?

Orsaken till att jag...

... INTE vill bo i Norrland hittar ni här!

Lunchblogg

Jag tar mig en snabbis på lunchen.....hihi.
Har suttit inne vid datorn hela dagen, känner
mig helt vimmelkantig.
Är ju inte van att sitta inne så här länge.
Åt godis och en kaka på lunchrasten så nu känner
jag mig uppblåst också.
Tänk om jag kunde ge faan i sötsaker.
Nu ska jag fortsätta med mina bilder.
Hare gott!


Grattis Cina...

 Birthday Song
 ...som fyller 41 år i dag.
Ett fyrfaldigt leve för dig.
Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!



Bratz

Brat (från engelska brat, skitunge) är en pejorativ benämning på manliga ungdomar från den svenska överklassen med en utmärkande kläd- och livsstil. Ordet används oftast om ungdomar som saknar egen inkomst, men lever på sina välbärgade föräldrar. Ordet brat är förknippat med en särskild klädstil, där ett genomgående tema är att kläderna är av något dyrare karaktär men inte nödvändigtvis propra. Pikéskjortor, tighta jeans samt bakåtkammat hår (backslick) är viktiga tillhörighetstecken.

Trots att uttrycket kommer från ett engelskt lånord är begreppet "brat" som det används i Sverige unikt, särskilt vad gäller sammankopplingen med överklass. I andra länder används ordet främst om irriterande småungar, men kan ibland användas även om ungdomar.

   

Monday


Idag var det seeeeeeeegt att slänga benen över kanten.
Jag hade jättesvårt att somna igår pga värmen.
Idag är det mulet och 18ºC.
Ludwig ska till "Grönan", hoppas att det inte börjar regna.
Själv ska jag sitta inne hela dagen, jag ska sitta med en
bildspelspresentation.
Var är Jonny?jag vill ha kaffe...*ler*
Nu är det bara alvar i tre veckor till, sedan har jag
S*E*M*E*S*T*E*R !!
Då ska jag sitta som katten här uppe fast i en solstol.
Det är svårt att vara på g nu....usch vad svårt.
En skön måndag önskar jag er.

MAX


Stannade på MAX i Sundsvall på vägen hem idag.
Vi ville ha mat SNABBT!
Det heter ju snabbmat, eller hur?
AC:n verkade vara paj för det var hett som i helvetet där inne.
Vi stod i kö i 35 minuter innan vi fick beställa.
Sedan tog det ytterligare nästan 20 minuter innan vi fick vår mat.
När vi ÄNTLIGEN satte oss ner med maten så hade Ludwig fått fel
hamburgare och Calle inte fått någon strips.
En förbannad Jonny gick in för att rätta till allt.
Efter 10 minuter kom de ut och då fick Jonny äta kall mat.
Till råga på allt så drälde han hamburgerdressing på sina vita byxor
i rena ilskan.
Efter 1 timme och 20 minuter kunde vi lämna Sundsvall.
Mätta, sura och varma.

Hem ljuva hem

Det är roligt att åka bort några dagar, men det
är skönt att komma hem igen.
Vi har haft det underbart och mysigt i Jämtland.
Tack älskade syster.

I morgon börjar vardagen igen efter vår minisemester.
Det vackra vädret är som bortblåst men värmen håller i sig.
I vår lägenhet är det 27ºC......man svettas ihjäl.
Tack igen familjen Knutas för en skön helg.

Graven

Precis kommit hem från en promenad till graven.
Det är lugnande att sitta på en kyrkogård.
Jag och syster satt på en bänk där och pratade om vår
familj som inte längre finns här hos oss.
I bland känns det jobbigt att gå dit men idag var det bara
lugnt och skönt.
Snart sätter vi igång att packa för att ta oss hem till Uppsala.
Killarna sover ännu.
Snart går reveljen.


Lördagskväll

Lite förfest på båten.
 
Ungdomarna kom förbi
 
Middag på O´Learys med familjen Ulfson/Eriksson
  

Jag känner en båååååt....

En härligt underbar dag på båten.
Bilderna får tala för sig själva.
Nu åker vi ut på böljan den blå.
Vilken snygging
Jag i solen
Häääääärligt
Jag och min syster
Snö på fjället!






Lat dag

Igår  hade jag bara en lat dag i trädgården.
Cina kom förbi så jag struntade att följa med ut i båten
(åker ut i dag istället)
Solen gassade, vi käkade lunch på en filt i Anitas trädgård och
drack upp hennes vin.....*fniss*
Ungdomarna kröp ut ur sina hålor en efter en och gjorde oss
sällskap.
Calle tog fram gitarren, det blev värsta festivalstämningen.



När båtfolket kom hem så grillade vi, drack mer vin och
slogs med myggen till kl 2 på morgonen.
Pelle och Jonny Per och Lasse
Ylva och Anita     Cina
No comments

Svenska Flaggans dag

Idag ska jag bara lata mig.
Sola och åka båt.
I kväll ska vi grilla.
Lasse och Cina kommer.
I kväll tar vi en tur till graven.
Vi ska bara umgås och ha det bra.
Ha en skön nationaldag.

Student

Igår var det en hejdundrande student för
"Lelle Nesse".
Det var vaaaaaaarmt, hett som i helvetet.
Stackars Nisse hade kavaj.
Alla höll på att förgås i värmen.
Anita hade ordnat en fin mottagning med mycket god mat
och dryck.
På kvällen drog ungdomarna på varsitt håll.
Vi "gamlingar" stannade hemma till kl 23.30, då skjutsade Eivor
ner mig, Anita och Cina på stan.
Vi stod vid Rådhustrappan och sjöng tillsammans med de andra undomarna.
Tog ett glas vin på Mark Twain innan vi tog en lov förbi
 Österängen och kollade in läget på våra egna ungdomar.
Calle och Emil hängde med oss hem kl 03.00.
Jag och Anita var föräldrar på stan....hahahahaha!!
Nils kunde knyta sin egna slips
Knut och kusin Frida i väntan på studenten.
Cina och Anita
Familjen Knutas

För Nils har tagit studenten, för Nils har tagit studenten
Fy faaan vad han är bra!!!

Snart åker vi

Gick hem från jobbet idag efter ½ dagen.
Min rygg pallade inte mer.
Nu har jag proppat mig full med värktabletter och vilar mig.
Vi hämtar Knut i Bälinge kl 17, sen bär det av till Östersund.
Calle är på badet och Ludwig är kvar på skolan för att göra klart sin kniv.
Här hemma ser det ut som om något slängt in en handgranat.
Jag kan inte städa nu och då gör ingen annan det heller.
Hoppas att jag är bättre i ryggen efter helgen, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.
I morgon tar Nils studenten...lilla Nisse har blivit stora karl´n!


Tänk vad tiden går fort!

Det är mycké nu...

Ont i ryggen.
Måste packa (man kommer på nya saker att ta med hela tiden).
Hur ser det ut här hemma då?
Att komma hem på söndag till en naturkatastrof är aldrig någon hit.
Vaaaaaarmt!
Slänga soporna så att inte komposten kryper ut själv innan vi kommer hem.
Vaaaarmt!
Oooooont!
Knutte glömde packa sina toalettprylar, morsan fixar.
Jag och Jonny firar 20 årig förlovning idag, det tar vi en annan dag.
Jag får inte glömma matsäcken!!
Var är alla presenterna?
Aj! Min rygg, hur SKA jag klara av att arbeta idag?

120 årsfesten

Här kommer äntligen lite bilder från festen i lördags.
Tre av mina kollegor fyllde 40 år.
Tre små gummor...

Jag och Paula


Två små tjockisar
 
Hur kan man vara så söt i en så ful hatt?

Nu har vi kommit till avdelningen" I en annan del av Uppsala"


Så till de mer normala på mitt jobb



Sakta men säkert

Det går saaaaaaktaaa att packa i dag.
Min rygg sätter stopp.
Jag är uppe några minuter sen måste jag vila.
Hur det ska gå att jobba i morgon vette tusan.
Dessutom så är vi för lite personal där i morgon.
Trött är bara förnamnet.
Nu måste jag fortsätta mitt stillla packande, tvätta en maskin till
och laga Luddes byxknapp.
see ya!

Härliga underbara sommar!

Det vackra vädret bara fortsätter och fortsätter.
Härligt!
Det är varmt uppe i Jämtland med, häärligt!
Det vackra vädret ska tydligen hålla i sig hela sommaren, härligt!
Jag ÄLSKAR sommar och vackert väder.
Känner ni hur ni blommar upp?
Känner ni livet i er?
Det gör jag.
Sommar sommar sommaaaaar!
Jag önskar alla som läser detta en underbart skön sommardag.

helvetes jävla skit

Jag missfärgade min nya fina rosa topp.
Nu är den gråflammig
Åååå....vad sur jag blir!!
Hoppas den finns kvar i min storlek för jag åker
och köper en ny i morgon.
Arrrgh....vad klantigt.
Typiskt att det skulle vara just den nya också.
Den som jag gillar allra mest.
Nu kommer jag att vara sur hela kvällen...så de så!
Så här sur:



Shopping del 2

 If The Shoe Fits Wear It= If The Shoe Fits Wear It
  Ja visst ja!
Jag köpte två par skor också.
Ett par vita och ett par svarta lackskor.
Jättesöta.

Packa mammas kappsäck

Hur mycket ska man ta med sig är man ska vara borta i 3 dygn?
finkläder
pubkläder
sommarkläder
badkläder
reskläder
nattkläder
underkläder
ytterkläder
skor
toalettsaker
smink
smycken
presenter
vin och öl


Ny "bikini"

Ja...bikini och bikini.
Tvådelat i alla fall.
Var på Lindex i dag och shoppade.
Det är inte så lätt att hitta något snyggt när man ser ut som
en flodhäst i allt.
This is me in a bikini.


Som sagt på Lindex hittade jag det som jag såg minst gräslig ut i.

Man måste ju kunna klä av sig fastän man är en tjockis.


Ont i ryggen

Faan att man börjar bli gammal.
Vaknade i förrgår morse med att jag hade skitont
i korsryggen.
Stel som en pinne försökte jag ta mig ur sängen.
Jag gick som om jag hade skit i brallorna hela förmiddagen.
Framme vid lunchtid så var jag lite smidigare.
Gick på fest på kvälllen utan att se allt för handikappad ut.
Igår morse var det likadant och nu är det värre än någonsin.
Jag vet inte vad jag har gjort, det kan vara sängen i husvagnen.
Jag undrar hur det ska gå att sitta 6 timmar i en bil på onsdag?
Jag undrar hur det går att jobba i dag?.
Ha en skön måndag önskar jag i alla fall.
Här verkar finvädret fortsätta.
Vi har just nu blå himmel, strålande sol och redan 18ºC.
Livet känns lite lättare när solen skiner.
Det var tungt att åka från husvagnen i går och veta att det är
2 veckor till vi får komma tillbaks......*suck*.
Vi har det underbart skönt där ute, KOM GÄRNA OCH HÄLSA PÅ OSS I SOMMAR.


Vill inte...

... åka hem från husvagnen.
... jobba i morgon.
... att det ska vara 4 veckor kvar till semester.
... städa.
... tvätta.
 Thumbs Down




Väntar

Sitter här och längtar ut till husvagnen.
Väntar på att Kent och Eva ska ringa.
Trodde att de skulle vara snabba nu på morgonen.
De var tydligen på krogen igår så jag
hoppas att de inte blir skitsena.
jag vill ut och SOLA!
Fläka ut mig brevid husvagnen och inte röra en fena på hela dagen.
Var är de?
Ring nu då!

Säng, säng,säng...

....sova sova
säng säng säng.
Efter ytterligare en fest så känner jag mig ganska slutkörd.
Nu väntar en smörgås och en treo.
Sedan SÄNGEN!
I morgonbitti så kommer Kent och Eva och hämtar mig.
Kent och Jonny ska masta på båten.
Jag ska SOLA!!.
De hämtar mig vi d tio tiden, hoppas jag mår ok då.
Jag bloggar mer i morgon....eller rättare sagt
lite senare i dag.
*Gääääääääspar*

RSS 2.0