REKORD

SHIT!!!
Jag har slagit mitt läsarrekord med MASSOR idag.
Jag brukar ligga på runt 60 st unika besökare per dag.
Igår var jag överlycklig när hela 81 st varit inne och läst på Maigiz blogg.
Nu är jag uppe i 99 st unika besökare.
Fatta!
Nästan 100 personer har kollat på vad jag har haft för mig idag.
Jag som inte ens gjort något intressant.
Jag som bara har påskpyntat och borrat ur min tand.
Hur ointressant är inte det på en skala?
Jag har  t om haft besök från Pakistan.
Undrar hur han/hon hittade till mig?
Coolt!
Jag kanske slår 100 sträcket för första gången på tre år.
Synd bara att alla ni läsare inte lämnar några kommentarer!!
Men jag älskar er ändå :)
Kolla in fjärden nerifrån.
PAKISTAN!


I kväll...

... kl 20.00.
DÅ JÄVLAR!!


Påskfint

I köket i alla fall :)
Tanvärken har börjat att ge med sig så nu fick jag lite energi till att påskpynta.
Nya gardiner har jag också köpt.
Nu får familjen ta resten av lägenheten.







Vinställ

Jag och Jonny sitter och konstruerar ett vinställ som skall passa i en Billy-bokhylla.
Jag vill börja samla på viner men vi måste ju ha dem på något snyggt ställe också ;)
Konstigt att inte IKEA har ett färdigt ställ som passar i deras mest sålda hylla.
Vilken tur att jag har Jonny som är så fyndig.

Nervös

I dag skall jag till tandläkaren och göra steg 2 i min rotfyllning.
Nu har värken börjat att lagt sig lite så nu vill man inte att "tandis" skall vara där och borra igen.
Nervös är vad jag är.
Jag vill inte gå dit.
Jag tror jag "gör en Lina", binder fast tanden och hoppar från taket i stället.
Det går mycket fortare och blir billigare.
(Tack för idén Cina)
Jag tror jag har feber idag också, som grädden på moset.
Som om det inte är nog med tandvärken.
Magen har också ballat ur pga av all treo som jag tryckt i mig.
Nä, ibland är det för jobbigt att vara människa helt enkelt.

It´s all about me

Ja, jag har haft lite tråkigt i dag.
Hehehe....

Ska vi eller ska vi inte?

Hur ska vi göra i sommar?
Ska vi stå på Sunnersta Camping i år igen?
Men då måste vi köpa ny husvagn.
Jag ställer inte upp den där gamla skruttvagnen ett år till.
Ny husvagn och säsongsplats, det är många tusenlappar det.
Eller så skippar vi hela långliggarköret och drar ut på semester i stället.
Men tänk om det blir en jättevarm vår, då kommer vi att ångra oss.
Men tänk vad roligt det skulle vara att bege sig ut i Sverige igen.
Hmm, jag undrar jag hur vi ska göra.
Vi har April på oss att bestämma.
Ska vi eller ska vi inte?


Peppar Peppar

Jag tror faktiskt att värken har gett med sig en aning.
Jag har sovit lite bättre i natt och käften dunkar inte hela tiden.
Visst känns det, men inte på långa vägar lika ont som det gjort.
Hoppas nu att det håller i sig.
Peppar peppar ta i trä.
Kanske, kanske att jag orkar tänka på den stundande påsken i dag.
Kanske att jag kan få sova en stund mitt på dagen.
Kanske slipper jag käka dubbla TREO varannan timme så att min mage blir helt knasig.
Kanske, kanske att jag kan få fira påsk i lugn och ro.
Utan värk snälla?!
PEPPAR PEPPAR!!


Samma sak hela tiden

De senaste dagarna har det blivit mycket skrivet om mina tänder och tandlälarbesök.
Just nu är det det enda som existerar i mitt liv.
Jag kan inte tänka på något annat.
Tandvärk är nog det värsta jag varit med om tror jag.
Jag föder hellre barn varje dag.
Jag har hellre migrän och är bakis.
Jag längtar efter influensa och magsjuka samtidigt.
ALLT är bättre än att ha den här vansinniga tandvärken hela tiden.
Jag vet att jag är tråkig och tjatig men jag kan inte tänka på något annat.
Jag orkar inte ha ont längre!!!!
Just shoot me!!!


Rotfyllning

Min tand var död.
Min rot var inflammerad.
Nu har jag börjat att göra mitt livs första rotfyllning.
I dag har de borrat bort lagningen som de gjorde i onsdags för 1355 kr.
Nu la de i en ny temporär lagning som kostade endast 670 kr.
Rotfyllningen kommer att kosta ca 2400 kr.
Som hittat.
4425 kr!!
Grattis Maggan!
Om tandvärken har gått över ?
Nä, hurså?
Det här med tandvärk och gå till tandläkaren verkar väl skoj? eller hur?
Måst köpa mer TREO i dag så att jag klarar ett par dygn till.
Hå hå Ja ja!



1.                       2.                       3.                      4.
  1. Infekterad pulpa med käkbensinfektion
  2. Uppborrning av pulpa
  3. Rensning av rotkanaler
  4. Inlägg av bakteriedödande pasta (Kalciumhydroxid Ph 11)

Tandvärk!

I dag  har jag tid hos tandläkaren igen kl 10.30.
Det senaste dygnet har varit nästan outhärdligt.
Utan dubbla TREO och en Citodon var fjärde timme så skulle jag inte stått ut.
Nu bävar jag för att det kommer att bli en rotfyllning.
Det gör ont både i munnen och i plånboken.
Vad händer med de 1500 kronorna som jag redan betalat för den lagning som de antagligen kommer att ta bort i dag?
Nu hoppas jag att det blir bra i tanden, jag orkar inte ha så här ont.
Vilken jäkla början på den nya veckan.
Tanvärk är inget man önskar ens sin värsta fiende.

Låååååång natt

Ja, detta kommer att bli en lång natt.
Jag kommer nog inte att kunna sova så mycket.
Tanden värker så jag knappt kan sitta stilla, än mindre ligga stilla.
Att jag ska kunna somna är just nu en utopi.
Jag har ringt min kära kollega och sagt att jag nog inte kommer in i morgon.
Jag måste få en akuttid hos tandläkaren.
Jag skiter i vad de gör bara det slutar att värka.
De kan få rycka bort den, det struntar jag i.
Detta kommer som sagt att bli en lååååååång, låååååång natt.

Eländes elände

Det är bara skit med mig.
Jag har en sjuhelvetes tandvärk fortfarande.
Jag håller på att bli riktigt dunderförkyld och min arm är helt fuckad.
Trots detta så har jag varit på loppis idag och handlat snigeltallrikar till Jonny och ett pat Converseskor till Ludde.
Granette har varit på en fika och nu har familjen precis avnjutit en rödingmiddag.
Min tand dunkar och far så nu har jag tagit en Citodon.
Om jag skall överleva tills på onsdag så behövs det KNARK nu.
Ont, det gör ont, det gör ont.....


Sommartider hej hej...

Så blev man snuvad på en timme i natt då.
Inte för att jag brydde mig just då för då låg jag och sov så sött.
I dag upptäcke jag det när jag vaknade kl 09.30 och satte på datorn och den visade 10.30.
I morgonbitti när jag öppnar och i vanliga fall kliver upp 05.30, då kommer det nog kännas när jag måste kliva upp 04.30 iställlet.
Men det är ju bara i ett par dagar som förändringen märks.
Bara att det äär sommartid känns ju possitivt.
Våren är här!
I dag regnar det i Uppsala, men det gör ingenting då försvinner snön fortare.
Bort med snön, bort med snön.
I dag skall jag på loppis med en granne och sedan skall jag städa och laga söndagsmiddag.
Skön söndag på dig!

Madde & Ted

Det var jätte trevligt att träffa Madde och Ted igen.
Det var längesedan nu.
Vi måste träffas oftare, vi har ju skitskoj ihop.
Nästa gång åker vi till dem i Stockholm.
Vi har ju inga katter som behöver passning.
Lite senare i vår så får de ta ut oss på galej i huvudstaden.
Det får inte dröja två år till nästa gång vi träffas.
Det tummade vi på.

Hela halva dagen

I dag har vi sovit halva dagen.
Min tand och mitt huvud har gjort sig påminda hela dagen.
Nu sitter vi här, min man och jag, vid varsin dator och med varsin kopp kaffe.
Vi skall på mässa på Fyrishov där Calle står med sitt fööretag i dag.
Sedan hoppas jag att vi hinner träffa Madde och Ted över en öl innan de åker hem till Stockholm och sina katter.
Inte för att jag är speciellt sugen på öl just nu men det kan vi nog ändra på skaru se ;)
Nu måste jag sätta fart och piffa till mig.
Nu ska vi ut på galej igen :)
Det är såååå sköööönt att Jonny är hema igen.
Min gubbe e bäst.
Det är roligt att inse det så här då och då.

P.S Glöm inte Earth Hour i kväll.


Jonny kommer hem!

Nu är min man på väg hem.
Jag har längtat.
Jag trodde inte att vi längtade efter varandra längre, men det gör vi upptäckte jag.
Vilken bra upptäckt :)
När han kommer hem så ska vi gå till Johan och Victoria och ta ett glas vin, eller två
innan vi kanske åker ner på Baren Baren.
Jag är sugen på lite uteliv nu.
Det var ju tre veckor sedan sist det begav sig.
Undrar om lite whiskey botar tandvärk?
Jag får prova det.
Nu skall jag lägga mig i badet och slappa.
Ha en skön fredag.
Kram!

 



Snart helg!

I kväll ska jag slappa framför tv:n och sedan lägga mig tidigt.
I morgon kommer Jonny hem.
Den här gången skall han stanna hemma i två veckor innan han åker iväg igen.
Kors i taket!
Om han inte är allt för trött i morgon när han kommer hem så kanske jag drar iväg honom ut på galej.
Det är "Ständut Black" på Flustret.
Men vi kanske går på V.I.P och sedan Baren Baren istället.
Det är alltid så mycket folk på Flustret och jag gillar inte stämningen där.
Men vi kanske bara stannar hemma och pussas också, vi får se.
Jag borde städa men jag orkar inte.
Jag har fortfarande tandvärk så min energi är på noll.
Bättre än i går visserligen men det känns att man lever.
Nu ska jag kolla på Antikrundan och sedan på Lyxfällan.
Jag har nyss handdiskat världens disk och sedan ska jag hänga en tvätt.
Det får räcka för ikväll.
Mys Pys på er!


Våffeldagen

Nu har jag köpt ett nytt våffeljärn.
Nu vankas det våfflor hos Fam Munther.
Nu skare bli mumsigt.


Torsdagen från helvetet

I dag känns min tand MYCKET BÄTTRE.
Tack vare min granne så har jag nu fått sova hela natten.
I dag har jag ett fullspäckat schema.
Det börjar med att jag skall skjutsa Ludde till kardiologen kl 09.00.
De hörde ju ett blåsljud på hans hjärta i höstas på en rutinkontroll.
Det är säkert inget farligt men man måste ju kolla upp det i alla fall.
Jag  vet inte hur lång tid en sådan kontroll tar.
Jag ska skynda mig till arbetet efteråt.
Kl 14.00 skall jag och några tjejer till som går samma utbildning som jag sitta med förskolescheferna på ett matematiknätverk och prata om vår utbildning.
Detta slutar kl 16.15.
Jag måste gå lite tidigare för kl 16.00 skall jag hålla i en Powerpointkurs på mitt jobb.
Den slutar kl 17.30 men jag måste gå lite tidigare så att jag hinner till Luddes skola och på utvecklingssamtal kl 17.30.
Phu! ibland skulle man behöva klona sig.
Typiskt att allt sker samma dag och att Jonny är borta.
Skönt är i alla fall att min tand känns bättre.
Ingen sol idag :( trist!
Hoppas ändå på en skön dag.
Hare bra!

Handdisk & en skitstövel

Som om det inte vore nog med skit idag så lägger diskmaskinen av.
Nu är det handdisk som gälller.
Maskinen är ju felanmäld för att den läcker men nu står den bara och tuggar i programmet också.
Ingenting blir rent.
TYPISKT!!

Det blir inget föräldramöte för mig ikväll heller.
Jag har så jäkla ont i min nylagade tand så det går inte att beskriva med ord.
Halva ansiktet är bortdomnat och nu när bedövningen försvann så känns det som om de har slitit bort halva käken på mig.
Jag skulle behöva en Citodon eller nå´t men det enda jag har är TREO.
Jag känner mig så taskig mot mina kollegor som lämnar dem i sticket ikväll när vi har föräldramöte.
Man är beroende av varandra, det är viktigt att alla tar sin bit av ansvaret, och när man måste lämna över sitt ansvar så känner man sig som en skitstövel.
Jag har gråtit och gråtit, ser inte klok ut ut just nu.
Allt skit händer alltid när inte Jonny är hemma :(

I morgon måste jag må bättre för då är hela dagen fulltecknad.
Kardiologen med Ludde kl 09.00
Matematiknätverksträff kl 14-16
Powerpointkurs 16-17.30
Utvecklingssamtal med Ludee 17-30-18.00

Nu vill jag bara lägga mig och dra något gammalt över mig.
Åååå, vad det är tyck-synd-om nu....





Tandvärk

I dag har jag sån jäkla tandvärk.
Det är en tand i underkäken som känns inflammerad.
Jag vaknade i natt av det värkte i hela huvudet.
Jag hoppas att jag kan få en tandläkartid i dag!
Det värsta är ju att jag har har sån skräck över att gå dit.
Sist så gjorde de illa mig nåt fruktansvärt.
Jag är rädd att det skall göra ont och att det skall bli dyrt.
Jag som inte ens har ett fungerande VISA-kort.
Hur skall jag kunna betala?
Typisk att det ska bli sådana här grejer bara för att Jonny är bortrest.
Gaaargh!!!!
Jag vill inte, vill inte, vill inte!!
Kl 07.00 öppnat mottagningen.
Hoppas att jag får en tid fort, fort.
Vi som skall ha föräldramöte ikväll.
Jag kan inte vara borta då inte.
Ååååå, det är så typiskt!
Jävla tandjävel!!


O´Boy

Det är bland det godaste som finns.
Ett glas kall O´Boy.
Eller varm när man är på utflykt.
Nu ska jag ta ett glas O´Boy.
Jag känner mig totalt onyttig.
Käkade lite rester när jag kom hem sedan har jag tryckt i mig lite snågodis och nu vankas det ett glas kall O´Boy.
O´Boy vad många gånger jag skriver O´Boy i det här inlägget :)
Kan det bero på att det handlar om O´Boy och att det är O´Boy som jag skall dricka nu.
Har alla fattat att jag skall dricka O´Boy nu då?
Hehehehe....snacka om att jag är uttråkad.
O´Boy alltså :)


Så här såg burken ut när jag var barn.


VISA

Nu är det dags att skaffa ett nytt VISA-kort.
Nu har det gamla shoppat klart om man så säger.
Schlutt!
Finns int mer.
Det är nu gammalt och slitet.
Funkar icke.
Fick stå på ICA och skämmas nyss.
Nu måste jag beställa ett nytt helt enkelt.
Hur kan ett VISA-kort bli så här slitet?
Hehehe......
Dags att lugna sig med shoppandet kanske?

Ja, se det snöar....

Jag tror jag blir tokig.
Jag VILL INTE HA MER SNÖ NU!!
DEt är i alla fall plusgrader så det kommer inte att stanna så länge.
MEN ÄNDÅ!!
Jag vill ha vår nu och barmark och fågelsång och solsken.
Inte mer snö!
ORKA!!
Nu går jag och käkar gröt.
Ha en bra dag......*suck*

Hantverkare & Solig morgon

Nu läcker vår diskmaskin.....igen!
Blandaren på diskbänken sitter löst och det droppar vatten under kranen hela tiden.
I dag skulle hantverkaren dyka upp efter lunch.
Nu har jag suttit här och väntat i 1½ timme.....:(

NU PLINGAR DET PÅ DÖRREN!
Kors i taket, här kommer han!
Förlåt så mycket då :)

I morse när jag kom på jobbet kl 06.45 så sken solen och det var så vackert.
Det är så skönt att man inte behöver åka hemifrån när det är kolsvart ute.
Jag var tvungen att ta ett kort innan jag gick in på jobbet och öppnade förskolan.


Så är det....

...måndag igen då...
Har knappt sovit inatt.
Jag blir så less på mig själv att jag inte kan sova på nätterna till måndagarna.
Det är väl nå´t pyskologiskt.
I dag åker Jonny iväg igen...*suck*
En vecka i Frankrike, kommer hem på fredagkväll.
Den här veckan har jag en hel del möten.
På Onsdag har jag föräldramöte på jobbet och på torsdag har jag nätverksträff, powerpointkurs och utvecklingssamtal på Luddes skola.
Undrar om jag hinner klona mig tills dess?
Nu är jag sen....igen.
Vi ses väl ikväll då?
Kram från mig till dig!

Pineapple Express

Jag har precis kollat på en skitrolig film.
Ni vet när man bara sätter sig i soffan och knäpper på tv:n och just då börjar en film.
Jag har garvat i 1½ timme.
Shit! Det där var min humor.
Huvudet på spiken :)

Fototriss

Veckans tema är I BAKGRUNDEN!

Dessa tre bilder är tagna i sommras.
(Klicka på bilderna så blir de större)

Bild nr 1.
Här står jag och ler fånigt medan min man fokuserar
på vår kära vän som leker i bakgrunden.


Bild nr 2
Här sitter jag och flinar upp mig igen i bakgrunden och den här gången är det fokus på svärfar som ror.
Jag måste sluta tro att alla bilder skall vara på mig :)


Bild nr 3.
Här är jag i fokus och bakgrunden ser man Uppsala högar.


Fler trissar på samma tema hittar du här:





Tre År, Grattis!

I dag har jag skrivit blogg i 3 år.
Fatta! 3 år.
Hur orkar jag?
Jag vet inte.
Det blir ett gift.
Jag är beroende helt enkelt.


Dance with me :)

Det är lördag och PARTEY!!!


I natt jag drömde...

...om mina föräldrar.
Det blir mer och mer sällsynt att de kommer in i mina tankar eller i mina drömmar.
Jag kommer inte riktigt ihåg drömmen, men jag kommer ihåg deras ansikten.
Jag vaknade nyss och kände mig förbannad.
Jag har legat i sängen och funderat.
Jag var bara 21 år när jag blev gravid med Knut och när jag bestämde mig för att följa med Jonny till Uppsala.
Inte en enda gång frågade jag min far om råd, inte en enda gång frågade han mig om jag behövde hjälp.
Han erbjöd sig varken att hjälpa till med flytt eller pengar.
För mig var detta inget konstigt, jag har alltid klarat mig själv, men nu när jag tänker på det så kan jag bli lite småförbannad faktiskt.
Nu när jag har Knut i samma ålder som jag var då.
Nog faan skulle jag hjälpa till med det ena och det andra om han skulle flytta från stan och få barn.
Men vi hade väl inte det förhållandet helt enkelt jag och pappa.
Han var van att jag klarade mig själv, och det gjorde jag ju också.
Med några tusenlappar på fickan så drog vi till Uppsala och flyttade in hos svärföräldrarna.
I en månad bodde vi hos dem innan Jonny fick jobb och vi fick lägenhet i Tierp.
En månad senare föddes "Bebben" och resten kan ni ju.
Det känns som igår men ändå hundra år sedan.
Undrar varför jag drömde om mina föräldrar?
Undrar varför jag kom att tänka på den där flytten just den här morgonen?

Nyinflyttad i Tierp, om två dagar kommer bebisen.
Året är 1988.



Gammal?

Kolla vilket spam mail som jag fick idag.
Jag börjar verkligen bli gammal nu :(
Vad då farmor/mormor.
Fuck off!


Hej

Finns det något bättre än en mysig  mor- eller farförälder ? Det tror jag inte, och nu kan du testa vilken typ av mor- eller farförälder som du är Maggan!

Samtidigt deltar du i tävlingen om 5 kg godis som du kan överraska resten av familjen med Munther med – som den bästa mor- eller farförälder J

Klicka här för att genomför testet direkt.

Många hälsningar
Åke Jönsson


Fredagsmyset kan börja

Jag ska äta en god middag med mina två söner.
Dricka lite vin.
Kolla på "Så ska det låta" och kanske somna tidigt.
Det låter väl som en skön fredag?
Jag försöker intala mig det i alla fall.
Egentligen skulle jag vilja svida om och dra på lokal med någon.
Men hur mycket orkar en människa parta egentligen?
Jag tycks ha hur mycket partyenergi som helst.
Men jag har intalat mig själv att bara vara hemma den här helgen och bara mysa.
Tror ni att jag klarar det?

Låååååång vecka

Jag har redan arbetat 40 timmar den här veckan.
Nu har jag ytterligare 9 timmar framför mig.
Inte konstigt att man är trött.
Nästa vecka har vi bara ett kvällsmöte i alla fall.
I bland hopar de ihop sig på en och samma vecka.
Fredag i dag alltså!!!
Vad händer i helgen då?
Här hände det ingenting.
Trist och kanske lite skönt.
Jag behöver verkligen vila mig.
Jag kanske skall härma Nina och sätta om alla blommorna.
Det var ett tag sen om man säger så.
En sväng på Plantagen på lördag alltså.
Om det blir soligt så vågar jag mig kanske ut på en promenad också.
Det löser sig nog.
Men nu skall jag iväg till arbetet.
Ha en skön fredag!


Äntligen så töar det.
Jag har hackat is i dag och det är blött, blött, blött.
Våren är på väg!
Jag känner det i hela kroppen.
Om två veckor är det påsk.
Hoppas att vi har det riktigt vårfint då.
Välkommen till Uppsala Gumman tö!


Kurs

Ikväll efter jobbet så skall jag hålla i en kusr i Powerpoint igen.
Det är mina kollegor som så gärna vill gå elev hos mig.
Roligt är det plus att jag får tid för det.
I natt har det regnat här men nu ser jag att det är minusgrader igen.
Det är nog ganska halt på vägarna nu då.
I morgon är det fredag, vad sägs om det då?
Härligt va?
Jag har inga planer i helgen.
Det känns skönt och trist.
Nu måste jag sätta fart.
Gröt, smink, tänderna osv osv.
Vi ses väl ikväll igen hoppas jag.
Ha en bra dag.

Matkontot

Vi handlade för "bara" 5500 kr i Feruari.
Det är faktiskt lite för att vara i vår familj.
Vad ligger eran matbudget på per månad.
Jag har ingen riktig koll på hur mycket som är mycket eller lite.
Är 5500 kr lite för fyra pers eller är det på tok för mycket?
I dessa pengar ingår ju allt som man handlar på ICA.
Alltså schampoo, tandkräm, hårspray, toapapper, tvättmedel. osv.
Inte bara mat.
Jag handlar bara, tänker inte direkt på att alltid handla det allra billigaste utan jag blandar.
Blodpudding ibland och oxfilé ibland.
Onyttigheter till helgen och nyttigheter på veckan.
Hur gör ni?
Har ni koll på hur mycket pengar som ni handlar mat för hos er?
Jag är nyfiken.


Onsdag

Halva veckan har snart gått.
Jag har inte hört något från min fiskare men han har det säkert helt underbart där uppe i fjällvärlden.
I dag är det mulet här i uppsala och - 6ºC.
Det t om snöar lite stilla.
Som om det inte räcker med snö nu?
*suckar*
Det skall bli plusgrader senare i veckan.
I dag händer väl inget speciellt vad jag vet.
En vanlig dag mitt i veckan bara.
En dag närmare helgen.
Jag är trött, trött, trött.
Jag har inte planer i helgen så man kanske skall passa på att bara lata sig.
Inga gäster, inget party, ingen gubbe.
Nu måste jag hoppa in i duschen om jag skall hinna.
Har lovat att skjutsa sonen i dag också.
Ha en bra dag!

Härligt

Ibland inser man ju att man har ett helt underbart jobb.
Vem av er har haft det så här skönt på jobbet idag?
(det var barn där också :) men de får ej visas på bild)


Utflykt

I dag skall jag på utflykt.
Vi går till stora pulkabacken och tar med egen matsäck.
Roligt.
Just nu är det lite för kallt -10ºC men jag hoppas det blir lite varmare vid 10-tiden när vi skall gå.
Nu är jag lite sen så jag får ta och sätta fart.
Äta frukost och gör matsäck.
I kväll har vi möte igen.
Jag skulle ha läst en bok till ikväll men jag har har haft fullt upp med skolan så jag har helt enkelt inte hunnit.
Jag får ögna igenom den på min rast idag.
Hoppas att du får en skön tisdag.
Full Rulle,
Köttbulle!

All by myself....

Jag hatar att vara ensam.
Vissa människor tycker att det är skönt att få lite tid för sig själv, men inte jag.
Jag har verkligen SKITTRÅKIGT.
Jag är ingen ensamvarg jag inte.
Det skall vara någon att prata med och somna brevid.
Jonny tex :)
Han kommer hem på söndag.
Sover en natt sedan åker han till Frankrike i en vecka.
Buhuhuhu!
Det är nyttigt att längta efter varandra sägs det.
Jag tycker bara att det är TRÅKIGT.

Don`t wanna be..


Snygga kläder

Jag var på Kapp Ahl och hittade en massa snyggt.
Men just nu har jag inte råd att handla några kläder.....*suck*.
Hoppas att något finns kvar när jag får lön.
Jag hittade både jeans, jeanskjol, fina tunikor och en snygg jeansjacka.
Shit också att jag aldrig har pengar när jag äntligen hittar något som jag vill ha.

SNYGGA VA???!!

Jåbbe

I dag är det dags att gå till arbetet igen då.
Det var 14 dagar sedan jag var där sist.
Först blev jag magsjuk och sedan har jag varit på skolan.
Det skall bli skoj att träffa alla barn igen.
Jag längtar efter de små liven när jag inte är där.
Undrar om det var i morgon som vi ska på utflykt?
Ja, man blir lite off när man är borta så här länge.
Nu väntar frukosten och sedan skall jag åka iväg.
Nu funkar bilen som den skall igen.
Jonny bytte bromsbelägg i lördags.
Sköööönt!
I dag slutar jag tidigt, då ska jag handla.
Men sedan skall jag till baks på möte ikväll :P
Jag undrar var mina jobbnycklar är?
Paniiik!
Vi ses i em.
Ha en bra vecka!
Kram hela dan!



Fototriss

Vecka tema är FULLT!
Här kommer mina tre bilder!

FULLT med hål på mina nya jeans.
Modääääärnt va?


FULLT med amerikanska Scittels i min Marimekkoskål.
MUMSFILLIBABBA!


FULLT med folk var det i vårt förtält i sommras när vi gästade Öland.
Nice!
Partey!!!!


FULLT med fler trissar hittar du här:

Gräsänka.......igen :(

Ja, nu har han dragit till Norge på sin årliga fiskeresa.
Han, ni vet gubben som jag är gift med.
Från USA kom han hem i fredags och nu är det som sagt dags för Norge.
Jag hoppas att han får många fina öringar/rödingar med sig hem.
Nu sitter jag här i min ensamhet och ser hur solen går upp över sjön.
Det är så vackert att man tappar andan.
Så här skulle jag kunna bo faktiskt.
(Jag är ju i Dalarna hos svärföräldrarna för er som inte vet)

Här kommer några bilder på skidåkarna.Det var tre trötta grabbar som kom hem från backen i går :)

Nu skall jag fundera över dagens Fototrissuppgift.
På återseende!


Astma

Jag har åkt för att tillbringa två dagar tillsammans med två hundar utan min astma medicin!
Var det smart?
Jag får gå igenom Luddes packning och se om han har med sig sin medicin.
Jag har bara haft astma i 8 år.
jag borde ju faktiskt vara van att alltid ha min medicin med mig.
Usch! Var jag är slarvig.


Romme

Nu skjutsar vi killarna till Romme Alpin.
De ska åka skidor/snowboard/blades hela dagen.
Det är inte utan att man blir lite avundsjuk.
Jag törs inte åka pga mitt jä...la knä.
Det är nog den största sorgen, att jag inte kan åka skidor mer :(
Medan killarna har skoj i backen så ska jag och Jonny åka på en del ärenden och byta bromsbelägg på bilen :(
Här skiner solen och vi har ett par plusgrader.
Härligt skidväder.
Jaaaa!!!! Jag är avundsjuk.
Skön lördag på dig!



Buzzador

Här kommer ännu en buzzadorkampanj.
Denna gång buzzar jag för Youth Code från Lóreal Paris.
Rejuvenating Anti-wrinkle Daycreme
Rejuvenating Anti.wrinkle Eyecreme
Rejuvenating Anti.wrinkle Concentrate
Nu skall jag prova dessa produkter i 7 dagar och sedan tala om hur bra de är.
Jag har även fått små prover som jag skall dela ut till vänner och bekanta.


Jamtlan´Jamtlan´jamt å standut!

I dag är det Jämtlands nationaldag.
Som en gammal Jamtståscha så måste jag ju uppmärksamma detta förståss.
Ställ dig nu upp och lägg handen på hjärtat, tryck på play, blunda och sjung med!

Jämtlandssången

Så tåga vi tillsamman bort
mellan Jämtlands gröna ängar
bort mellan nyland som prunka
fulla av bröllopsblomsters prakt.

Så skåda vi med gamman hän
över berg i blåa fjärran
hän över sjöar, strömmar, skogar
jämt kring bygder på vakt.

:/: Fagert är landet som blev vår lott och arvedel
så firom dess fägring nu
med sång och stråkars spel.
Tändom ånyo det hopp som våra fäder närt!
För slit och mödor av fröjd och sol
ett mått oss beskärt. :/:

Jamtlandssången (på jamska)

Ma går på stigom
åleit oss opp öve backan,
bort milla åkrom opp hitat vållom,
der bjällan pingel skvällt
i jänsmässti.

Ma sir frå höjdom
bort mot åsom,
der kjörsan står milla gålom
bort ditat fjällom vår
der Skuta står,
så gnistrenes vit.

:/: Fejen så sjong ma att JAMTLAND DE E LANNE VÅRT!
I tusen år ha ma hadd'e,
hållé därför hårt.
Ler ta den friheit som fedran ein gång at oss ga!
Hen ske ma lava å minnes allt,
som fedran oss sa. :/:



Äntligen Fredag!!!

I dag har jag studiedag.
Jag tänkte att jag skulle läsa lite men sedan är det häcken full.
Jag måste upp på Gränby och köpa BH och öl samt matsäck till killarna i morgon.
Jag får ta med mig böckerna till svärföräldrarana och läsa där.
Jag skall hämta ut paket på posten, hämta Knuts packning i Rickomberga samt åka till Mekonomen och hämta ut bromsbeläggen till vår bil.
Det känns som att det var något mer också som jag skulle göra, kan inte komma på vad bara.
Det kommer jag säkert på ikväll när det är för sent.
Jag har i alla fall hittad sladden till perculatorn så lite kaffe skall jag väl få till.
Jag får lämna in kaffemaskinen på reparation nästa vecka.
Ja....men näää......jag skall väl ta och sätta lite fart då.
Kaffe var det allra först, sedan hänga tvätt, sedan måla mig och sedan ut med soporna och sedan kan jag sätta i gång med dagen.
Jag hoppas att du får en bra dag och en skön helg.
Ta´t lugnt.
Ta en TOY!



Jag undrar jag?

Nä, om man kanske skulle ta å packa?
Jag skall ju inte åka skidor så jag behöver inte en massa kläder, men lite.
Undrar om Gubben har tänkt bjuda på någon Calva då?
Undrar om de har mycket snö där uppe i Dalarna?
Jag undrar om killarna har packat eller om de skall göra det en timme innan vi skall åka?
Jag undrar vilken matsäck de vill ha med sig i backen på lördag?
Undrar var skidglasögonen är?
Jag undrar om det finns nån Calva?
Undra vad det blir för väder i helgen?
Hoppas det blir soligt!
Hoppas Gubben har Calva!


Sista dagen

Kl 12 i dag tar jag helg.
Lite lyxigt att gå i skolan är det allt.
BLÅSEN HUS har invigning i dag, så alla föreläsningar efter lunch är inställda.
Tack och bock, säger jag.
Jag skall kolla lite på invigningen innan jag åker hem men sedan så måste jag hem och tvätta och packa.
I morgon åker hela familjen till Dalarna.
Jag skall köpa bromsbelägg till bilen också, det får jag inte glömma.
Nu är jag sen.
Om 40 minuter skall jag åka och hämat min kurskamrat Anna.
Jalla Jalla!!

Åååå, va roligt!

SRF 2005!!
Jag längtar tillbaks.
Det var så jäkla roligt.
Shiiiiiit asså!
Men filmen är preskiberad nu, ni får kolla mellan fingrarna :)

Tröhöhöhöhöööt!

Hur kan man vara så jäkla trött?
Bara för att man är i skolan ett par dagar så håller man på att förgås av trötthet.
Det är ett underligt fenomen.
Jag tyckar att vi bara sitter och sitter och sedan har vi rast.
Hur kan man bli så trött av detta?
Sen har jag ju svårt att sova när inte Jonny är hemma.
När han är hemma så klagar jag på att han snarkar och när han inte är hemma så kan jag ändå inte sova.
Jag vill ha den där snarkande björnen brevid mig ändå på något vis.
Underligt och konstigt är det.
Nu skall jag trycka i mig en tallrik gröt och sedan packa min skolväska.
Vi hörs när vi syns.


Laga mat och vår

Till middag gjorde jag Pasta Carbonara.
Jag, Knutte och Calle skall äta.
Jag kokade pasta till ett helt regemente.
Vet inte hur man lagar lite mat.
När jag och Jonny blir ensammma om några år så kommer jag fortsätta
att laga lika mycket mat som jag alltid har gjort.
Nu gör jag köttgryta som Jonny skall ta med sig upp till fjällen nästa vecka.
En hel gryta till tre personer.
De lär nog bli mätta i alla fall :)
Jag skall göra en kycklinggryta också men det gör jag någon
annan kväll, nu är jag less på att stå vid spisen.
Snart börjar " Dating in the dark" det programmet gillade jag.
Sen blir det nog sängen, jag är dödstrött.
Det är jobbigt att sitta i skolbänken.
Det är jobbigt att behöva tänka hela tiden.
I dag hade vi takdropp!!
Det var efterlängtat.
Hoppet tändes, det kanske blir vår i år också trots allt.

Sedan en sista sak:
HUR JÄKLA MYCKET VIN SKALL MAN BEHÖVA DRICKA EGENTLIGEN?



Tisdag

Undrar vad som kommer att hända i dag då?
Något bra hoppas jag.
Inga mera knasigheter nu när Jonny är borta.
Nu skall den här veckan bara flyta på har jag bestämt.
Skola......äta och sova.
Ha det gött!

Den här söta barncitatet hörde jag i går.
" När Tomten pruttar så luktar det paket"
Naaw!

Jag tänkte på en sak.

I bland känner inte jag mig som 43 år.
Hur skall man känna sig när man är 43 år?
Jag kollar på ungdomliga kläder och lyssnar på samma musik som mina söner.
Är det konstigt det?
Jag läste någonstans att vi 60-talister aldrig blir vuxna.
Det kanske stämmer.
Men jag är ju en ansvarsfull mamma och kollega, så alldeles bakom flötet kan jag väl inte vara.
Jag tar ju ansvar för mig och mitt liv men jag har inte pliesserade kjolar och knytblus.
Jag såg ett kort på min farmor när hon fyllde 50, hon ser ut som 80 bakom alla blommorna.
När jag fyller 50 vill jag ha en hårdrocksfest.
Hmmm, det är mycket som har förändrats.
Jag frågade en fyraårig pojke på mitt jobb om jag var en tant eller tjej?
Han tittade på mig och svarade TJEJ! men mamma är en tant.
Mamman är 32 år.
Hur kommer det sig att jag är tjej och mamman en tant?
Jag jobbar med tanter som är 25 år och tjejer som är 60.

Jag vill i alla fall tro att jag är en tjej och inte en tant.
Vad är du?

Detta fick jag av min vän Nina för många många år sedan och jag har haft dessa ord uppsatt på väggen.
Läs och begrunna.

Skillnaden mellan tanter och tjejer

Vi tror kanske att det har med ålder att göra. Det har det inte!
För det finns nämligen tjejer som är 85 och tanter som är 26.
Konstigare än så är det inte. Det beror helt enkelt på hur man är.
Någon har sagt att kvinnor som kallar sig tjejer alltid är minst 40.
Det skulle såvitt jag förstår betyda att gamla kärringar hurtfriskt kallar sig för
tjejer bara för att lura i folk att de minsann är mycket yngre än de är.
Så är det inte alls i verkligheten.

Tanter är drottning Elisabeth av England och Karin Söder i en och samma person.
Tjejer är Katharine Hepburn, Golda Meir och Dolly Parton i ett.

Tanter tar aldrig risker!
Tjejer är kvinnor i alla åldrar som inte stelnat i konventioner och rädsla.
Som inte accepterar förtryck och begränsningar.

Tanter ger upp och hulkar och piper att det där kan väl inte lilla jag.
Tjejer är envisa och försöker igen Särskilt om det är svårt.
Alltid kan man lära sig något nytt.

Tanter sladdrar och moraliserar samtidigt.
Tjejer skvallrar så det skvätter om det - utan att skämmas.
Fröjd och gamman - fräsigt värre va ?

Tanter kan inte längre skratta och slå sig för knäna.
Tjejer kan fnissa och garva som om de var 10 - fastän de är 100!

Tanter är så förfärligt lagoma.
Tjejer bär gult och lila och struntar i hålet på strumpan.

Tanter tvångsstädar.
Tjejer blåser bort damm när det skall komma främmande och städar enbart för nöjes skull när andan faller på.

Tanter är tjatiga - särskilt om yllebyxor på vuxna döttrar.
Tjejer kan skilja på struntsaker och verkliga problem när det drar ihop sig till bråk.

Tanter är lugnast att lämna hemma.
Tjejer är något att hålla i hand när åskan går.
Tanter säger: usch, så trist, Bara damer på bjudningen.
Tjejer tycker att tjejmiddagar är något av det trevligaste som finns.

Tanter deklarerar aldrig själva.
Tjejer låter gärna män öppna dörren åt dem, tända deras cigaretter, dra ut stolen åt dem,
men låter aldrig män placera deras pengar eller köra deras bilar.

Tanter tänker alltid på hur de ser ut. De vet ju aldrig om de träffar någon på bussen som de känner.
Tjejer vågar se sig i spegeln och blinka skälmskt mot rynkor och grå strån och en och annan ungdomsfinne.

Tanter mellan 20 och 100 har det inte så roligt.
Tjejer har oftast jättekul.

Tanter blir ofta bittra och elaka och ogina när de surat sig igenom ett helt liv och ständigt skyllt på andra för att de aldrig fick chansen att göra något av sitt liv.

Tjejer dör aldrig nyfikna.
De ångrar aldrig något de gjort.
Bara det de aldrig hann med

Vecka tio

När Jonny är borta så skall det alltid hända något.
Han åkte till USA i lördags och i går pajjade bilen.
Den varnar för att bromsklossarna är trasiga!!
Vad skall jag göra nu då?
Jag vet!
Jag ringer Gubben, han kanske vet.
5 min senare:
Han sa att det inte var någon fara så länge det inte skrapar när jag bromsar.
Jag får ringa verkstan och har inte de tid att fixa det den här veckan så kan jag köpa nya bromsbelägg så hjälper Gubben oss när vi åker dit i helgen.
Vad skönt att prata med någon som vet, för jag är helt puckad när det gäller bilar.

Den här veckan är det skola som gäller.
Jag har gjort alla uppgifterna men känner mig lite pirrig i alla fall.
Jag vet ju inte om jag tänker och skriver "rätt".
Jag kan ju bara göra mitt bästa och hoppas på att det räcker.

Jonny ringde mig i går när han gick på Mall of America, USA.s största köpcentrum, med nästan 600 butiker.
Där gick han runt med stora shoppinglistan och betade av grej efter grej.
Han var tvungen att köpa en kabinväska för att få plats med alla saker som han köpt.
Åååå, vad jag längtar till han kommer hem.
Både efter honom och presenterna :)

Nu skall jag lägga mig i badet.
Jag har sovmorgon i dag, börjar kl 10.15.
Lite lyxigt är det allt att gå i skolan.

Jag önskar dig en bra vecka och att våren kommer snart.
För nu är jag LESS på vintern.
Bara sattu vet!

Monday Graphics


Fototriss

Veckans tema är: GISSA TEMAT?

Så varsågod att gissa mitt tema.
Inte så svårt kanske med tanke på vad jag har gjort i helgen.
1. 1981

2. 1988

3. 2008


Om du vill gissa på fler teman så klickar du här:

Kika längre ner så får du det rätta svaret.




















Rätt svar är: BÄSTISAR!!

Buzzador

Nu har min första Buzzadorkampanj kommit.
Jag fick en hel låda med duschcremen Dove Visible Care, som jag skall prova
och som jag skall ge till mina vänner.
Kulit!

Fredag & Lördag

I fredags så gjorde jag och Nina stan.
Lite shopping och lunch.


Sedan åkte vi hem och hade lite fredagsmys.
Vi åt en god middag tillsammans med familjen.



Lite party party innan vi tog bussen till Baren baren.




På lördagsmorgonen var det liiiite seeeegt att kliva upp men som tur var så hade vi inte så bråttom.
Kl 12.00 stod vi på stationen och väntade på Stockholmspendeln.

Björn Skifs show var jätte bra. Vi var i ett lyckorus i två timmar.
Tyvärr fick man inte ta bilder där inne. Vi var tillbaks i Uppsala kl 19.00, då käkade vi buffe på China River innan vi tog bussen hem. Vi hade tänkt parta lite igår också men vi orkade inte. Vi kollade på film och snackade i stället.
MYSIGT!
I dag åker Nina hem.
Kommer att sakna henne.



Tjenare Björn!!!

Nu är det äntligen dags.
Nu sticker jag och Nina till stockholm och kollar på Björn Skifs.
Har vi längtat eller har vi längtat??
JIHAA!!
Ska jag hälsa till Björn från dig??

Ett enda inlägg

Jag hinner göra ett enda inlägg på hela dagen och det gör jag NU!
Jag och Nina har varit på stan och shoppat.
Vi har ätit lunch och druckit öl.
När vi kom hem så lagade jag god middag.
Nu har vi partat med en massa ungdomar.
Druckit EN MASSA vin.
Nu ska vi dra på Baren Baren.
Hä rå!

SJ SJ Gamle vän...

Sitter här och väntar på att Nina skall komma med tåget.
Det är just nu 30 minuter för senat.
Inte pga snön utan av ett polisingripande.
Men Nina hälsar och säger att de inte tog henne den här gången ;)
Jag sitter här och väntar och väntar.
Kl 22.25 kommer tåget så jag åker väl till stationen snart.


Vilken tur...

...att jag mår bra nu.

Om tio timmar kommer Nina och jag hinner städa hennes rum åtminstone.
Jag skall plocka undan tvätten också.
Men nu skall jag vila en timme eller två.
Det är otroligt vad trött man blir när man inte mår bra.
Det är bäst att vila upp sig nu för jag har en hård helg framför mig ;)
Kram hela dan!



Inte 100

Vilken tur att min chef bestämde att jag inte skulle arbeta i dag pga 48-timmars regeln.
Jag är nästan bra men inte hundra.
Jag åt middag i går och mådde ok.
Idag vaknar jag och har lite knas i magen fortfarande.
Men jag är bättre, det är huvudsaken.
I kväll kommer Nina!!!
Åååå, jag har längtat.
Det kommer bli så skoj.
Vi har så mycket prat att ta igen.
Jag kommer att ha träningsvärk i käkarna på måndag av allt babbel.
Å vi ska se Björn Skifs!
Vilken helg alltså!
L*Ä*N*G*T*A*R*!

Önskelista

När Jonny åker till USA på lördag så vill jag att han handlar lite saker till mig :)


Kläder

Problemet slutar aldrig.
Den ständiga frågan infann sig i går när jag läste Ninas blogg om att hon packar snygga kläder för att komma hit.
Vad skall jag ha på mig i helgen då??
Jag har inte köpt något nytt och snyggt sedan Jesus korsfästes.
Jag har inga snygga skor, inga snygga byxor och inga snygga toppar.
Jag får helt enkelt göra som på nyårsafton.
Jag får gå naken.
Problem solved.....

Schuuuuuuk!

Jag hatar att vara sjuk!
Det är dyrt och jag hinner inte med sån´t som jag planerat att göra.
I dag sitter jag här som ett utskitet äppelskrutt och vet varken ut eller in.
Jag mår illa, men jag har inte ätit något.
Jag är hungrig, men jag törs inte äta.
Ett rostat bröd och en kopp te säger Knut att man skall äta när man är magsjuk.
Avslagen cola........ om man hade någon.
Undrar om det går nån shysst film?
Jag kan tvätta idag.
Tvätta kan man göra fast man är magsjuk.
Jag HATAR att vara sjuk!!!!


Dating in the dark

Kollar just nu på kanal fems nya serie Dating in the dark.
Sex st singlar skall träffas och få i hop det, fast i kolsvarta mörkret.
Det är spännande faktiskt.
Shit!
Det skulle jag vilja göra.
Om jag var singel alltså.


Magsjuk

Jag fick gå hem från jobbet idag.
Jag är MAGSJUK!!
Gaaahhhh!
Nina kommer ju om två dygn bara.
Jag får inte vara sjuk då!!!
Hata, hata, hata......
Hoppas att det går över lika fort som det kom, det brukar ju det.
Hoppas, hoppas, hoppas.....
Jag mår bara lite illa, jag är bubblig mest.....
Jag skall inte gå in på mer detaljer, jag lovar ;)
Håll tummarna nu att jag blir fort frisk.
Håll, håll, håll...

En liten vits:

Vet du vad som hände med han som åt en kasse?

Han sket på se(påse)

Hahaha.....SKITkul!

 


Skynda skynda

Vaknade kl 05.00 i morse och trodde att jag hade försovit mig.
Sköööönt! tänkte jag och somande om.....och försov mig.
Eller ja, inte riltigt men nästan.
Jag får inte så lång stund vid datorn och frukosten får jag slänga i mig.
Men jag kommer inta att komma för sent till arbetet.
Det gör jag aldrig.
Det är ljust ute, det är skönt.
Det är fortfarande kallt, kallt, kallt.
När kommer våren??
Hoppas att din tisdag blir en bra tisdag.
Vi ses senare.
KJAM!


Ooo, Ljuva ungdom

Snacka om nostalgitripp på högsta nivå.
This is the shit!

Ledig eftermiddag

Jag skulle:
Handla
Tvätta
Städa köket
Bära ner skit som står på övervåningen till källaren.
Bädda rent.

Jag gjorde:
Handlade
Hämtade Ludde
Fikade
Kollade på "Blåsningen" på tv3.se

Jaha, så kan det gå när inte haspen är på.
Nu skall jag laga middag.
Kram hela dan.


Ingen sömn

I natt har jag knappt sovit en blund.
Jag vet inte varför?
Jag har legat vaken och bara funderat.
Ju mer panik jag får för att jag inte somnar, ju svårare är det att somna.
*Suck*
Jag brukar ha det så här nätterna mot måndagen, men det här var extremt.
Vilken tur att jag slutar tidigt i dag.

Jonny flyger till Göteborg i dag och kommer hem i morgonkväll.
Själv skall jag handla och städa....Jippi!!
Nu skall jag käka frulle och ta på mig ett ansikte.
Vi ses i em.
Ha en bra start på den nya veckan!


RSS 2.0