Bilbesiktning

Biljäveln gick igenom besiktningen....nästan.
Vi visste om ABS:en, så den måste vi laga.
Men vi trodde också att det skulle tillkomma typ
100 grejer till, men det gjorde det inte.
Hurra! Hurra! Hurra! Hurraa!!
Den jävla skitbilen gick igenom.
Nu ska vi laga ABS:en och sedan säljer vi den.
Borde kunna få 15 000 för den i alla fall.
Skit-jävla-bil-helvete!!
(ursäkta min dåliga franska)


I dag vill jag verkligen inte...


Älskade låtsasbäbis

Såg ni dokumentären på fyran nyss?
Man ska aldrig sluta förvånas.
Vuxna kvinnor som köper dockbäbisar som
de går ut och går med i barnvagn på stan.
Visserligen var dockorna jättesöta, men hur
knäpp får man bli?
   

Ajjj!!

Fann, vad det gör ont att noppa ögonbrynen.
Men vill man vara fin så får man lida pin.
Mina ögonbryn såg ut som om de satt på
en gammal skogshuggare.
Men nu är jag tjuuuuusig igen.
Lite röd runtom men det är sån man får räkna med.
Ja herregud, det är inte lätt att vara kvinna inte.
Vaxa bikinilinjer, noppa ögonbryn, föda barn...
Karlarna har det lättare på nåt vis.
De kan ju se ut som apor men ändå vara sexiga,.....eller?

Måndagmorgon

Men frukta ej.
Snart är det fredag igen.
Idag ska jag storhandla efter jobbet.
Jippi! .....Noooot!
Hoppas att det är lite färre människor på
Gränby idag.
Ifredags var det ju helt galet mycket folk.
Löningsdag och allt.
En bra måndag önskar jag er alla där ute i cyberrymnden.




Takida- Curly Sue


Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling´s alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive
I´m not ever alone

Your smile is heavenly,
I don´t deserve all the love that you'r giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver´s around me now, you´re so fine

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
the glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

Tider som flytt

Inte var det så längesedan.
Det känns som igår.
Mina små gullungar.

Knut 1989          Calle 1991              Ludwig 1995
   

Stardust

Nu ska jag kolla på:

Stardust
Tristan, en ung man, lovar sin älskade att han ska hämta en fallande stjärna åt henne genom att ge sig in i det förtrollade landet som gränsar till deras hemby.
Där tvingas han bl.a. kämpa mot den onda häxan Lamia och piraten Captain Shakespeare.
Baserad på en roman av Neil Gaiman.

Smörgåstårtan



Nu blev ni allt bra sugna va!!

Sunday...

...bloody sunday, nothing moore to do.
Living just for dying.
Dying just for you.
I dag är det söndag då.
Jonny är vid Skaris och plockar upp båten.
Solen skiner från en molnfri himmel.
Jag och Knutte ska åka på RUSTA.
Han skulle kolla på grejer och jag ska köpa ett nytt
singstar.
De säljer ut dem för 199 kr.
Tror det får bli Rockbalads.
Sedan ska jag hem och dammsuga och sedan sjunga.
Nu ska jag gå ner och dricka kaffe och sedan ska jag göra
en smörgåstårta.
Jag blev så sugen på det när vi var och handlade i fredags.
Har inte ätit smörgåstårta på evigheter, så det ska bli gott.
En skön söndag önskar jag er.
(jag tar kort på tårtan när den är färdig)
Puss å kram
Skumbanan


Etage?

Nääääää!!!
Det bidde inget Etage i kväll.
Däremot så hade jag en trevlig kväll med grannen.
Hon ringde vid 21-tiden och förbarmade sig över mig.
Jag skulle lätt kunna åka själv på Etage just nu, det är
fortfarande öppet i tre timmar till....men...nääää.
Man kan ju inte hålla på varje helg...eller?
Bäst att man gör som man ska...sova kanske?
GOD NATT!!

Jag vill...

...inte sitta här.
...gå på Etage.
...att det ska vara förra helgen.
...dricka mer vin.
...att grannen ska ringa och säga att hon följer med.
...inte att Jonny ska va så tråkig.
....parta lite på en lördagkväll.
ÄR DET SÅ KONSTIGT DÅ!!?
Tjitjing!!

På stan

Nu drar jag på stan.
Finns på mobilen.
Undrar om man ska gå på Etage ikväll.
Någon som har lust att haka på?
Oooo, what a night...
Alltså, jag är på ett strålande humör.
Tjalalalala!!!!

Lördagmorgon, vilken lycka.

Vaknade för ett apr timmar sedan och trodde
det var vardagmorgon.
Undrar varför jag inte har ställt klockan, tänkte jag.
SÅ kom jag på!!
Det är lördagmorgon.
Det var så skönt att sjunka ännu längre ner
i madrassen och dra täcket ännu tätare runt mig och
bara somna om.
NU sk jag dricka kaffe, äta frukost, hänga tvätt och plocka lite
här hemma.
Sedan ska jag lösa melodikrysset göra mig iordning och dra på stan.
Härliga, härliga lördag som väntar på mig.
Hoppas att du också kan njuta idag och ta vara på dagen.


Här är jag

Jag har inte försvunnit.
Jag har bara umgåtts lite med mina barn och min man.
Vi käkade tillsammans hela familjen(kors i taket)
Sedan satt jag och Jonny och pratade och kollade på film.
Nu är fredagen snart ett minne blott.
I morgon ska jag på stan med Fia.
Först för att shoppa och sedan ta en bägare.
Myyyyysigt.
Det var längesedan.
Nu måste jag sova.
Jag behöver verkligen min skönhetssömn.

FredagFredagFredagFredagFredag

Ja, det är en härlig känsla att vakna upp fredagmorgon.
Spelar ingen roll att man har en hel lång
arbetsdag framför sig, allt känns lättare bara för att
det är fredag.
Det blir inget Östersund i dag, vår biljävel(den heter så) hackar sig fram.
Vi får vackert vänta tills vi har råd att köpa oss en ny bil.
Ha en bra fredag så syns vi vid horisonten.

Lika barn leka bäst




Idol

Vem  är din favorit?
Vem kommer att vinna?


30 minuter

Nu har jag rast.
I 30 minuter får jag slå ner arslet i en soffa med en kopp kaffe.
I bland surfar jag istället.
Om det är för kackligt i personalrummet så brukar jag rymma hit till
lugnet vid datorn.
I dag ringde jag till doktorn.
Jag ska återkomma i morgon, men visst var jag duktig
som kom ihåg att ringa överhuvudtaget?
Nu ska jag ta en kopp kaffe innan jag sätter fart med eftermiddagen
och sedan möte i kväll.
Slit och släp.
I morgon är det fredag hörrni!!!


Syskonkärlek

         
Det ska vara tre annars känns det fel.
Två är en för lite.
Anita, Lasse och Maggan ska det vara.


Det blir inte alltid som man tänkt sig

Efter jobbet idag så skulle jag bara skynda mig hem för att
äta och sedan åka till Colorama på tjejkväll.
En helkväll med inredning, tips och idéer.
En känd inredare skulle vara där för att inspirera och man skulle
bli bjuden både på dryck och tilltugg.
Vad händer?
Jo, efter maten får jag en sprängande huvudvärk och
måste bädda ner mig hela kvällen.
Nu har huvudvärken nästan släppt men jag blir så sur
när det händer.
En guillotine skulle vara bra att ha ibland.
TJOPP!! så är hvudvärken borta.

Ett under har skett

Var på apoteket i går och köpte diverse
värk och magpiller.
Jag köpte öronproppar till mig så att jag kan sova
utan att bli väckt av snarkmonstret.
DÅ! där på en hylla stod de.
Grejerna som hjälper mot snarkning.
Nån slags näsvidgare i silikon.
Jag köpte ett tvåpack och sprang hem.
DE HJÄLPTE!!
Har legtat brevid mannen hela natten utan att vakna.
Jag med öronproppar och han med näsvidgare....Hahahaha
Snacka om sexigt.
Men vem bryr sig, huvudsaken att man får sova.
HA EN BRA ONSDAG!


Säng säng säng...

....sova sova sova.
Säng säng säng.
Klocka är bara barnet men
Tant Maggan är helt slut.
Ont överallt och astma som inte är
att leka med gör att jag lägger av redan nu.
Sängen lockar men jag tänkte titta klart på den svenska serien
på fyran, Främmande fågel, innan jag slår igen mina bruna.
Vilket liv man lever va?
Äta, skita, jobba, sova.
Allt går bara runt runt.
Javisst ja!
Det var ju det här man skulle var tacksam för
skrev jag ju i morse.
Glömde det.
GOD NATT!





Lunginflamation ?

Jag har haft det jättesvårt att andas idag.
Jag hostar inte så mycket, men när jag
hostar så gör det ont långt ner i bröstet, också får jag
blodsmak i munnen.
Det känns precis som för flera år sedan när jag
hade lunginflammation.
Jag vill inte gå till doktorn.
Om det inte går över på någr dagar så måste
jag väl gå, vare sig jag vill eller inte.
Jag hatar att vara sjuk.
Jag vill inte ha astma, jag vill inte ha värk
i knä och överallt.
Vill inte, vill inte, vill inte.


Tack ska du ha...

...tack för en underbar vanlig dag.
Här klagar man för att dagarna är vanliga och träkiga.
Man ska vara tacksam istället.
Tacksam för alla vanliga dagar som kommer och går.
Tänk så många människor som skulle ge sin högra
hand för att få en vanlig, tråkig dag.
Alla som går med sin cancersjukdom t ex.
Eller någon annan hemsk sjukdom.
Tror ni inte att de längtar efter en alldeles vanlig dag, utan
cancer och cellgifter och skit?
Eller alla uteliggande missbrukare?
Nä, man ska vara glad för sitt alldeles normala tråkiga liv.
TACK! för ännu en vanlig tisdag.


Var tog de vägen?

Som tonåring så trodde man väl aldrig att
de kompisar man umgicks med dagligen skulle
försvinna.
Gänget som man tillbringade all sin lediga tid med.
Så skulle det väl alltid vara.
Nu tittar man på gamla kort och inser att vissa av de
som är med på bilderna har jag inte sett på 25 år.
Patrik var min första stora kärlek. Jag var 13 och han var 15.

Sedan kom Torsten.

Mats och jag blev ett par när jag var 16 och han 17.

Totte och "Käla"                  Benka, på "Kälas" hoj
        
Kusin Lotta 15 år.

Åslund och Peter          Robban och Matte
       
Matte och Pelle fiskar     Flipper på Vallagrillen
     
Maggan och Nina 14 år och vi har varit till samma frisör.



Jävla biljävel

BILJÄVELN har börjat krångla igen.
Snart är det dags för den satans bilbesiktningen och det
kände väl den jävla biljäveln på sig.
( försöker få in så många svordommar som möjligt i en mening)
Jag lägger INTE 1 krona till på den där satans bilen!!
Inte
en spänn till, då går jag hellre.
Vi som skulle till Östersund på fredag.
GLÖM DET!!
Biljäveln
tar sig väl inte längre än till Björklinge.
Nu är det vi som köper ny bil och därmed BASTA!!



Tant Maggan

Skulle köpa mig en tidning här om dagen.
En Damernas Värld kanske?
Nää....inget spännannde.
En Amelia då?....näää....bara bantningstips.
En Tara kanske med en medföljande DVD?
Näää.....Rocky Balboa vill inte jag se.
Det slutade med att jag stod och kollade på
Hemmets Journal och Året Runt.
Korsord och matrecept tyckte jag lät lockande.
Snacka om TANTVARNING.
Jag köpte ingen tidning.

Välkomna till...

...en ny spännande vecka.
Jag hoppas iallafall att den blir
lite spännande.
Inget speciellt händer den här veckan vad jag vet.
Lite kvällsmöten och ev en resa till Östersund
på fredag.
Vi får se.
Ha en bra måndag och krama varandra i trafiken.


Tjejhelg

Nu är den slut.
Tjejhelgen.
Det gick fort.
Som vanligt när man har roligt.
Ja, oj vad vi har skrattat.
De kom i fredagskväll kl 20.00.
Vi skålade i champange.

Vi åt kräftsoppa och drack MASSOR med vin.
Kom inte i säng förän kl 03.30.

På lördagen var jag och Nina SEEEEEGAAA.
Vi tog alla bussen intill stan för att shoppa loss och äta
lunch.

Jag hade ingen matlust, så av en god pasta så
lämnade vi över hälften.
Åkte hem och sov en stund i stället.

Sedan var det bara att ge sig på vinet igen.
Vi sjöng Singstar och skrattade.

Kl 19.30 tog vi taxi in till stan och åt middag
på Tzatziki.
Det tog två timmar innan vi fick in vår mat.
Vi hann att dricka massor med vin.....igen!!!
Mycket skratt....igen!!

Efter mycket om och men fick vi ÄNTLIGEN betala notan.
Kl 23.30 kom vi från restaurangen.
Dåå gick vi direkt till Etage.

Alla sjöng. Modigt va!!

Massor med skratt och Tokerier hela helgen.
Kolla bara på de här bilderna.


Idag, söndag har vi bara latat oss.
Tog en promenad i solen och sedan kollade vi på film.
Kl 16.30 åkte tjejerna hem.
Nu känns det bara tomt och tråkigt.
Tack vänner för en UNDERBART rolig helg.
Kram till er från mig!



Snart...

...mina vänner så ska jag sätta mig ner
och skriva om vad jag har gjort i helgen.
Ni ska få bilder och allt.
Men nu ska jag dricka kaffe, sen ska vi på IKEA.
Det är körigt att ligga på topp.
Dessutom så är vi lite mosiga idag.
KRAAAAM!!!


13 timmar

Om ca 13 timmar kommer de.
Innan dess så ska jag ha hunnit:
*äta frukost
*arbeta 8 timmar
*laga mat till de kommer
*ta bort panten från ballkongen
*tända ljus
*ta ett glas vin eller två.
JAG LÄNGTAR!!
Tack gode gud att det äntligen är fredag!



Nähä...

...nu skiter jag i det här.
GOD NATT!

Vilken dag!!

Var på utflykt idag.
Åkte buss med fyra treåringar och hälsade
på en kompis som bor i Skölsta.
Man blir ganska trött av en sådan dag.
Kul men jobbigt att göra något annorlunda.
Sedan så hade jag ett inskolningssamtal.
Efter arbetet så var det storhandling på Gränby.
Väl hemkommen så var det dax för ärtsoppa och våfflor.
Nu skulle jag behöva städa i hallen.
Vi får se om jag orkar efter IDOL.
Jag är skittrött.
Ha en skön kväll.
I morgon kommer dom!!!!


Onsdagkväll

Jag mår bättre nu, har ingen feber.
Jag hostar men det kan man ju hålla
på med i veckor efter en förkylning, så jag går
till jobbet i morgon.
Håller på och pysslar inför tjejhelgen.
Jag tänker inte städa ihjäl mig men lite ordning vill
man ju ha så inte tjejerna ser vilken lortgris man är....hehehe.
Enligt väderprognosen ska vi få sol på lördag men bara 10ºC.
Bättre än ösregn iallafall.
Undrar vad alla vill göra?
Shoppa på stan?
Åka på IKEA?
Käka ute?
Käka hemma?
Gå på lokal?
Flustret? Etage?
Vi bestämmer när de kommer.
Nu ska jag duscha och kolla på IDOL.
Jag har någon slags hatkärlek till det där programmet.
Ha en bra vardagkväll.





Dagens visdomsord

"Att vara uttråkad är att tillåta sig hänga i luften ett tag"



Stanna hemma?


Jag stannar hemma idag också.
Har ingen feber idag men jag hostar illa och min astma
är inte rolig.
Jag sa på jobbet att jag kommer i morgon, jag ringer i em
och lämnar definitift besked.
Jag tycker det är svårt det här med att vara
hemma från arbetet.
Man kan ju inte gå om man har 40 i feber och
helt sängliggandes förståss, men när man är mittemellan
som jag är just nu så är det svårt.
Idag ska jag vika tvätt och kolla på film.
Undrar vad jag ska se idag?



Fredrik Åberg

Kollar just nu på videokväll med Luuk.
Han gästas av Fredrik Reinfedt
Faan, vad jag är gammal.
Jag är lika gammal som Sveriges stadsminister.
Jag menar att stadsministrar ska ju vara gamla
gubbar, inte unga människor som är födda 1966.
Dessutom så ser jag bara Alfons pappa när jag ser på
Fredrik Reinfeldt.
Visst är de lika?



P.S I love you

Vilken snyftare alltså!
Jag grät oavbrutet hela filmen.
Precis som jag gjorde när jag läste boken.
Se den, ni som inte gjort det!

Holly och Gerry är ett ungt par som varit gifta i 9 år och fortfarande älskar varandra innerligt. När så Gerry dör av en sjukdom står Holly ensam kvar utan att veta hur hon någonsin ska kunna gå vidare. Så börjar brev dyka upp till henne, brev som Gerry skrev innan han dog och som är menade ska hjälpa henne att börja leva igen.

Bollywood

Jag har en förkärlek för Bollywoodfilmer.
Musikaler gjorda i Indien.
De är så härligt töntiga.
Jag älskar kläderna och hur de dansar och sjunger.
Alltid otroligt vackra människor.
Det visas alldeles för lite bollywood i svensk tv tycker jag.

Höst

Nu är hösten här.
Det var inte mer än 10ºC här kl 08.00,  när
jag sparkade iväg sonen till skolan.
Det är fortfarande ganska grönt, de riktiga höst-
färgerna har inte infunnit sig ännu.
Till helgen har de lovat soligt och 15-20ºC.
Hoppas att det blir så också.
De där väderprognoserna kan man aldrig lita på.
Bara det inte regnar, jag är så dödens less på regn.
Nä, soliga fina höstdagar vill vi ha, allra helst nu
till helgen när min syster fyller bilen med kärringar
och kommer ner till mig.



Städa besticklådorna

Undrar om jag orkar det idag?
Hälla ut innehållet i alla lådorna.
Skura ur och kasta hälften.
Borde köpa nya bestick.
Svärföräldrarna hade köpt snygga bestick, man
kanske borde härma dem.
399 kr på Duka.

Indiana Jones

Det bidde ingen kärleksfilm.
Det bidde Indiana Jones 2 och 3 istället.
Knutte har legat och snorat med mig i min säng
och kollat på film med morsan.
Calle cyklade vilse när han skulle hem från jobbet.
Ringde när han var halvvägs till Sävja.
Inte så lätt med stora städer alla gånger.
Typiskt Calle att inte riktigt veta vad han håller på med
Efter tredubbla doser med bricanyl så ligger jag här
lite darrig men nästan hostfri.
Det är det värsta när jag blir förkyld, att jag blir så dålig i
min astma.
Kan knappt andas.
Nu är jag pigg eftersom jag sov hela dagen nästan.
Tack alla ni som önskar mig krya på.
I morgon hoppas jag att jag har blivit lite bättre.
Vill inte vara sjuk i helgen.
God Natt



Orkar inte

Inte ens blogga orkar jag.
Jag har inte ätit i dag och jag orkar inte duscha.
Jag har bara sovit hela dagen.
Fy, vad trist att vara så här sjuk.
Jag som hade tänkt åka till McDonald´s och käka, det
är nämligen Calles första arbetsdag idag.
Jag tror jag var mer nervös än honom i morse,
Min lilla Callekille jobbar.
Nu ska jag försöka få mig nåt i magen, sen ska jag
kolla på film.
"P.S I love you" tror jag det får bli.
Ha en bra kväll.
Jag lovar att jag ska kurera mig så att jag är frisk till
helgen, inget får förstöra den!!!



Vitvaror

Idag har vi köpt "nya" vitvaror.
Ny torktumlare och tvättmaskin.
Inte precis nytt då, vi handlade på Blocket.
Jonny har farit runt halva stan när jag legat nerbäddad.
Det blir skönt med en fräsch tvättstapel.

Jag är sjuk

Jag har fått feber nu på eftermiddagen.
Mitt huvud dunkar ocg jag har ont i halsen.
Nu ska jag ta en treo och krypa ner i sängen.
Det är faktiskt ganska synd om mig just nu.
Jättesynd faktiskt.
(inte vann jag på min Harry heller)

Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer.

Kl 00.15 i natt ringde Knut och var förbannad.
-Det här är sista gången som Ludde får vara
hemma med oss när ni åker bort! skrek han.
Ludde satt i trappan utan hemnyckel och både Calle och Knut
var på stan med kompisar.
Jag ringde till Ludde som var ledsen och förbannad på
sig själv.
-Gå till en kompis då, sa jag.
-NÄÄÄ! Jag vägrar, guuuud så pinsamt.
Jag ringde till Calle som lovade att möta Ludwig på stan om han tog bussen dit.
Sagt och gjort.
Ludde på bussen och mötte Calle.
Då dog Calles telefon och det gick inte att föra över pengar till
Luddes telefon.
Försökte lotsa Ludde rätt så att han kom med bussen hem, men det
visade sig att han ställt sig på fel sida så han missade sista bussen hem.
Jag fick ringa till Knutte som mötte sin lillebror på stan och
gav honom pengar till en taxi.
Kl 01.30 var ungen hemma och morsan kunde pusta ut här i Dalarna.
Phu!!! Vad skulle man göra utan mobiltelefoner.





Trattkantareller

Var ute i skogen och hittade en halv kasse
med trattkantareller.
Nu står Jonny och rensar vårt fynd.
Tyvärr kan jag inte visa bilder för jag glömde
överföringssladden hemma i Uppsala.
Vi går ut i eftermiddag igen och kollar efter
de gula kantarellerna.
Jag älskar svamp!

Storfamilj

Jag gillar det här med att vara storfamilj.
I det rätta huset så tror jag att jag skulle kunna
bo så här jämt.
Just nu är vi svärförädrarna, jag och Jonny, Per Josefin och
deras två bran.
Det är första gången på 20 år som jag och Jonny är här utan någon
av våra killar.
Det är mulet i dag men vi kanske klarar oss från regn
i alla fall.
Man måste tänka positivt.

Rämshyttan

Efter två timmar och tio minuter i bilen så kom
vi hit kl 16.40.
Trevligt sällskap, god mat, gott vin, snusa bäbis
och en Calvados sammanfattar eftermiddagen
samt kvällen ganska bra, tycker jag.
Nu sover alla utom jag.
Så en god natt önskar jag er.
I morgonbitti bär det av ut i svampskogen.
Jag hoppas på mycket kantareller.
Natti natti


Dalarna

I dag sticker jag och Jonny till svärföräldrarana
i Rämshyttan.
Killarna stannar hemma.
Jag ska hem till svärmor och käka kräftor tillsammans
med min svåger och svägerska.
Ammi ska visa mig sina svampställen, så jag hoppas att
jag kommer hem med kassen full av svamp.
Jag slutar kl 13, sen åker vi hem och packar och sedan
sticker vi.
Det tar ca 2 timmar att köra dit.
Hoppas att "Gubben" bjuder på en Calvados när man kommer
och är törstig efter en lång eftermiddag i bilen.
Ha en underbar fredag alla mina kära vänner.

Harry Boy

I dag köpte vi en Harry boy.
På lördag visar det sig om vi har vunnit eller ej.
Jag kan inte någonting om hästar men
man kan ju lära sig.
Vore skoj om vi kunde vinna.
Lite extra pengar skulle sitta fint.
Biljäveln ska besiktigas, jag vill inte lägga
mer pengar på den där skitbilen.
Vore sjysst att vinna pengar till en ny bil.
Men jag vinner typ aldrig på spel, det beror väl
på att jag har sån tur i kärlek kan jag tro ; )

Lite statistik

Snart så firar jag min 10 000:e besökare.
Jag skaffade räknaren i juni 2007 och är nu
uppe i 9803 st.
Bloggen har jag haft sedan 20070320 kl 22:38:48

Jag har i snitt 31 unika besökare per dag.

Kul tycker jag, synd bara att inte alla lämnar en

kommentar efter sig.


Jag är nyfiken på vilka ni är.



Jag är seeeen!

Har inte tid att skriva.
Måste skynda mig.
Snart börjar jag jobba.
Oj oj oj.....inte har jag hunnit äta frukost heller,
får ta det på jobbet.
Gudrun bjuder säkert på en macka eller två.
Ha det gott i dag.
I morgon är det fredag!!
Misströsta ej.

Mycket att göra

I morgon måste jag handla till killarna.
På fredag åker jag och Jonny till svärföräldrarna
i Dalarna.
I Uppsala är det Kulturnatten, så ingen av
killarna vill följa med.
Nästa vecka börjar stora rengöringen hos Munthers.
Det kommer ju långväga gäster till mig nästa fredag.
Till dess har Maggan en hel del att stå i.
(om jag orkar)
I morgon kommer fotografen till förskolan.
Bästa att ta på lite mascara då så att man inte ser
alldeles glåmig ut.
Nu ska jag ta min skönhetssömn.
Natti natti!

TV-Kväll i kväll

19.30-20.00 Sjukhuset
20.00-21.00 IDOL
21.00-22.50 Twisted


Amerikansk-tysk thriller från 2004.
Den unga kvinnan Jessica Shepard har nyligen blivit befordrad till poliskommissarie.
Hennes första fall involverar en seriemördare som tar livet av sina till
synes slumpvist utvalda offer på ett minst sagt makabert sätt.
Sakta men säkert börjar dock Jessica att urskilja ett mönster.
Hon inser till sin stora förskräckelse att alla mördade är män som hon haft en sexuell relation med.


I rollerna: Ashley Judd, Samuel L. Jackson, Andy Garcia, David Strathairn, Russell Wong, Richard T. Jones, Mark Pellegrino. Regi: Philip Kaufman.


Lättroad

Att vika tvätt är ju inte speciellt skoj men om man
precis har gjort iordning en klädkammare så att
man får plats med alla sina kläder, kan det vara
ganska roligt faktiskt.
Fina klädhögar som man lägger fint på sin plats.
Ingen gigantisk klädhög som försöker anfalla dig när
du öppnar garderobsdörren.
Kläder som hänger fint på galgar och underkläder som
ligger på sin plats i lådan.
Ja, tänk vad lite ordning och reda kan göra för humöret.
Jag är så lycklig.
Jag kan stå i min klädkammare hela kvällen, jag tänker
inte komma ut därifrån.


Aj aj aj Ooooo...onsdag.

Har legat på nåt konstigt sätt inatt så att
mitt knä bara dunkar och far idag.
Nu måste jag hoppa i duschen.
Bråttom bråttom!
Hit med kaffe.
Trycka i mig lite frukost.
Åååå, regn idag igen.
Tröööött.
Snart känns det bättre.
Gillar inte mornar, men jag sover skööönt
i mitt "nya" sovrum.
Ha en bra onsdag.

Snusa bäbis

I går var jag hos Ilona.
Hon var jättesöt och hon luktade såååå gott.
(tack för bilden Linda)


Tjatig

Ja, jag vet att jag bara tjatar om hur trött jag är
och om hur ont jag har överallt.
Men ska livet bara handla om att orka jobba?
Ska man inte orka ha någon fritid också?
Jag har så ont när jag kommer från jobbet att
jag haltar in från bilen.
Nu sitter jag här och har värk i både högerhanden,
i vänsterfoten och i knät.
Ska det vara så?
Jag vill må bra och ha lite energi kvar när jag kommer från jobbet.
Inte bara lägga mig i sängen och glo med benet i högläge.
( Nej!! jag har inte varit hos doktorn)
Nu ska jag lägga mig i sängen och glo på sjukhuset, det
är ju ett passande program för en gammal sjukling som jag.


God Morgon

Jag är så trött så trött.
Orkade nästan inte kliva upp.
Jag är förkyld men det vill inte riktigt bryta ut.
Jag känner mig hängig, men inte tillräckligt för att stanna
hemma från jobbet, men tillräckligt
för att det ska kännas bra att gå och jobba.
Jag pallrar mig iväg i allafall.
Nu vill jag ha kaffe!
Ha en bra tisdag!

Jag myyyyyser...

...i mitt fina sovrum.
Jag vill aldrig gå härifrån.
Jag vill ligga här och mysa hela kvällen.
Varje kväll.

Kristallen

I kväll kl 20.00 ska jag kolla på
tv:galan Kristallen.
(intresseklubben antecknar).
Men nu ska jag äta tjockpannkaka.
Mums!


Grattis Gubben!

Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!
för Gubben som fyller år i da´.
Hundra kramar skickar jag,
från mig till dig på din födelsedag.


Måndag igen då...

Helgerna går för fort, tycker jag.
Men det tycker vi väl alla.
Inget att tjöta om varje måndagmorgon.
I dag slutar jag tidigt.
Då ska jag åka ut till Lövstalöt och hälsa på
linda och Ilona.
Snusa bäbis ska bli såå mysigt sååå.
här kommer äntligen bilderna på mitt "nya" sovrum.
Tyvärr hade jag glömt att köpa glödlampor till sänglamporna så
ni får inte se hur mysigt de lyser.
(Känner du igen tyget Anita?)
Ha en bra måndag.
Vi ses i kväll.



Nu är jag klar

I alla fall med sovrummet.
Det finns en hel del kvar att göra i övriga
lägenheten, men det tar vi i morgon.
Det blev jättebra tycker jag.
Har försökt en halvtimme att lägga upp bilder 
på rummet men det går inte.
Så nu skiter jag i det.
Ni får se bilder i morgon istället.
Jävla skitblogg!!



 

Fattig...

...som en kyrkråtta.
Efter två timmar på IKEA så blir man det.
Jag handlade nya sängbord, matta, sänglampor, galgar
hängpryl till klädkammaren, lådor att ha väskor och skor i mm mm.
Nu ska jag upp och slå sönder garderoben så att jag kan göra fint
i mitt sovrum.
Det kan bara bli bättre.
Jag tar kort sen när jag är klar.
Hoppas att vi blir färdiga idag, allt tar mycket längre tid än
vad man tror.
Dessa bloggstunder hjälper ju inte till att göra saker och ting snabbare.
Men jag måste vila min trötta lekamen då och då.
Tjingeling.
Kom arbetslust och träng dig på.
Här skall du motstånd finna.


IKEA

Nu skiter jag i det här.
Jag rymmer till IKEA.
Ska köpa galgar och kolla på hyllor.
Nya sänglampor blir fint och nya gardiner som matchar
tyget som jag ska hänga upp som fond vid huvudgaveln på sängen.
Jag har hittat morsans gamla gardiner.
De som hängde i vardagsrummet på Odenskogsvägen.
De är lite retro nu, så jag hänger upp dem på väggen.
CRAZY VA?
Nya fina lakan vill jag också ha.
Eftersom jag sällan(aldrig) bäddar så kan man
ju ha fina lakan istället.
Jag älskar att shoppa....moahahaha!!
Jonny vill följa med!!! jag är chockad!!
Fast han tycker väl också att allt är bättre än
att stanna här hemma i röran, t om IKEA.


Nya skor

Funtar på att beställa nya skor.
Jag brukar beställa på nätet av de som kommer till
jobbet och demonstrerar skor.
Jobi och Pålsbodatoffeln.
Eftersom jag har ont överallt i kroppen så kan jag
inte längre köpa vilka skor som helst.
De måste vara fotriktiga(tantvarning, jag vet).
Nu har jag hittat den här kängan på Pålsbodas hemsida.
645 kr +frakt.
Den är snygg tycker jag, vad tycker du?
Den finns i svart också.

Förkyld

Vaknade nyss av att jag är supersnuvig.
Jag kände det redan i gårkväll men jag trodde
att det var allt damm bland alla kläderna som
vi höll på med.
Idag är jag snorig och har ont i halsen igen.
Jag hatar att vara sjuk.
Idag har vi mycket att stå i.
1. Åka till Spikgatan med alla sopor.
2. Riva garderoben i sovrummet.
3. Gå ner i källaren med en massa väskor och mattor och skit.
4. Göra fint(så gott det nu går) i sovrummet.

Ja, det är en hel arbetsdag det där.
Hoppas att jag kan sitta här ikväll med ett hem som man kan
vistas i.
Ha en skön söndag.
P.S Sverige kom på 12:e plats igårkväll.
Jävla skittävling.


Eurovision Dance Contest

Nu är det lite spännande.
Men Sverige fick så dåliga poäng av jurryn så
vi har nog ingen chans ikväll.
Jag säger Hejja Sverige i alla fall.
Innan telefonrösterna ligger nu
 Sverige på 10:e plats av 14.

Bara inte Grekland vinner så är jag nöjd.


Kläder i massor

Fatta vad mycket kläder jag har.
nu när jag kommit till botten av min gigantiska
klädhög som jag hade intryckt i garderoben så hittar jag
massor med kläder som jag glömt bort.
En tröja som har en inbyggd skjorta i sig.
Min fina gråa tröja som har batiktryck,
Min gröna tröja med fyrkantig urigning och spets.
Massor med tjocktröjor och min långa jeanskjol.
Helt plötsligt så har jag en hel låda fylld med trosor och strumpor.
Min mamma vänder sig i sin grav när hon ser vilken slarvmaja jag är.
Jag har en hel sopsäck som ska slängas och en sopsäck med
kläder som blivit för små( det måste vara fukt i min garderob, eftersom
kläderna krymper där) och kläder som jag aldrig använder.
Det enda som jag har lite av är byxor och jeans.
Eftersom jag är den tjockis jag är så sliter jag byxorna mellan
låren och därför har mina  byxor inte så lång livstid.
Nu har jag lessnat för ikväll.
Jag fortsätter i morgon.
Hare bra och trevlig älg!





Boooooring

Det är verkligen tråkigt att städa.
Nu har vi rensat ur hela klädkammaren.
Hela övervåningen är belamrad med påsar som ska
slängas, sparas och vet-inte-vad-vi-ska-göra-med.
På fm gjorde vi ett breake och åkte på RUSTA för att
handla lite bra-att-ha-grejer.
Det blev lite mer också, b la nya mattor i hallen.
Vi var in på Flugger färg och kollade på tapeter till
sovrummet också.
Faan, vad dyrt det är.
Vi ska ringa vår hyresvärd och kolla hur länge det är innan
vi kan få omtapetserat först innan vi kostar på det hela själv.
Så har jag hjälpt Knut att göra en västerbottenpaj och skjutsat
honom till Bälinge.
Nu har orken gått ur mig, men jag måste fortätta där uppe om jag ska
ha någonstans att sova i natt eftersom sängen är belammrad med kläder.
HATA!!
Men det blir bra när det blir klart.
Förhoppningsvis i morgon.



Johannes Kotcshy

Kommer ni ihåg honom?
Han som vann svenska Popstars 2002.

Det här är hans nya låt.

Jag tycker den är jättebra.

Melodikrysset

Jag  har köpt en köksradio, så idag
ska jag lösa melodikrysset kl 10.03 i P4.
Det är en sån där grej som hänger med
sen jag var barn.
Pappa löste alltid melodikrysset på lördagar så jag
blir lite nostalgisk av att göra det.
Kommer ihåg när jag löste mitt första kryss och kunde hela.
DÅ var jag vuxen.

Dagens kryss, varsågoda!




Tjuvlyssnat.se

Umeå Universitet

Två unga killar sitter och snackar under en föreläsning.
Kille 1: Hur gick det på skatten?
Kille 2: Fick besked förra veckan...Blev 3.500 spänn!
Kille 1: I fickan?
Kille 2: Nej, i arslet!


Buss 607, Sollentuna

Två killar ~ 16 sitter på bussen och diskuterar skolan. Den ena berättar att han läser spanska.
Kille 1: Okej, fan vilken tur du har! Spanska är ju hur lätt som helst.
Kille 2 (förvånat): Skojar du eller? Spanska är inte alls lätt!
Kille 1 (överlägset): Jo, det är skitlätt ju.
Kille 2: Jaha, om du är så jävla duktig, hur säger man "garderob" på spanska då?
Kille 1: Fan vet jag! Jag fick IG.


Snarkmonstret

I nöd och lust,
tills döden skiljer oss åt.

Döden ja....inte så dum idé faktiskt!

Här ligger han min älskling, kärleken i mitt liv.
Han som jag lovat att älska i nöd och lust.
Just nu är det lite mer nöd än lust faktiskt.



Tidig kväll i kväll.

Det är fredagkväll.
Efter en god lasagne och två stoooora glas vin
så är jag trött.
Snart lägger jag mig.
I morgon så kliver jag upp och river ur garderoben.
Innan jag ens druckit kaffe och bloggat så ska
innehållet ligga utspritt över hela övervåningen.
USCH!
Jag bäääävar.
IKEA lockar, jag vill köpa nya sängar.
Jag vill, jag vill, jag vill!
GÄÄÄÄÄSPAAAAAR!
God natt!



Swosch! så var det fredag

Jobbar långdag i dag.
Men sen är det helg!
Jag ser inte fram emot att börja riva i
klädkammaren i morgon.
Vi lyckas alltid stöka ner överallt när vi
gör någonting sånt här.
Men det ska bli skönt att få iordning.
Måste ju göra lite snyggt nu när jag ska få
finfrämmande om ett par veckor.
Jag vet ju att syrran brukar ta på sig de vita handskarna och
dra med fingret på lister och hyllor.
Hon är hemsk på det där viset ; )
Ha en skön fredag!


Klok tanke



En aspekt vid odödlighet som ofta ignoreras i vampyrfilmer:
Öron är det enda organ som aldrig slutar växa.

Chiafrön

12 gram chiafrön ger lika många antioxidanter
som 100 gram broccolli.
Ät och få 8 fördelar med chiafrön.
1. Förebygger cancer
2. Förebygger hjärt-käl-sjukdomar.
3. Gör dig smal
4. Stabiliserar ditt blodsocker.
5. Ger ett starkt skelett.
6. Stärker matsmältningen och motverkar infektioner.
7. Försörjer huden med nyttiga fettsyror.
8. Motverkar PMS.

Två skedar av fröna innehåller kalk motsvarande
flera glas mjölk, mer
Omega-3 än en laxfilé och mer
antioxidanter än blåbär.
Kostforskare är förbluffade över detta
lilla frö som höll Mexicos Aztekeindianer vid liv.

Frönas förmåga att svälla upp och bilda gelé gör dem idealiska
när man vill gå ner i vikt.
På så sätt ger de nämligen en bra mättnadskänsla, efetersom
gelén fyller upp magen utan att tillföra extra kalorier.

Gelé
Så här gör du:
1. 1 del frön till 9 delar vatten.
2. Häll vatten i en bra plastlåda.
3. Rör ner fröna långsamt.
4. Vispa med en gaffel.
5. Vänta i 5 minuter och vispa igen.
6. Låt det vila i 10 minuter.
7. Rör igen och gelén är färdig.

Blanda ner den i gröt eller i en youghurt eller filmjölk.
Du kan även låta 50 - 70% av din smoothie bestå av gelén och
därmed dricka en större portion utan att få i dig mycket kalorier.
Förvaras i kyen upp till 2 veckor.

Strö krossade chiafrön på din frukostgröt, på sallad, över skivad frukt
eller på pasta och risrätter.

Rensa

Hur gör man för att kunna göra sig av med grejer?
Varför tror jag att mina minnen sitter i saker som jag äger?
Mitt hem är överbelamrat med saker.
Jag skulle vilja tömma hela mitt hem rum för rum
och sedan bara ställa tillbaks sån´t som jag verkligen
tycker är fint och som jag verkligen vill ha framme.
Lika nere i källaren.
Där är det så fullt så att man inte får in en pryl till.
Hur i hela friden har man kunnat samla på sig så mycket skit?
Vem kommer någonsin att sätta upp gamla gardiner från 1987?
Det värsta är att mina barn blivit likadana som jag.
Tre små ekorrar.
Man får inte slänga en grej, allt ska sparas.
Allt lego, alla bilar och gosedjur.
Nej, nu får det vara nog.
Nu får rensningen börja!

Inget mer KROM

Eftersom Harry´s ska lägga ner och
göra plats för ännu en galleria så har
inte hårdrocksklubben KROM någonstans
att hålla till med sin verksamhet.
TRIST! tycker vi som gillade att gå dit.
Hoppas att killarna hittar en ny krog att hyra
in sig på snarast.
Maggan på KROM.


Idol och höst

Guuud, vad pinsamma de är.
Jag fattar inte att jag sitter och tittar.
Stackars ungdomar, som dumma vuxna
lurat att de är bra.
Så ställer de sig i tv och gör bort sig totalt.
Usch! vad pinsamt.

Hösten kommer med stormsteg nu.
Vi har visserligen ganska varmt fortfarande men
man märker blommor och träd att
hösten är här
Det känns som sagt både skönt
och lite sorgligt.
Meterologernas definition på höst är
när hela dygnets medeltemperatur ligger under 10º.
Så i går hade hösten nått straxt under
jämtland.
Nu ska jag surfa en stund innan sängen väntar.
Ha en skön kväll och en god natt.



Onsdag hela dagen.


I dag är en sån där lååång dag 07.55 - 17.10.
Sedan måste vi snabbt hem och steka på lite
blodpudding för kl 18.30 är det föräldramöte
på Luddes skola.
Ludvig har fått samma mentor som både
Knutte och Calle har haft på Heidenstamskolan.
Efter mötet så är det väl inte så mycket kvar av kvällen.
Hoppas vi hinner hem till säsongsstarten av IDOL!
Jag önskar dig en bra dag i höstrusket.
Ta vara på dagen, eller som Oprah säger:
Live your best life!

Tapeter

Nu äntligen ska vi sätta lite fart här hemma.
Rensa ur klädkammaren i helgen och rensa
kläder.
Bort med garderoben i sovrummet.
Nya tapeter och nya säng.
Vi hinner givetvis inte allt i helgen men vi
måste ju börja någonstans.
Det kommer att bli så fiint såå!


Godissugen!!!

Jag har ett outhärdligt sötsug.
Försöker att inte äta godis, men ibland
(som idag) så håller jag på att bli galen!
Jag vill ha godis och glass.
Jag vet att jag efter bara några godisar blir skitless
men det struntar jag i just nu, för just nu skriker
min kropp efter  godis, Godis, GODIS!!
Jag ska ta en kopp te men det hjälper föga.
Kromtabletter
ska man äta har jag hört, för de
minskar sötsuget.
Det låter inte lika lockande som en skål med
smågodis.

Gottgris Gottgris
Slickepott.
Du ska alltid tigga gott.
Kan jag få? Kan jag få?
Nej du Gottgris,
du får gå.


Tisdag, var det då.

Det regnar idag.
Iofs  inget ovanligt denna sensommar.
Det  jobbigaste med regn är att klä av alla
barn när vi ska in vid 11-tiden.
De är så leriga, så leriga.
I dag är det väl ingenting ovanligt som händer.
Inget att blogga om.
Vi hörs i kväll.
P.S fick sova lite bättre i natt, puttade bara på
monstret ett par ggr på hela natten.


Dödsstraff

Om Jonny snarkar i natt så dödar jag honom.
Jag skojar inte.
Detta är allvarliga saker, inget att skämta om.



Var får man orken i från?

Slutade kl 13.15.
Tog en fika innan jag åkte hem.
Väl hemma så röjde jag på diskbänken.
Hängde tvätten.
Bloggade en stund.
Sedan vek jag lite tvätt.
Torkade rent på bänken runt micron
och sorterade lite papper.
Åkte och hämtade Jonny på jobbet.
Biltema nästa.
Ut till Bälinge för att hämta Knut
som skulle köpa soffai dag.
Hem och började med middagen medan
Jonny och Knutteköpte soffa.
Efter middan så hjälpte jag Knut att byta soffa på rummet.
Dra på den nya klädseln och göra lite fint.
Hängde mer tvätt.
Plockade ur och i diskmaskinen igen.
Nu sitter jag här.
Det ser fortfarande förjävligt ut här hemma.
Tvätt i hela vardagsrummet och
Knuttes stora kartong mittpå golvet.
Det känns inte som om jag har gjort någonting i dag.
Jag borde ha fått bort tvätten, dammsugit och plockat
ur påsarna från husvagnen.
Jag vet inte hur jag ska hinna?
Jag vet inte var jag ska få orken ifrån?

Knut har köpt en ny soffa till sitt rum

En HAGALUND, bäddsoffa.
Vit!
Undrar hur länge den kommer att vara vit?
Men snygg är den.
Jajjamänsan!

Tjuvlyssnat.se

Klassrum, Piteå

Kille 1 ~16: Alltså vad är självdistans egentigen?
Kille 2 ~16: Det är hur långt man har mellan långfingrarna när man sträcker ut armarna.


Lidingö Centrum

En kvinna ~37 och hennes dotter ~4 står vid ett bord där en man säljer rengöringsmedel för hemmet. Kvinnan ska precis köpa en burk när hon inser att hon inte har kontanter.
Kvinnan: Åh nej, jag har tyvärr inte kontanter. Jag kommer snart, ska bara till bankomaten.
Dottern: Men mamma, du har inga pengar, du har aldrig pengar. Mamma, du är ju fattig!
Kvinnan (till försäljningsmannen): Alltså, hon gör alltid såhär. Vad ska jag göra? Hon skämmer ju ut mig för fan!


Money makes the world go around...

NU står jag inte ut längre!
Jag bara måste göra om här hemma.
Nya sängar, ut med garderoben.
Rensa klädkammaren.
Ut med tvättmaskinen och torktummlaren som
man snart kan ställa ut i Antikrundan.
Köksbordet är för stort.
Vi måste skaffa ett som är smalare och längre.
Det ligger grejer överallt.
Jag blir galen!

Ut med baren så att vi kan ställa dit ett snyggt skåp som rymmer
alla mina glas och mitt porslin.
Rensa i datarummet så att man kommer in där.
Köpa en ny datamöbel.
Köpa, köpa, köpa.
Tänk om man vore gjord av pengar.
Vilken lycka!


Rise and shine


Jonny snarkade så förgjordat i natt så att
ingen vettig människa har kunnat sova.
Vi får nog skaffa skilda sovrum snart.
Han drar timmerstockar som kan väcka döda.
Kl 5 gav jag upp, då försökte jag inte somna om längre.
Då klev jag upp och satte på kaffet istället.
Mitt knä ser ut som en fotboll idag.
Det där med skogspromenad var nog inte så
bra idé
ändå.
Skönt i skogen, men promenerandet skulle jag ha skippat.
Fast det visste jag ju.
Borde ringa en läkare igen, men jag vet inte vad jag ska säga.
- Hej, jag heter Bengt å jag jobbar på en knappfabrik...
Näääää....seriously......jag har haft ont så länge nu att det börjar bli vant.
Men jobbigt är det...jo jo mänsan!
Ha en sjysst måndag alla glada så ses vi vid horisonten.





RSS 2.0