Löneförhöjning

I kväll ska jag fira.
Fick en bra löneförhöjning.
MYCKET mer än jag trott.
Hon är inte så tokig ändå den där chiiifen!
Fy faan vad ja e bra!

Livet

Jag har funderat en del över livet idag.
På bloggen om Sabinas kamp kan man i dag läsa att hon inte finns i livet längre, att kampen är över för hennes del.
Trotts att jag inte känner hene så har man ändå fått en bild av en människa och hennes liv och familj genom bloggen.
Jag har därför funderat en del över mitt eget liv idag.
Vad är det man lägger energin på egentligen??
Gör man de rätta prioriteringarna i livet?
Jag försöker nog att vara glad för det jag har och jag försöker att leva mitt liv och njuta så gott det går.
Kanske mer än många andra.
Eftersom jag vet att sjukdom och olyckor inte altid är så långt borta så försöker jag verkligen att fånga dagen.
Det är inte alltid man lyckas men man kämpar på.
Vad betyder det att vara smal och vacker?
Vad betyder ett fint hus och mycket pengar?
Vad betyder utlandsresor och vackra saker?
Ingenting om man inte är frisk.
Vila i frid.





Vårtecken

Jag vaknade nyss av att solen försökte leta sig in bakom gardinen och av småfåglarna som kvittrar utanför.
Det var en härlig känsla.
Själv är jag supersnorig, det är väl också ett vårtecken om man ska se positivt på saken.
I dag ska vi få sol och 6-7ºC, inte helt fel.
I går hade vi lite sol, men det blåste småspik så man höll på att frysa ihjäl i alla fall.
I dag hoppas vi på varma vårvindar.
Nu ska jag sätta fart på min feta lekamen.
Jag har lönesamtal med min chef nu på morgonen, spännande!
Hoppas att tisdagen blir bra och att ni får njuta av en skön vårdag.
Kram hela da´n!
                                    

Här är slutet

Nu är det slut.
Finito.
Is no moore.
THE END.
KLICKA HÄR!!



Sabinas kamp

Min kompis visade mig en hemsk och underbar blogg om en kvinna med Malignt Melanom.
Jag har sträckläst hela bloggen, den har drabbat mig hårt.
Jag har känt mig sorgsen hela dagen men samtidigt så känner man en sån styrka av denna Sabina.
Hon och två andra kvinnor har just kommit ut med en bok som jag bara MÅSTE läsa så fort jag får tag på den.

Hanne 28, Sabina 34 och Ulrica 35 är tre tjejer med en sak gemensam: obotlig cancer med hot om snar död men med en nästintill obeskrivbar vilja att leva fullt ut.

Livet är för kort för att slösas bort och varje dag och varje timme blir viktig. Det gäller att leva här och nu. Något som många av oss glömmer i vardagen.
Fotograf Urban Brådhe följer tjejerna och deras familjer på nära håll. Starka bilder varvas med fakta om sjukdomen, behandling och förmågan att gå vidare. Vad är coping egentligen? Existentiell ångest och kris? Hur kommer Gud in i bilden?
Cancerläkaren och professorn Peter Strang delar med sig av sin kunskap och erfarenhet liksom pastor Pär Lewin-Ronnås. Författaren är kurator på Radiumhemmet i Stockholm. Varje dag får cirka 100 människor i Sverige diagnosen cancer. Den här boken är för dem och alla de som står dem nära. Den här boken är för alla. Den här boken handlar om livet och inte bara om döden.

Zoo

Har ni smakat Zoo på tablettask?
Det är godast tycker jag.
Jag menar godare än Zoo på påse eller på lösvikt.
Det finns ju Zooklubbor också, de smakar inte ens Zoo.
Varför får det heta lika när det inte smakar lika?
Zoo är godast på tablettask helt enkelt.
Undrar varför jag skriver om det då?
Kanske är lite godissugen kanske??
Zootablettask är det godaste godiset och Portello är den godaste läsken, tycker jag.
Mina favoriter sedan jag var liten.
Fast det smakade godare förr, allt ändras.
Godiset, läsken och glassen var godare när man var liten.





Linda & Ilona

Just hemkommen från Lövstalöt.
Har hälsat på Linda och Ilona.
Kaffe och kaka och lite skvaller är aldrig fel på en ledig eftermiddag.
Tack för fikat säger jag till Linda och tack för pussarna säger jag till Ilona.
   
   
 



Sommartid

Det märks att man kliver upp en timma tidigare i dag.
Det känns att klockan bara är kvart över fem.
Herre guuuud vad trött jag är.
Här behövs en kall dusch så att jag vaknar.
I dag ska jag kälsa på Linda och Ilona efter jobbet, det ska bli skoj.
Ha en bra  måndag och hoppas att ni inte ens är hälften så trött som jag är.

Helgen

Ja, man känner sig lite sliten efter helgens vedermödor.
Men det var det värt.
I går släckte vi mitt i festen och körde med stearinljus i en timme, det var riktigt mysigt.
Musiken fixade jag via telefonen och mina nya högtalare.
Klart att man joinar Earth Hour.
Nu ligger jag och väntar på att klockan ska bli 20.40 så att jag får åka iväg på stationen och hämta Ludde som varit i Stockholm hos en kompis idag.
Kl 21 börjar en film som jag vill se, men jag vet inte om jag orkar.
Mina ögon börjar redan att gå i kors.
Det har som sagt varit en tuff helg.
Jonny for till Irland i morse, så nu är jag gräsänka igen.
Han kommer hem på Onsdagkväll.
Det är tråkigt när han är borta.
Hoppas att det varma vädret håller i sig nu.
Jag vill inte ha mer minusgrader och kallt.
Jag längtar efter våren, värmen och solen.

Helgens skörd.

Jag och mina vänner är så duktiga på att dricka vin.
Vi är nog bäst tror jag.
Detta är helgens skörd av tomma dunkar.

Hej alla glada!!

Det var ett tag sen.
Ville bara berätta att jag mår bra och att jag med nöd och näppe överlevt helgen ;)
Mycket vin har det gått och mycket har det tjattrats.
I fredags hade vi hemmafest och i går gick vi på ETAGE.
Till vår besvikelse så stängde krogen kl 02.00 i går, eftersom sommartiden tog bort den sista timmen.
Fyra tanter gick på efterfest till Knut.
Ja, en helkväll, en helhelg helt enkelt.
Bilder kommer här.

Hemmafest på freda`n

Bakis på lörda´n.
 
Sing-a-long Mama Mia



Jippi!!

Det är fredag!
I kväll kommer Anita och Cina!
Fest hela helgen!
Solen skiner!
Jag slutar kl ett idag!
Detta kan bara sammanfattas i ett enda ord eller uttryck.
Helt enkelt:
JIPPI!!!




Dagens visdomsord

Till mina vänner som njuter av ett glas vin eller två

 ...och även till dem som inte gör de...

 Som Benjamin Franklin sa:  

I vin finns kunskap,

I öl finns frihet,

I vatten finns bakterier.


I  flera noggrannt kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän

demonstrerat att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter

ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med

andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.

Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom,

whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en

reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.


Kom ihåg:

Vatten = bajs

Vin = hälsa

Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens,

att dricka vatten och bli fylld med skit.

 Du behöver inte tacka mig för denna värdefulla information, jag ger den som en service till allmänheten :o)

Drinking Red Wine


Det blev ju bra

Jag blev väldigt rödhårig längst in vid hårbotten där de gråa håren frodades.
Sen blir jag mörkare och mörkare.
Svartare och svartare ju längre ut man kommer.
Det ser ut som om det var meningen.
Å det var det ju också ;)
Hårbotten lyser röd just nu.
Får väl försöka gnugga bort det i morgonbitti i duschen, innan jag går till arbetet.
Annars så blev jag nöjd.
Så nu är jag rödbrun i håret med svarta toppar.
Hehe

Ny färg

Nu ska jag färga håret.
Rich Rose heter den.
Den går åt det rödbruna hållet.
Vad tror ni om det?
Ser jag för täääskig ut så får jag väl köpa svart färg i morgon och färga om det.
Önska mig lycka till nu.

Mycket att göra

Först jobba, jobba, jobba förståss.
Sedan handla, handla, handla.
Sedan städa, städa, städa.
Har vi tur så blir lilla toan färdig till helgen, det kan ju vara skönt när man får gäster.
Nu måste jag sätta lite fart om jag ska hinna göra mig iordning.
Tiden på morgonen går ju så rysligt fort.
Tänk att i morgon är det redan fredag igen, veckorna rusar verkligen förbi.
Hoppas ni får en bra dag och att det inte ska vara så jäkla kallt.
I går frös jag hela dagen, man längtar verkligen efter sol och värme nu.
Tjingeling!


Inredning

Jag har en idé om hur jag vill att det ska se ut i mitt vardagsrum.
Jag har en idé, men jag kommer liksom aldrig dit.
Det har delvis med pengar att göra men inte bara.
Jag hittar inte det som jag vill ha.
Nu t ex har jag sett en lampa i mitt huvud som inte finns att uppbringa.
En stor lila lampa som skall hänga över vardagsrummsbordet.
LILA??? tänker ni då, ni som vet att jag har röda möbler där.
Ja, lila. Lila lampa, lila kuddar, lila krukor till det röda
DET har jag fått för mig kommer att bli jättesnyggt.
Men inte hittar jag några lila saker över hvud taget när jag är ute.
Hur bär sig alla inredare åt??
Jag köpte tre stora ljuslyktor på CHILI idag.
Jättesnygga, men nu vet jag inte vad jag ska ha brevid dessa lyktor.
Det ser tamt ut.
Jag kan inte det här med inredning.
Jag ser i mitt huvud hur det ska se ut men jag kommer aldrig dit.
Hur gör man??


Våffeldagen

I dag är det våffeldagen.
Jag älskar våfflor med sylt och grädde, men att klassa det som  mat är nog lite fel tycker jag.
Det är väl snarare ett fika eller en efterrätt.

Förr kallades denna dag, som var en helgdag, för vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna helgdag.

Jag vet att på jobbet kommer det att serveras fiskbullar i dag så jag får väl ta och köpa ett paket våfflor med mig hem när jag varit och shoppat loss på IKEA.

Idag får man ta fram toppluvan och pälsen igen för här är det -10 i dag.
Jag har frågat förr och jag frågar igen.
-Vart faan är våren????
Ha en bra dag.

Pulmicort

Jag har samma dåliga värden nu som för 4 år sedan när jag sist var till astmasköterskan.
75% lungkapacitet på båda lungorna.
Jag har fått en hemläxa.
Jag ska inhallera pulmicort morgon och kväll i 6 månader och sedan komma tillbaks och se om min inflammation i lungorna har läkt.
Jag ska verkligen försöka vara duktig med det.
Jag vill kunna andas recis som alla andra.
75% är läskigt lite.
Jag vill bli gammal och vara frisk.
Jag fick också rådet att gå net i vikt.
Daaaa!! Precis som att jag inte kämpar hela tiden och har kämpat  i många år.
Nu ska jag "puffa".
God Natt!!




Tomas Di Leva

Såg just reprisen på Babben och CO på SVT:s hemsida.
Där var di Leva gäst i lördags.
Jag blir alldeles varm när han pratar.
Vilken underbar människa alltså.
Han sa något om att man i alla situationer kan välja rädsla eller kärlek och han väljer alltid kälek.
I en obekväm situation så kan man välja kärlek istället för rädsla, det tycker jag låter skönt.
Jag ska försöka tänka så.
KÄRLEK.
Lyssan på hans röst, helt underbar. ( dålig kvallité, jag vet)



Min bäbis

Min bäbis kom hem idag.
Det kom ett paket till mig kl 18 och där låg hon.
Alldeles kall och ensam.
Men nu är hon hemma hos mamma igen.
Hon är lagad och fin.
Allt fungerar perfekt!!
Jippi!!!! Tänk så lycklig man kan bli av att få tillbaks sin dator.

Inte så lätt

Nä, det är inte så lätt att skriva ett inlägg nu när Gubben kommit hem från fiskeresan.
Datorn är upptagen hela tiden.
Det var omöjligt att få två minuter för att kunna skriva ett inlägg i går.
Jo, om jag hade hämtat kaveln och vrålat lite så hade det väl gått kanske.
Ja ja.....nu duschar han så då passar ja på att "låna" hans dator.
Jag blir tokig om jag inte får min egen dator snart.
7-10 dagar se de på support. I dag är det 14 dagar sedan de tog min älskling och försvann.
I dag slutar jag kl 13 för jag har en tid hos min astmasköterska kl 15.
Det känns lite nervöst att gå dit hon ser jämt så strängt på mig och undrar varför jag inte skött min medecinering.
Ja, det kan man ju undra.
Det kan ju tyckas som en enkel uppgift ,em det är svårt att komma ihåg.
Jag är inte så duktig på att ta hand om mig själv jag.
Nu ska jag iallafall ge mig själv en kopp kaffe, DET är lätt.
Skön tisdag på er!!


Låååång Mååååndag

Jag brukar sluta kl 13 på måndagar men idag har jag bytt schema med en kompis, för jag måste sluta tidigt i morgon när jag ska till astmasköterskan.
Så idag slutar jag kl 15.45 sedan har vi avdelningsmöte mellan kl 16-18.
I kväll är det sista avsnittet på 183 dagar.
Hoppas mattläggare kommer och lägger matta på lilla toan idag, sen är det klart.
Sen har vi alla badrummen igen.
I morgon mellan kl 13-15 kanske Jonny har tid att kolla på köksluckor med mig.
Vi ska få fräscht i köket också.
Nya luckor och nya köksbänkar.
Men sen är det nog färdigrenoverat på ett tag.
Nu ska jag äta frukost.
Hej då.
Ha en hääääärlig måndag!!


Äntligen hemma.

Det känns skönt att ha Jonny hemma igen.
Jag har saknat honom.
Nu stannar han hemma i en vecka innan har åker till Irland.
TRIST!

Kossan.se

Mysig och mumsig familjekväll

Efter en otrooooligt mumsig middag så ska vi nu käka paj med vaniljsås.
Allas magar är som badbollar och snart träder vi in i paltkoma.
Kl 19 ska vi kolla på film säger Knut.
Bolt, ska vi se.
Tydligen är det en barnfilm som är rolig.
Ja, det kanske är så.
Får väl kolla och komma med en åsikt lite senare.
Ha en fortsatt skön söndagkväll.

Storfeskar´n

Nu kommer Jonny hem från sina stora äventyr i Norr.
Vi ska käka röding till middag, det har Knut bestämt.
Här är det lite segt idag.
Mitt huvud försöker tala om för mig att man inte ska dricka rödvin.
Nu ska jag ta mig lite frukost.
Ägg och bacon känns som en bra idé, å kaffe förståss.
Simma lugnt!

Nineteen

Precis när livet nästan rann ur mig så fick jag napp hos min granne,
Hon var hemma fram och tillbaka och råkade se mitt desperata rop på hjälp.
-Följ med mig på nineteen, sa hon
- Självklart, svarade jag och lade på ett lager smink.
Ut på pub och sedan hem med grannarna på lite vickning.
Det blev ingen "Flurran", men lite pubstämning räckte för mig.
Nu mår jag som en prinsessa.
Hahaha,,,,ni som trodde att jag somnade kl halv åtta.
LÅÅÅÅÅNGNÄSA!!!



Nääää

Jag går väl och lägger mig nu.
Finns väl inget annat att göra.
Suck!!

Tröööökigt!

Jag är ingen ensamvarg jag inte.
Håller på att dö av tristess här hemma.
Jag vill gå ut ikväll!!
Gå på Flurran och svänga mina lurviga.
Träffa människor och skratta.
Det här är så dötrist att klockorna stannar.
Jag har TRÖÖÖÖKIGT!!!
Kan inte någon förbarma sig över en ensam och uttråkad människa.
Åkte till Knut och våldgästade en stund. DET var skoj.
Nu har jag lika tråkigt igen.....*suckar*

Mina svar

Som jag tror är helt rätt.

Melodikrysset

Jag utmanar er på en match i melodikrysset.
Kl 10.03 i p4.
Vi hörs när det är slut så jämför vi vem som hade flest rätt.
Att ha alla rätt på melodikrysset ger mååååånga vuxenpoäng.
Här är veckans kryss.

Hurra! för 2-åringen!

I dag fyller min blogg 2 år!
Eller egentligen skrev jag mina första trevande ord den 20 / 3 -07.
Men jag bytte inte blogg förän i dag den 21 mars 2007.
Innan skrev jag på Familjeliv.se och där hade jag skrivit sedan Augusti 2006.
2 år och ett outtröttligt ordflöde.
Läsarsiffrorna har gått uppåt och uppåt.
Men den senaste månade har det börjat dala.
I Januari hade jag i snitt 40-45 st unika besökare per dag nu ligger det på ca 35 st.
Jag vet inte varför.
Mitt liv kanske har blivit lite tråkigare att läsa om den senaste tiden?
Jag vet ju inte heller vem alla ni är som läser min blogg varje dag.
Ni är några få som ger er till känna men jag skulle tycka att det vore roligare att få fler kommentarer och se vilka ni är som läser.
Om ni inte vill skriva era rätta namn så kan ni väl använda en syvdonym eller helt enkelt vara anonyma.
Jag har ju en GÄSTBOK också i marginalen som jag kikar i varje dag.
Där kan man också slänga in en liten hälsning om man vill.
Man får nog en extra boost att skriva om man får lite feedback från er som läser.
2 år är en lång tid. jag funderar på att skriva ut alla mina inlägg och spara dem.
Det är en ganska rolig dagbok att ha kvar.
Ett fyrfaldigt leve för Maigiz som fyller 2 år i dag.
Hon leve!
Hurra! Hurra! Hurra! Hurraaaa!

Näsblod

Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som blödde näsblod.

Vaknade nyss av att näsblodet rann på kudden.
Det är mina jääääla bihålor som spökar.
Trött blir jag på hela skiten.
Ska jag aldrig bli frisk??
Ja ja nu är jag uppe och pigg så det är väl bara att sätta på kaffet då.
( det finns ju inget annat att sätta på här hemma)
God Morgon på er alla slöfockar och sjusovare ;0)

Vilka ska gå till final nu då?

Morgan, Magnus eller Laila?
Jag tycker Laila och Morgan.
Magnus är ju häftig för att han är så jävla stor.
Men de andra två dansar bättre.
Jag vill också kunna dansa så där bra.






Jaha Så blev det med det.
Morgan åkte ut.
Nu blir det ingen spännande final.
Laila är ju bäst.

Fredagkväll

Jobbade.
Handlade.
Lagade mat.
Åt middag.
1 glas vin.
Nu väntar Let´s Dance och somna i soffan.
Fredag kväll, helt enkelt.

Jävla förkylning


Den verkar aldrig försvinna.
Nu vaknade jag igen med täppt näsa och snuvig.
Infekterad ända upp i hjärnan känns det som.
Man kan väl bli vansinnig för mindre.
Jag kan inte vara hemma igen, så enkelt är det.
Jag får pallra mig på jobbet och arbeta tills jag svimmar, eller nåt.
Ahhhhhrgg!
Det känns skönt att det är fredag så att jag kan vila i helgen.

Toktrött!!

Man blir kanske det av 13 timmars arbetsdag.
Nu snackar jag med syrran i telefonen.
Sen ska jag sova.
God Natt!!

Bad hair day

Elisabet Höglund och jag ser lika ut i håret idag, det säger väl allt?
Jag grejar och grejar men ser inte klok ut i alla fall.
Typiskt att man ska ha en " bad-hair-day" precis i dag när vi ska ha föräldramöte på jobbet.
Nu måste jag sätta fart, jag låg och drog mig aldeles för länge idag.
Vi ses väl ikväll hoppas jag.
Kommer som sagt hem sent, efter nio nån gång.
Det blir en lång dags färd mot natt.


Det luktar helg här

I morgon är det torsdag, sen är det Friday, friday, friiiidayy!!
Men det blir en tråkig helg.
Ingen Jonny, inga vänner och ingen fest.
Trist!!
Jag skulle kunna städa balkongen, men hur kul är det på en skala??
Jag hittar nog på något ska ni se.
Har jag tur så kommer det en liten tjockis till Uppsala, men det är väl för mycket att hoppas på.



Abba Fest

Funderar på att ordna en ABBA-fest.
Man börjar med att kolla på Mama Mia sing-a-long och sedan sjunger vi Singstar Abba.
Jag har ju en DVD med alla deras mest kända låtar också som kunde gå på tv:n.
Vore skoj tycker jag.
Bjuda några som jag vet gillar Abba lika mycket som jag.

Stängning, svinto och St Patrick

I dag stänger jag på jobbet.
Vi stänger kl 17.00, inte som på 80-talet när vi hade öppet till kl 18.30 inte.
Så man kommer hem i sjysst tid även fast man har en stängning.
Vi stänger dessutom utomhus, det är skönt att kunna gå ut igen på em.
Vi är ute massor, det tycker ja är skönt.

Mitt hår ser ut som SVINTO nu för tiden.
Jag borde klippa mig men jag vill att håret ska bli lite längre först, så att jag kan göra en bra frisyr.
Jag vill inte vara korthårig, vill vara något mitt emellan.
Men just nu ser jag ut som om jag har svinto på skallen.
Får köpa ett annat balsam tror jag.

I dag är det tydligen St Patricks day i Irland.
Vi ska tydligen också fira det här i Sverige, annars skulle det väl inte pratas om det överallt.
Vi svenskar ska kanske ta efter varje högtid från USA och England.
Bara man får en anledning att supa eller??
Man kanske skulle sätta sig på O´Connors ikväll? Det kan ju bli ett jääääla drag?

Jag e trött

Jag somnade framför Bygglov.
Så nu ska jag bara kolla lägesstatusen på Ludde, sen går jag och knoppar.
Det blev inte mycket gjort i kväll inte.
Så kan det bli ibland.
God Natt!

I wanna be a rockstar

Jag bara ääääälskar den här texten.
Vem vill inte vara rockstjärna??
Höj volymen och sjung med!!



I'm through with standing in line
to the clubs I'll never get in
It's like the bottom of the ninth
and I'm never gonna win
This life hasn't turned out
quite the way I want it to be

(tell me what you want)

I want a brand new house
on an episode of Cribs
And a bathroom I can play baseball in
And a king size tub big enough
for ten plus me

(yeah, so what you need)

I'll need a, a credit card that's got no limit
And a big black jet with a bedroom in it
Gonna join the mile high club
At thirty-seven thousand feet

(Been there done that)

I want a new tour bus full of old guitars
My own star on Hollywood Boulevard
Somewhere between cher and
James Dean is fine for me

(So how you gonna do it?)

I'm gonna trade this life for fortune and fame
I'd even cut my hair and change my name

[CHORUS]
'Cause we all just wanna be big rockstars
Livin' in hilltop houses driving fifteen cars
The girls come easy and the drugs come cheap
We'll all stay skinny cause we just won't eat
And we'll hang out in the coolest bars
In the VIP with the movie stars
Every good gold digger's
Gonna wind up there
Every Playboy bunny
with her bleach blonde hair
and well..
Hey hey I wanna be a rockstar
Hey hey I wanna be a rockstar

I wanna be great like Elvis without the tassels
Hire eight body guards that love to beat up assholes
Sign a couple autographs
So I can eat my meals for free

(I'll have the quesadilla... ha ha)

I'm gonna dress my ass
with the latest fashion
Get a front door key to the Playboy mansion
Gonna date a centerfold that loves to
blow my money for me

(So how you gonna do it?)

I'm gonna trade this life
For fortune and fame
I'd even cut my hair
And change my name

'Cause we all just wanna be big rockstars
Livin' in hilltop houses driving fifteen cars
The girls come easy and the drugs come cheap
We'll all stay skinny cause we just won't eat
And we'll hang out in the coolest bars
In the VIP with the movie stars
Every good gold digger's
Gonna wind up there
Every Playboy bunny
with her bleach blonde hair
And we'll hide out in the private rooms
With the latest dictionary
in today's who's who
We'll get you anything
with that evil smile
Everybody's got a
drug dealer on speed dial
well..
Hey hey I wanna be a rockstar

I'm gonna sing those songs
that offend the censors
Gonna pop my pills
from a Pez dispenser
Get washed-up singers writing all my songs
Lip sync 'em every night so I don't get 'em wrong

Well we all just wanna be big rockstars
Livin' in hilltop houses driving fifteen cars
The girls come easy and the drugs come cheap
We'll all stay skinny cause we just won't eat
And we'll hang out in the coolest bars
In the VIP with the movie stars
Every good gold digger's
Gonna wind up there
Every Playboy bunny
with her bleach blonde hair
And we'll hide out in the private rooms
With the latest dictionary
in today's who's who
We'll get you anything
with that evil smile
Everybody's got a
drug dealer on speed dial well..
Hey hey I wanna be a rockstar
Hey hey I wanna be a rockstar

SlarvMaja

Har börjat krypa upp i vikt igen.
Det är de där mackorna på kvällarna.
Nu är det slut med det.
Man kanske skulle börja med sina promenader igen.
Men det är ju så TRÅKIGT att gå själv.
Jag vill ha en promenadkompis.
Det här är så typiskt mig, så fort jag går ner lite i vikt så blir jag kaxig och så börjar jag slarva.
Jag blir så sur på mig själv!
Är det nån tjockis där ute som känner igen sig??
Nu ska jag åka till jobbet i alla fall.
Inget speciellt som händer i dag.
Skitväder är det.
Var tog solen vägen nu då??


Hur snygg är jag??

Jag tog en quizz på Fejjan.
Hur snygg är du?
Detta blev mitt resultat.

Inte speciellt snygg.
Så här ser du ut ungefär:


SJYSST!!

Försvinn

Så kallar Jonny mitt favvoprogram, Spårlöst försvunnen.
- Nu börjar ditt program  Försvinn, brukar han säga.
Hahaha....lite skoj.
Om man vill att någon jobbig person i ens närhat ska försvinna så ringer man bara tv4.
Allt på bästa sändningstid.
Jag gråter varje gång när de hittar sin mamma eller sina syskon.
Jag kanske ska anlita Hans Fallén angående mitt ICA kort   :0)


Stayfriends

Har ni en sida på www.stayfriends.se ?
Där kan man hitta alla sina gamla klasskamrater(plus andra som känner med, förståss).
Man söker bara på sin skola och klass(utgångsåret) så vipps kommer det fram.
Jag har varit medlem så länge att det var jag som lade upp "min" klass.
Det kostar inget att bli medlem , men om man vill få tillgång till alla funktioner så kostar det 160 kr/år.
Då heter det att man blir guldmedlem.
Det är roligt att se hur folk har förändrats eller att de inte har förämdrats ett dugg på 27 år!!!!!
P.S   Å du Nina! Du får ta och lägga upp lite kort på din sida, den är SKITTRÅKIG!


ICA

Jag har tappat mitt ICA kort.
Hur i hela friden har det gått till?
Ja ja, nu har jag ialla fall beställt ett nytt.
Jag undrar var det tagit vägen bara?




Längtar!!


Måndag

Helgen har som vanligt swoschat förbi.
I gårkväll kom min svåger med tåget.
Vi pratade en stund innan vi somnade sött.
I dag ska jag skjutsa tillbaks honom till stationen innan jag åker till arbetet.
I dag slutar jag tidigt, då tänkte jag promenera i det utlovade vackra vädret om det blir något.
I går var det ju ljuvligt ute.
Hoppas ni får en skön måndag det ska jag ha.
Kram hela dan!

Jag röstade på Måns.

Lyssna på den här versionen!!


Söndagsmiddag

I dag kommer jag att severa örtkotletter med pressad potatis.
Jag tror jag köper färsk rosmarin och gör en gräddsås precis så som mamma brukade göra sina lammkotletter.
Det är roligt att ha söndagmiddag.
Undrar vad jag ska bjuda svågern på när han kommer då.
Te och varma mackor kanske?
Solen gassar utanför förnstret och jag orkar inte gå ut...eller jo kanske....om en stund.
Det är skönt med lata söndagar tycker jag.


Uppe med tuppen

Kom i säng straxt före fem och klev upp 08.15.
Nu har jag käkat frukost och surfat.
I dag skiner solen från en nästan molnfri himmel.
Jag ska städa lite, ta en promenad, laga söndagmiddag, hämta sonen, skjutsa sonen och hämta min svåger på stationen.
En ganska behaglig dag med andra ord.
Men först tror jag att jag ska sova en stund till, jag är faktiskt ganska trött.
Trevlig söndag på er.

Tjejfest

Vi vill inte gå och lägga oss.
SÅ DE SÅ!!!

Dagens Visdomsord

Rådgör aldrig när du vill göra en god gärning.



XXXL??

Förvirringen är total.
Jag håller helt och fullt med.
Hur i h.....vete ska man veta vad man har för storlek egentligen.
Kolla här!!

Ett exempel på totall förvirring:
 Köpte en gång ett par jeans på Lindex. Eftresom de satt så bra så tog jag ett par vita jeans i samma modell och i samma storlek men när jag kom hem så var de vita jeansen för små!! SURT!!

Gräsänka

I dag tar min man tåget till Borlänge för att tillbringa natten hos sina föräldrar( Gubben och Ammi, vet ni)
I morgon drar tre små gubbar upp till Norge närmare bestämt Grövelsjön( eller hur det stavas).
Där ska man pimpla(fisk) och pimpla( whiskey) i en vecka.
Det finns ingen el eller vatten, ingen täckning på mobilen och inga kärringar.
Jag förstår inte att de vill åka upp år efter år, gör ni??
De första två dygnen är det skönt att vara gräsänka, sedan blir det lite tråkigt och de sista dygnen lääääängtar jag.
Men när han kommer hem nästa söndag så måste han saneras.
Två timmar i badet och sedan en het dusch.
Äckligare karl får man väl leta efter och då kommer jag att undra vad det var jag längtade efter....hihihi.
Just nu vill jag bara att han ska åka nån gång för jag har hela vardagsrummet med hans packning.


Packa pappas kappsäck

Å Jonny han packar å packar.
Packlistan är ca 1 mil lång.
Jag fattar inte hur mycket man ska ha med sig för att vara 1 vecka i Norge.
Jonny har packat och fixat i flera dagar.
Packa, packa, packa....
Hoppas att han får fisk också, för det är väl liksom det som är meningen.
Brun som en pepparkaka brukar han vara när han kommer hem.
Lyllos!!


Fredagsmys

Kom hem och skyndade mig att ta ett glas vin.
Lite nachochips och Guckamucka( guackamole) plus stekt halumi.
Gjorde ost och skinkpaj till middag.
Det tog sin lilla tid.
Vi har nu precis ätit.
Inge stress och jäkt, endast mys och pys.
Jonny packar nu det sista till sin fiskeresa som han åker på i morgon.
Jag ska nu kolla på Let´s Dance.
Fredagsmys!!

Paraskavedekatriafobi

Om ni är rädda för Fredagen den 13 så lider ni av denna fobi.
Fast sån´t struntar jag i.
Jag är bara glad att det är fredag igen.
Otur tror jag inte på, så för mig är det bara en vanlig, härlig fredag.
I dag skulle vi haft personalfest på jobbet men den blev inställd pga för få anmälda.
Så jag åker väl bara hem och myser i stället.
Jag önskar er alla en bra fredag och hoppas att ni slipper oturen.
Tvi tvi tvi!



Så här mysigt var det

Detta är livet det.
Att ta ett bad är nog bland det skönaste som finns.
Bjuder på lite mysigare bilder istället för den där andra läskiga.
    

Ett bad

Nu är badrummet klart.
Badkaret är på plats så nu tar jag med mig ett ljus och ett glas vin och förvinner ner i badet en stund.
Hela min kropp har längtat i flera veckor nu.
Ahhhhh! Det ska bli hääärligt.
( Hahaha....kunde inte låta bli att ta den här bilden)

Rörmokar´n

Vilket jävla liv.
Hela huset skakar när han står och bilar upp golvet inne på toan.
Vi vet inte hur långt han måste hacka sig ner ännu.
Hoppas, hoppas, hoppas att han kan stanna inne på toan i allafall, så att inte rosten drar sig ända ut i hallen, eller ännu värre, in till det nyrenoverade badrummet.
Det där med att det är coolt med hantverkare i huset håller jag inte med om.
Det finns inget coolt med den här rörmokaren i alla fall.


Dagens Visdomsord

Använd spegeln och inte kikaren när du letar efter fel.



Kära blogg...

...i dag ska jag bara vara.
Fundera över saker och ting.
Ta hand om min familj och ta hand om mig.
I dag har jag bestämt mig för att allt ska bli bättre.
Från och med i dag så vänder det.
Jag vet att jag skriver i gåtor, men det får bli så eftersom jag vill det.
Det är ingen idé att ni frågor vad som ska vända, jag säger inget.
Några vet och andra inte.
I dag är första dagen på resten av mitt liv!!

Tetris

Jag har TETRIS  på telefonen.
Om jag behöver försvinna bort i tankarna eller om jag har svårt att sova så är Tetris den bästa medicinen.
Helt hjärndöd sysselsättning men det spelar väl ingen roll.

Carpe Diem

Fånga dagen!
Lev här och nu!
Hur lätt är det då?
Jag är oftast i framtiden jag.
Vad jag ska göra i morgon, nästa helg eller nästa vecka?
Vart ska vi åka på semester och var ska vi fira påsk?
De senaste dagarna har jag varit i dåtid.
När barnen var små.
I bland längar jag tillbaks till när de var små.
När de var hemma på kvällarna och när de snusade och sov i sina sängar.
Till fredagskvällarna när vi satt hela familjen och tittade på Disneydags och käkade " fredagsmys".
Jag säger inte att det var bättre förr, men lite enklare kanske?
    



Var är våren??

Här i Uppsala bara snöar och snöar det hela tiden.
Den där våren kan vi se os i stjärnorna efter.
I dag är det halv snöstorm här och det varnas för halka.....hahaha.
Lite skoj här nere att det alltid måste varnas för halka.
Aldrig kan man räkna ut det själv.
Alla blir lika förvånade varje gång det snöar.
I dag händer väl inget speciellt hoppas jag.
Rörmockaren kommer snart hit och ska fortsätta med golvet på lilla toan.
Hoppas att han inte behöver börja riva utanför toan, ute i hallen, då vet jag inte om jag orkar stanna hemma längre.
Någon som har ett rum att hyra ut??
Min förkylning vill inte ge sig heller, jag bara fortsätter att snora och hosta.
Usch! Vilken deprimerande läsning detta blev nu då.
Önskar er i allafall en skön dag.
Om jag har tur så får jag låna en dator i kväll med.
Kraaaam hela daaan !!!

Datorlös

Nu har de hämtat min dator.
Vad ska jag nu hitta på?
7-10 dagar skulle det ta.
*suckar*
Det låter som en hel evighet.


Dagens Visdomsord

Sök det positiva som finns i det till synes negativa!



Mycket vatten

När vi kom upp för några minuter sedan så fick vi plaska i
vatten ute  hallen.
Röret som läckte i går är tydligen inte tätt för nu har det stått och runnit hela natten så att det bildats en pöl i hallen.
Nu vet vi inte vad vi ska göra eller vem vi ska ringa?
Jag har torkat upp vattnet med man ser hur väggen mellan lilla toan och hallen har börjat bli förstörd nere vid golvlisten.
Detta slutar väl med att det ska stå och torka i hallen med.
JAG TROR JAG BLIR GAAAAALEN!!!!
Inte kan jag gå på jobbet så länge det inte kommit någon rörmockare och så länge vattnet rinner ut till hallen.
HJÄLP!!!


Hej då, Vännen!

I morgon kommer killen från Datasuport och hämtar mi bästis.
Min trogna vän i livet.
Hon har funnits hos mig i snart tre år.
Hoppas de kan fixa henne.
Bye Bye, jag kommer sakna dig.

Katastrofområde!!

Kom hem till ett gäng förtvivlade hantverkare idag.
Elementröret på lilla toan hade spruckit och det sprutade vatten överallt.
Så nu är vattenskadan ett faktum.
Det blir till att bila upp golvet och sätta byggtork ett par veckor till där inne.
I badrummet är allt utrivet och där ska det enligt planerna läggas golv i morgon.
Allt står överallt.
KATASTROF!!!
Jag vill flytta hemifrån nu.

Tomt badrum

Blöt toalett

Badkaret i hallen.

Badrummsinredningen i vardagsrummet.


Ursäkta röran, vi bygger om!!

Fit for fight

Äntligen är jag frisk och kan gå till arbetet igen.
Som vanligt på min lediga eftermiddag så har jag ett späckat schema.
Det ska handlas, hämtas och städas.
Nu på morgonen kommer mattläggaren hit och ska riva ut båda badrummsmattorna.
När jag kommer hem så ska jag välja matta bland en del mattprover, ringa honom så att
han kan fixa mattan vi vill ha till i morgon, då han kommer och lägger in den.
Så i morgonkväll är badrummen klara om det går som vi har tänkt oss.
Nu ska jag kila.
Ha en bra måndag.
(jag undrar vart syrran tagit vägen jag?)

Söndagsmiddag

Bus i soffan
 
Knäppgökar
 
Calle! Sitt ordentligt vid matbordet! och sluta genast att prata i telefonen!
 
Mor och son


Snälla snälla

Jag har förstått att jag i musiksammanhang inte har samma smak som de flesta andra.
Jag bara ÄLSKAR den här låten!!
Skäll inte på mig för det, snälla snälla!!


Internationella Kvinnodagen

Den internationella kvinnodagen firas den 8 mars.

Den internationella kvinnodagen uppmärksammar ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Datumet firas också av FN och i många länder är det en nationell helgdag. Internationella kvinnodagen instiftades redan 1910, av den socialistiska världsorganisationen Andra Internationalen. 1977 antog FN en resolution som rekommenderar ett allmänt firande av en internationell kvinnodag.

I en del länder firas dagen genom att kvinnor får presenter och blommor och ett "grattis på kvinnodagen" - en gest som dock många feminister reagerar mot då de knappast anser att det finns anledning att gratulera kvinnor på en dag som uppmärksammar ojämställdheten i samhället.

Vad gör du på internationella kvinnodagen??

Tranquility


Dagens Visdomsord

I bland är det skönt att bara vara.




Trevlig lördagkväll!!

Det var trevlig hemma hos Fam Romppala i går.
Det var längesedan vi träffade våra vänner.
Ann & Eva
 
Kent & Magnus

Knoll & Tott

Taisprit med riktiga ormar i flaskan....Uähh!!

2:a Chansen

Nu drar vi till Lövstalöt och kollar på Andra chansen hos Fam Romppala.
Vi ses när vi hörs.
Ha en bra lördagkväll.

Promenix

Det var skönt med en liten promenad.
Har ju knappt varit utanför dörren på hela veckan.
Jag behövde verkligen den friska luften.
Som vanligt var kameran med.
Jonny

Jag

Vi

( Kolla! Jonny trycker ner mitt öga så att jag ser ut som Quasimodo)

Nakenfiiiiiis!


Dagens visdomsord


Man vill ta ner månen

Jag har alltid velat göra allt för mina barn.
Allt jag har kunnat.
Pengar sätter stopp förståss och ens egna förmågor begränsar en.
Men jag har alltid velat ge mina barn det jag kan.
Alltid velat att de ska känna sig trygga och säkra.
Velat ge dem fina saker och upplevelser.
När jag inte har kunnat ge dem de som de vill ha så har jag noga förklarat varför och vad vi kunnat göra istället.
Ibland har jag fått dåligt samvete när vi t ex inte både kunnat åka på vintersemester och sommarsemester.
Men det är inte många familjer som har råd med det.
Jag har överöst dem med kärlek och trygghet.
Mitt mål har varit att de ska bli trygga vuxna som kan se tillbaks på sin barndom med kärlek och glädje.
Undrar vad det är som gör att inte alla föräldrar tänker som mig??
KOLLA HÄR!!
Detta är FASANSFULLT!!



Sovmorgon

Hahaha.....nä, det är inget för mig.
Jag brukar ju alltid vakna så tidigt fast det är ledig dag.
I morse vaknade jag 07.20 och tänkte:
- Näää, Maggan! Nu får du sova en stund till.
Med mycket möda så lyckades jag tänka bort att jag var kissnödig och kaffesugen och faktiskt så lyckades jag somna om, för att femton miuter senare vakna av att hemtelefonen ringde.
- God morgon detta är från bagagservice på Arlanda. Ert bagage kommer mellan kl 10.00 och 13.00 dag.
(Det är Jonnys försvunna bagage som är på hemväg)
Jaha, tänkte jag och var pigg som en mört.

Frisk?

Jag har knappt hostat på hela kvällen.
Inte nysit heller.
Det betyder väl att jag är frisk då va eller?
Jag ska fortsätta att vila mig i hegen så att jag är fit for fight på måndag igen.
Sedan hoppas jag att jag får hålla mig frisk längre än ett par veckor.

Trött älskling

Min man är äntligen hemma nu.
Som vanligt så kom han fram, men inte bagaget, hahahaha.
Det brukar vara så är han är ute och reser.
Efter en mysig eftermiddag med snacks och en god middag med vin så sover han nu som en stock.
Jag lovade att väcka honom till Let´s Dance.
Jag vet att han inte gillar det programmet, han ser det bara för min skull, gulligt va?




Rumpan

Nu tycker jag att det blivit lite fånigt.
Niclas och Laila tycker att det skämtades för mycket om deras förhållande och om Lailas rumpa i förra Let´s Dance.
Det kanske blir så när man är kändis och ställer upp i sånna program??
Eller, vad vet "En dum en"?
Om inte kärleksparet Them self, gjort så stor grej av det så skulle ingen prata mer om Lailas rumpa, men eftersom de eldar själva så kommer lågan aldrig att slockna.
Dessutom så har ju Laila en väldigt söt rumpa, inget att skämmas över.

De e freda´...

...å jag mår bättre......lite astmaspray på det här så kanske jag kan börja andas i dag.
Jonny är på väg hem från Tyskland.
Det är fredag som sagt och livet känns lite, lite lättare än för ett par dygn sedan.
I dag ska jag bädda sängarna, vika tvätten, handla och laga mat.
Sedan ska jag myyysa hela kvällen.
Det är svårt att vara sjuk när man är ensam hemma.
Tur att killarna är stora och klarar sig själva (nästan).
Nu ka jag duscha och kolla på Ophra.



Dagens Visdomsord


Varning för masken

Har ni Facebook, så läs detta!!



Adoptera


Jag vill ha glass.

Det är gott och det lenar en ond hals.
Undrar hur mycket jag måste muta Calle för att han ska cykla och köpa lite mumsig glass?


Tjyvknäppt

Mia tjyvknäppte kort på mig när vi var på "Flurran" sist.
Jag undrar vad jag säger här och vem är det jag pratar med?
eller jag kanske sjunger förresten.
Hahaha...ja vad ska man säga?
No comments.


Hångla

Kommer ni ihåg när man var ung?
När man kunde ligga och hångla med en kille i timmar?
Visst var det mysig?
Jag läste om en undersökning där det stod att efter en ganska kort tid in i ett förhållande så slutar man att hångla.
Dumt va?
Det som är så mysigt.
Så jag vill uppmana alla som läser detta att börja hångla igen!
eller att ni som hånglar aldrig ska sluta!.


Det tar aldrig slut

Förkylningen bara fortsätter och fortsätter.
Trodde i min enfald att jag skulle må bättre i dag, men inte då.
Jag mår sämre i dag än vad jag gjort på hela veckan.
Fast det kanske är ett gott tecken, man ska ju må sämre innan man kan börja må bättre.
Visst? Visst?
Snön tar heller aldrig slut.
Precis när man börjar få lite hopp om barmark så snöar det igen.
I dag när jag vakade så snöade det lovikavantar ute.
Renoveringen här hemma ser man heller ingen ände på.
I går hämtades torkfläktarna, nu väntar vi på mattläggare som skall komma och lägga nya badrumsmattor.
Då ska allt ut ur båda toaletterna.
Toalettstolar, badrummsskåp, tvättmaskinen, torktumlaren, badkaret.....ja allt.
Det tar aldrig slut.


Dagens visdomsord


De rätta prioriteringarna


Troll

Allt händer när inte Jonny är hemma.
Så fort han lämnar stan så händer de mest konstiga saker som jag får hantera helt själv.
Jag är ofta sjuk när han är borta.
Jag måste alltså flänga stan runt fast jag borde ligga i sängen och kurera mig.
Jag tror att det går troll i det där.
Det är därför som jag inte gillar att han reser, för då ska jag fixa en massa hit å dit.
En massa saker som jag inte kan gå in på här.
Troll, säger jag bara.

Söstra mi

En syster är inte någon som kommer och går, en syster är
med dig inifrån och ut,
från den dagen du blev född till den dagen du dör.
  

Jag saknar dig när du åker.

How passionate are you?

Jag gjorde en undersökning på Facebook och detta blev mitt svar:

My passion type

You're a free spirit

Key Traits: romantic, dreamer, fickle, communicative, eager, fun, sprightly.You're a free and creative spirit. Some people might call you a non-conformist, but you'd like to think of yourself as one who sees beauty where others might miss it. You are inspired and feel passionate about the little things -- the way the sun beams through a window, a memorable guitar riff, a sparkle in someone's eye. Face it. You're a romantic, and even a bit on the wild side when it comes to sex. Your friends and family enjoy your company and value the way you view the world through your own kaleidoscope. People love how imaginative and expressive you are. On the flip side, it takes a lot to keep your attention. But when you encounter someone who can pique your interest and complement your creative disposition, it will be rewarding and powerful!


Helt däckad i dag.

I dag orkar jag inte kliva ur sängen.
Jag bara ligger här och flämtar som en fisk på land.
Jag har tid i dag för provtaging på vårdcentralen.
Det är bäst att ta prover så att man kan få penecelin i tid om det är något sån´t.
Min läkare ringde och berättade att jag inte har någon skelettskada i foten.
Det var ju ett positivt besked iofs men samtidigt så känns det ju hopplöst också.
Om det inte är en skelettskada, varför har jag så ont då??
Nu ska jag ta kontakt med min sjukgymnast igen och få en undresökning av foten också.
Ont knät, ont i foten och dunderförkyld. Guuud, vad livet känns hopplöst just nu.
Nu ska jag ringa till jobbet, men jag vill inte.
So long, så länge!

 

Dagens Visdomsord


Jag saknar Jonny jag..

...ja det gör jag.

Syrran e här.

Vi har käkat gott och druckit lite vin.
Tänk vad vin kan göra med en förkylning, helt plödsligt så känner jag mig lite piggare.
Men jag tror att vinet luras.
Jag kommer nog att bli sparkad i baken i morgon.

Orka!!


Något borde jag väl orka.


Ja, se det snöar...

I natt har det kommit en massa snö igen.
Just som jag trodde att våren var på G.
Själv är jag mer förkyld än någonsin och livet känns pyrt just nu.
Inte fick jag sova heller för att grannens ungar kastade något över golvet så att det skramlade bra hit ner.
Kolla vilken skillnad.
20 Februari 2008
    

3 Mars 2009
    

Jag lever mitt liv på "Fejjan" nu för tiden.

Jag förstod inte vad alla snackade om förut.
Att Facebook kunde ta över ditt liv.
Men nu vet jag.
Jag är och kollar hela tiden.
Jag har full koll på kompisar och kompisars kompisar.
Plus ungarna och deras kompisar.
Det är intressant, man får se vad killarna har för sig.
De blir taggade på festkort runt omkring i stan, så man ser i vilket skick de var i, i lördags.
Själv skriver jag de mest ointressanta små tillrop t ex: "Maggan har kollat på Oprah"- So, vem är intresserad av det då?
eller "Maggan ska snart gå till jobbet".
Ja, vad säger man? att jag är en sucker for internet helt enkelt.
Dessutom så kan man bli vän på "Fejjan" om man inte var det innan.
Kolla bara på syrran och Madde, de har aldrig träffats men de snackar på "Fejjan" som om de varit väninnor i 20 år.
Lite skoj tycker jag.
Vilken tur att jag har ett jobb att sköta, annars skulle jag väl växa fast här framför datorn....hahahaha.





Utmanad

Jag har blivit Utmanad av Linda

Regler: Det här är svårare än du tror!

Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Lycka till!

1. Vad heter du?: Maggan
2. Ett ord på fyra bokstäver: Måne
3. Flicknamn: Margaretha
4. Pojknamn: Mathias
5. Yrke: Metereolog
6. Färg: Magenta
7. Klädesplagg: Mjukisbyxor
8. Mat: Mammas leverstuvning
9. Sak i badrummet: Mumma
10. Plats/stad: Milano
11. En orsak att vara sen: Massa srul
12. Något man skriker: Maten är klar!!
13. Film: Mångalen
14. Något man dricker: Massor med vin
15. Band: Motley Crue
16. Djur: Mus
17. Gatunamn: Munthers gata
18. Bil: Merzedez
19. Sång: Min hatt den har tre kanter...
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Melodifestivalen

Jag utmanar:
Anita
Nina
Och alla som vill

De e trist

Trist att vara sjuk.
Trist att inte kunna göra det man vill.
Jag har legat precis hela dan.
Kollat på tv, surfat och sovit.
När Calle kom hem så lagade jag lite mat, men nu ligger jag igen.
Trist!
Nä, att vara sjuk är verkligen ingen höjdare.
Men jag tror inte att jag har någon feber nu så jag hoppas att detta inte blir någon lång sjuksväng.


Hur man säljer en mobiltelefon



Kolla härPhone Shocker

Sjuk

Ja, så blev det ändå.
Jag vaknade kl 06.00 med en dunderförkylning, helt igentäppta bihålor och feber.
TRIST!!
Jag har en karensdag varje månad, jag håller mig inte frisk så att jag kan få en hel lön.
Jag har inte råd att jobba kvar på det här jobbet.
Efter alla dessa år så bör man väl bli imun snart kan man väl tycka.
Nu har jag druckit en Reliv och nu ska jag sova en stund till.






Stannar hemma

Det var meningen att vi skulle åka till Knut nu ikväll och ta en fika, men någon dumj....vel drog i nödbromsen så tåget blev försenat. Nu orkar jag inte röra mig ur fläcken.
Vi får åka till sonen en annan kväll istället.
I morgon åker Jonny på resa och blir borta hela veckan.
Han ska åka till Bredaryd, sedan Malmö och till sist Tyskland på 4 dagar.
Han börjar också känna av halsen sa han nyss.
Jobbigt att vara sjuk om man är på resande fot.
Nu tror jag att jag tar och bäddar ner mig, jag fryser så att jag skakar.
Jag saknar mitt badkar.
Vi ses igen i morgon.
Natti Natti.



Spik i foten

Eller iallafall ont i halsen.
Det har jag.
Jag vill inte bli sjuk nu.
Jag har varken tid eller råd eller lust med det.
Än så länge har jag inte så ont, utan känner mig mest tjock i halsen.
Vi får hoppas att det stannar där så att jag slipper bli sjuk.
Undrar om jag har sånna där äckliga echinnagard-tabletter hemma?
Om jag trycker i mig ett par sånna ikväll så kanske jag klarar mig.
Jag vill inte bli sjuk.
Jag vill inte bli sjuk.



Sugen på en massa skit


Här ligger jag och funderar

* Borde ta en promenad
* Borde vika tvätt.
* Borde käka något vettigt.
* Borde fli ändan ur vagnen.
Men här ligger jag och kan inget annat.

Lördag i bilder

Lördagsmys med ost och kex.
         
Förfest hos grannarna.


Gå direkt till dunk utan att passera glas.

Taxi in till stan.

På KROM.
         
Coola tjejer, Hysterica spelade.
         

RSS 2.0