Livet

Livet bara rusar förbi, i raketfart.
Jag hinner inte med.
I morgon är det fredag IGEN!
Det är en massa saker som jag skulle vilja göra, men jag vet inte när.
Det känns som om jag sitter på min stora ända och bara kollar när tiden springer förbi mig.
Är detta 40-års krisen?
Jag borde hinna träna och städa och baka och fixa.
Men jag gör ingenting.
Det känns inte som om jag hinner.
Men sitt inte så jäla mycket framför datorn då!!!.....tycker ni kanske då.
JAVISST, ni har helt rätt.
Jag borde prioritera annorlunda, men hur slutar man med ett beteende?
Jag kanske är född så här lat.
För det är vad jag tycker att jag är.
Jag tänker aldrig på allt som jag faktiskt gör.
Jag tänker aldrig på att jag är lite duktig iallafall.
NÄHÄ DÅ!
Jag är väldigt duktig på att klaga......på mig själv.
Usch!....Idag är en sån här dag.
En sån här dag när man inte känner sig glad.
Ingen energi, ingen glädje.
Tänk om man fick gå upp och lägga sig igen och dra nåt gammalt över sig.
Men istället ska jag trampa iväg till arbetet och vara pigg och glad.
BLUÄHH!!!
HATA!
Får se om jag kommer hem och känner mig piggare.
Det här var ju rena natta.
Jag vill inte, vill inte, vill inte!!!
image335

Kommentarer
Postat av: cinis

Jag vet hur du känner.. ibland vill man bara inte någonting...men du är världens bästa kock och lagar underbara middagar,samt att man behöver inte städa varje dag.

2007-08-30 @ 09:03:45
Postat av: Nina

Det är helt ok att gömma sej under täcket.
I bland behöver man det.
Och tänk på att göra det du vill.
Bestäm dej för att göra lite i taget tex en toa sen får man vila.
puss

2007-08-30 @ 09:17:26
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Anita

Älskade Syster!
Du kan ju jätte många saker, kanke inte städa är en av dom! Men du kan: laga mat, fixa roliga fester,du umgås med alla gammal som ung och alltid med samma intresse för människor, skiva blogg, sjunga kariokie,lyssna om jag är ledsen, gråta och skratta med samma äkta kännsla, mysa, fynda, rocka, dricka rödtjut,dansa, hitta på roliga presenter, busa, osv osv

2007-08-30 @ 15:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0