Julklappar

image658
Idag tänkte vi hinna klart alla julklapparna.
Det skulle kännas skönt om de flesta blev färdiga idag i allafall.
Det är roligt att köpa julklappar, men det är inte roligt om det är tre dagar till julafton och man fortfarande inte vet vad man ska köpa.
Fredagen den 21 december så är både jag och Jonny lediga,  jag har semester och Jonny fick ledigt med betalning (företagets julklapp)......fusk!
Då ska vi i alla fall ut och julmysa, handla de sista paketen, titta på alla som stressar, ta en öl eller två och äta något gott.
jag älskar julen, men jag tänker INTE stressa!
Jag hinner det jag hinner.
Man behöver inte knäskura golven bara för att det är jul.
Man behöver inte baka 7 sorters kakor heller.
Huvudsaken är att man tar det lugnt och bara njuter.
Jag tänker inte stressa upp mig.
Ludwig och jag ska göra pepparkakshus i dag.
Roligt att man fortfarande har nån unge som vill vara med, men det är gränsfall även med Ludde.
Snart står jag väl här själv och pysslar.
Ingen vill vara med, men det skulle bli ett jäkla liv om ingen pyntade och pysslade.
Jag köpte ett paket färdig julskinka igår.
Jag ska koka "tomtegröt" och göra skinkstutar till.
Lite förjulmys.
I morgon är det 2:a Advent.
Det går fort.
Nu ska jag väcka Jonny så att vi kommer iväg till stan i vettig tid, jag ska ju hinna en del idag.

AJJA BAJJA MAGGAN! INTE STRESSA!!
image658

Kommentarer
Postat av: Gubben

INGA klappar till gubbar och gummor. Vi vill bara ha er!

2007-12-08 @ 09:40:48
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Anita

Just det...INTE stressa Maggan! Lätt att säga till andra, själv far jag omkring som en lusig gris idag. Kram till er, ni fattas mig!

2007-12-08 @ 09:40:50
URL: http://www.jamtlandspower.se
Postat av: Nina

jag har knappt börjat tänka på julklappar än..nu blev jag stressad ;o/

2007-12-08 @ 13:17:56
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0