grönan

Gårdagen tillbringade jag på gröna Lund.
5 inträden och 3 åkband gjorde mig 1050 kr fattigare.
6 timmar på parkeringen kostade 30kr/tim.(180 kr)
Bensin tur och retur "Grönan" ca 250 kr.
Innan vi ens kommit in så kosetde det 1480 kr.
Vilken tur att vi tagit med oss matsäck.
Jag läste på en menu utanför en restaurnang: Kycklingsallad 105 kr!!!.
Vi hade med oss pastasallad, mackor och korv med bröd till 6 hungriga tonårskillar.
Killarna åkte allt . Jag törs inte åka något.
Jonny åkte berg- och dalbanan en gång.
Vi tråkiga vuxna gick runt och kollade på allt.
Käkade glass och tog en öl.
Jonny köpte lite lotter utan vinst.
Vi kom till Stockholm kl 13, ungarna hade lessnat kl 17.30.
Då hade jag såååå ont i mitt knä så att jag knappt tog mig till bilen.
Fast jag hade verkligen försökt att sitta mycket och tagit det lungt.
Väl hemma i Uppsala så brassade jag käk sen kunde jag sätta mig på
balkongen och njuta av att semesterns dag 2 snart var till ända.
Idag ska vi skjutsa alla ungdomar till Fjällnora.
Vi vuxna ska ta med oss räkor och vin ner till båten och puttra ut på Mälaren.
Ligga på svaj, bada och sola.
Låter som en ganska skön dag på SEMESTERN va?
 Här kommer lite bilder på Knutas/Munther på Gröna Lund.
  

image227


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0