student

Ja, igår var det alltså studentent som vi alla väntat på.
Knut var så snygg och mamma fick torka en liten tår.
kl 8.15 ville han ha skjuts till skolan för fotografering.
Redan då var det hett som i helvetet här i Uppsala.
Kl 9, precis när vi kommit hem så ringde han och undrade om jag kunde komma med ett par öl till honom.
Tydligen så hade de andra killarna det.
Mamma tog med sig tre öl och åkte tillbaks till "Katte".
Väl hemma igen så rinde han igen och undrade om vi kunde komma med en påse böcker som stod bakom dörren i hans rum.
Annrs fick han inget betyg om inte böckerna kom in genast.
Lite arg och irriterad tog jag på sen och åkte de 5 km tillbaks till skolan.
Hemma igen så ringde han när jag var på parkeringen.
HAN HADE  GLÖMT EN BOK.
Grrrrrr!.....Nu var kl nästan 10 och jag hade inte ätit frukost ännu.
Jag förskte att inte bli arg.
Jonny fick åka med sista boken.
Sen var det fullt upp och kl 12.30 bar  vi iväg med tre bilar till skolan (för 5:e gången denna morgon)
Han var så snygg och glad när han kom ut på skolgården.
Efteråt åkte vi hem hit och käkade smörgåstårta och drack en massa gott.
Studenten själv kom lite senare , efter han åkt lövad lastbil och Camaro.
Lagom i hatten trädde han in som en kung. Käkade tårta, drack mer öl, öppnade presenter och kelade med flickvännen.
Sen drog han och resten av ungdomarna ner på stan.
Kl 02.30 kom de hem, men då sov morsan.
       

 

Kommentarer
Postat av: Thomas

Tur att morsan finns - annars hade ju inte blivit en student att fira. Sparka upp PoJ om dom fortfarande ligger och sover!
Thomas

2007-06-09 @ 14:46:07
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Gubben
Postat av: Nina

Härliga kort! Fy F vad gammal jag/vi är. Inte har jag märkt de!... :o)

2007-06-09 @ 14:47:17
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0