Arla morgonstund

En, ibland två ggr/ vecka så börjar jag att arbeta kl 07.00.
Då måste jag kliva upp 05.30.
DET känns okristligt tidigt.
Sitter nu här och väntar på att kaffet ska bli klart.
05.56, det är för tidigt.
USCH!!
Jag hade lättare att kliva upp förr om åren, när barnen var små.
Nu tar det emot ska jag bara tala om.
Men en liten rask cykeltur i regnet på så där 20 minuter gör ju att vilket lik som helst piggnar till.
Jag cyklar fort i mörkret, genom parken, nybygget, tunnlarna, åkern, 4-H Gården och Gränby.......RUSKIGT!
Eftersom BILJÄVELN!!( den heter så) är på verkstan igen så måste jag cykla.
Visst har vi köpt en rolig bil???........NOOOOOT!


Kommentarer
Postat av: Gubben

Tack för CD:n. Lasse kommer i kväll och då ska den högtidligt överlämnas... säker på att han kommer att uppskatta den MYCKET...

2007-10-23 @ 15:34:40
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben
Postat av: Anita

Va dutti du e som cyklar i arla morgonstunden. Och du, de e riktigt att bilar som inte funkar heter "biljäveln". De har jag hört fler som säger-skriker-gråter, så de så!

2007-10-23 @ 16:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0