Orkidé och Solnedgång

Fick en orkidé av en mamma på jobbet för ett par år sedan.
Den blommade när jag fick den, men blommorna föll av
ganska snabbt.
Sedan stod den bara där i mitt fönster.
Jag hade läst någonstans att så länge bladen ser friska
och gröna ut så kan den komma igen.
NU har den gjort det.
Efter två år så kom det plötsligt en stängel med 5 knoppar på.
Nu är den så här vacker.
image886
Det är så roligt när man lyckas med blommor.
Jag har aldrig haft det intresset förut, men nu blir jag mer och mer intresserad.
Nu vill jag ha fler orkidéer, nu när jag vet hur man ska sköta dem.

Jonny försvann igår kväll.
Han försvann ut på balkongen.
Han blev förtrollad av solnedgången.
Vi har en vacker vy här på kvällarna.
Solnedgångarna kan vara otroligt vackra.
Synd bara att det bara nästan går att fånga på bild.
image887

Kommentarer
Postat av: Anita

Jag kan i alla fall ana att den var vacker!

2008-02-20 @ 09:08:34
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Anita

Jag vill oxå att min orkidè skall "komma igen" NU!

2008-02-20 @ 09:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0