Sunday, seems to be another bloddy sunday. Can you tell me where the weekend goes. Cause they sure goes.

Denna överskrift är en rad ur en sång som jag lyssnade
på som tonåring och som jag inte kan hitta någonstans.
Jag kommer inte ihåg gruppen eller låttiteln, bara denna enda textrad.
Finns det någon duktig musikkunnig person som läser
detta och som vet vad det är för låt så hör gärna av dig till mig.

Här i Uppsala är det 1 minus idag och solen skiner från en
blå himmel.
Som gjort för en långpromenad i Gamla Uppsala.
Men först ska jag ha lite kaffe.
Jag sov verkligen lääänge idag, jag som trodde att jag skulle vakna tidigt.
Men detta är typiskt när Jonny är bortrest, jag kan inte somna på kvällarna.
Det är så tråkigt.
Nu är det bara  3 dygn kvar tills han kommer hem igen.
Längtar


Kommentarer
Postat av: Mia

Googlade på textraden och fick fram brittiska gruppen City Boy från 70-talet. Kan det stämma?
Tack för senast det var jättetrevligt.

2008-01-27 @ 12:57:20
Postat av: Maggan

Tack Maria.
Jag har hittat låten.
Tänkte aldrig på att söka på hela textraden.
Smart!

2008-01-27 @ 14:46:08
URL: http://www.maigiz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0