Man ska ha husvagn

NU trivs jag.
Nu mår jag som en prinsessa.
Jag och min man i vår lilla husvagn.
Solen skiner.
Vi har suttit hela morgonen i varsin Badenbaden
och druckit kaffe och snackat skit.
Vi tänkte ta båten idag men ångrade oss.
Vi vill bara slappa framför husvagnen och ta
det lugnt.
Jag har börjat på en ny bok som verkar jättebra.
Till middag ska vi grilla kotletter.
Allt är som det ska när man har semester.
I morgon får vi fint besök.
Vilka de blir skriver jag om i morgon.
Min nya bok

En varm komedi om viktiga livsval efter succén med Mossvikenfruar!
I Brunstkalendern får vi möta singeln Marie 41, en blasé barchef som jonglerar med whiskey och håriga karlar till dundret av Iron Maiden, den barnträngtande it-miljonären Åsa 37, med stor ekande lägenhet och lika ekande mage, och Lena 34 som försöker fixa en överarbetande man, 7 kaniner, en hund, tre katter och fyra ungar. Livet har inte blivit som de tänkt sig och de tre systrarna är alla på gränsen till livets härdsmälta.
   När livet gör en av sina sorgliga vändningar svingas systrarna motvilligt ut ur sin skavande vardag. Deras barndomshem, den stora mjölkgården, råmar efter hjälp. Det är en navelsträng de alla med glädje har klippt av för länge sen, men nu måste de tillbaka. Förtvivlade tvingas de ta ansvar för sin bakgrund, ställa upp för sina systrar och göra nya livsval.
   Men kan den gemensamma mardrömmen egentligen vara svaret på systrarnas livsgåtor i en fet flugsmäll?

Kommentarer
Postat av: Anita

Ha det så bra i era badenbaden - jag är precis klar på jobbet, nu har jag semester igen! :O)

2008-07-23 @ 13:50:38
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0