Konsten att kunna sova...

...den kan inte jag.
Jag får dåligt samvete när jag sover.
Tom med idag när jag är sjukskriven och allt, så mår jag dåligt när jag sover.
Vaknade nyss av solen sken och fåglarna kvittrade, huvudet fullt av snor och en dundrande huvudvärk.
Men det enda jag kunde tänka var: - Herregud, har jag sovit ända till kl halv tio. Jag borde skynda mig ut på en promenad!
Fast jag är sjukskriven tänker jag så här.
Det är fult att sova. Fult, fult , fult!!!
Jag bestämde mig när jag var barn att jag aldrig skulle vara trött och vilja sova.
Vad allt detta beror på vet jag, det ligger så djupt rotat i mig.
Uppvuxen med en morsa som alltid var trött och behövde vila  och sova. Som aldrig klev upp och gjorde frukost eller som ens iddes kliva upp för att följa mig till skolavsluningen i andra klass.
En bra morsa sover inte, en bra människa sover inte.
Nu råkar jag vara sjuk i min astma och hela min kropp skriker: vila människa!!
Men jag kan ändå inte slappna av och njuta av att kunna vila.
Med stora barn som klarar sig själv så borde jag kunna släppa den där duktigamorsangrejen.
Men, nähä då!!
Nu ska jag dricka kaffe och sedan gå ut i solen kanske ;0)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kvinnan med det ständiga dåliga samvetet....FY Maggan...man får vila

2009-04-06 @ 18:56:36
Postat av: Anita

Jag vet hur det är, men snälla du - VILA! <3

2009-04-06 @ 20:24:56
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0