Sommarlov!!

Ja, det är ju skönt om man är barn/ ungdom.
Men när man är mamma till två tonåringar med sommarlov och själv skall kliva upp och jobba, då är det inte lika upplyftande.
När det är ungdomsgård till efter 23.00.
När det tittas på tv, spelas Guitarr Hero tills miss i nassen.
När man vet att väckarklockan ska ringa om 6 timmar........5 timmar.
DÅ längtar man bort.
Då längtar man efter semester och husvagnen.
Till husvagnen, där det är tyst som i graven.
Där man får sova utan att bli störd.
Där inte väckarklockan ringer kl 05.30.
Ibland längtar man tillbaks till när ungarna somnade kl 19 och man fick flera timmars vuxentid på kvällen.
När man kunde gå och lägga sig kl 22 och det var knäpptyst i hela huset.
GÄÄÄÄÄÄÄÄSP!!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag förstår vad du menar! Men det är väl fortfarande ni som betalar hyran och bestämmer när det ska vara tyst och folktomt?

2009-06-15 @ 17:41:28
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Nathalie

STOPPA DJURPLÅGERI!



Kolla på dom 3 videon jag satt upp. Förstår du hur gryma människor kan vara igentligen?



VARFÖR SKAFFA DJUR OM MAN INTE KAN BEHANDLA DOM RÄTT?

2009-06-15 @ 17:46:10
URL: http://naatys.blogg.se/
Postat av: Maggan svarar

Nina: Jodå de fick nog höra båda två igår kväll, att riktigt så här orkar jag nog inte ha det i tre veckor till. Men samtidigt så bor de ju också här och Calle är ju nästan vuxen. Jag kan ju inte be honom att inte ha ett liv i sommar. Jag önskar att jag kunde sova helt medvetslös som Jonny.

2009-06-15 @ 18:41:23
Postat av: Anita

Här är det aldrig tyst före 02:00! Jag, Pelle, Nils och Eric får sova bäst vi kan i oliv utan dess like. Snart semester...... ;O)

2009-06-15 @ 20:21:49
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0