Tjejkväll/natt :)

God morgon alla glada bloggpolare!

Det var såååå trevligt i går.
Maten funkade och vinet är slut, precis som det skall vara på en tjejmiddag.
Vi pratade, skrattade och grät om vartannat.
Jag hade jättetrevligt och det tror jag att min gäster också hade.
Mitt i natten började vi spela " Jag har aldrig..."
Det är mycket som man inte vet om sina vänner....hehehe...;)
Tack alla tjejer för en rolig kväll.
Middagen som jag bjöd på var:
Räkcoctail
Vitlöksdoftande kyckling med coscossallad.
Kaffe och glass
Här får ni receptet på kycklingen.

Vilöksdoftande kyckling         4port
4 kycklingfiléer
3 vitlöksklyftor
1 tsk salt
2 dl lagrad riven ost t ex prästost
4 dl créme fraiche
1 hönsbuljongtärning

Tina kycklingfiléerna.
Sätt ugnen på 200º.
Lägg kycklingfiléerna på ett ugnssäkert fat.
Pressa över vitlöken.
Salta och peppra.
Blanda ost och créme fraiche.
Smula i hönsbuljongtärningen.
häll alltsammans över kycklingen.
stek i ugn ca 30 minuter.







I dag ska jag bara lata mig och kanske ta en promenad i det gråa tråkvädret.
Knut kommer hem på söndagmiddag.
Undrar vad vi skall äta? Äh! det löser sig.
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe.
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Lena

Vad bjöd du på för gott?

2009-11-22 @ 12:59:26
Postat av: Mia

Tack själv. Jag hade jätteroligt och trevligt, men snacka om att vara trött idag. Maten var superb. Kram

2009-11-22 @ 13:52:53
Postat av: Anita

Åhhh, vad mysigt! Precis den kycklingrätten gjorde jag till middag i fredags - jätte gott var det!

2009-11-22 @ 18:02:23
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0