Min lördag

Jag sitter här i tystnaden.
Alla sover.
Jag hör klockan på väggen ticka.
Jonny har slutat snarka (så dags nu när jag klivit upp)
Killarna ligger i sina sängar och drömmer om nattens eskapader.
Snart blir det fullt ös.
När Jonny kliver upp så sätter han igång kaffemaskinen.
Calle skall jobba i dag så han kliver nog också snart upp och börjar smälla i skåp och lådor.
Ludde får vi väl ringa och väcka från Stockholm någon gång vid 14-tiden.
Undrar vad jag skall ha på mig ikväll då?
Jag hade hoppats att jag skulle få tid att hitta någon ny topp, men någon gammal trasa får väl duga.
"Kvarteret Skatan", det skall bli skoj.
De har inte fått så bra recentioner av "förstå-sig-påarna" men bubliken skriver bara bra saker.
Det är väl så det brukar vara.

Vi skall gå på någon mysig restaurang innan föreställningen.
Jag har fått en del tips av vänner på facebook.
Vi får kolla upp dem.
Min inneboende tipsade också om en restaurang bara ett stenkast från Mariatorget.
Jag rapporterar när vi kommer hem om hur och var vi har varit.
Nu skall jag sitta här i tystnaden ett tag till innan resten vaknar.
Njuta av morgonen och njuta av att det är lördag.


Kommentarer
Postat av: cinis

Ni kommer att få så kul..det va min favvo serie när den gick...ha så mysigt..kram

2009-10-24 @ 09:00:14
Postat av: Anita

Hoppas att ni blir nöjda och får en bra dag!

2009-10-24 @ 09:47:43
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0