Höst

Nu är det rigtigt ruggig höst där ute.
I dag har vi inte såå hemskt kallt, 12ºC.
Men det är regnigt och grått och blåsigt.
De där riktigt vackra höstfärgerna har inte infunnit sig ännu men det är på G.
Jag hoppas att det dröjer innan vi får snö, om vi nu får någon snö.
Det är ju ingen garanti här i Uppsala inte.
Det får gärna vara snö i December och Januari men inte mer än så.
Nu ska jag åka på jobbet, där får man verkligen känna på årstiderna.
Vi är ute 3-5 timmar per dag den här årstiden.
Sköööönt.
I går var jag inne hela dagen, det var nog därför som jag var så trött när jag kom hem.
Man behöver vara ute och blåsa ren skallen varje dag.
Vi är ute mycket på "min" förskola, det tror jag är nyttigt för barnen.
Vi går ut kl 08.00 varje morgon och går in ca 10.30.
Sedan går vi ut igen vid 15-tiden och är ute till vi stänger kl 17.00.
I dag ska jag göra en höstgryta till middag, grytbitar med mycket rotsaker och potatis.
Jag hoppas att det faller familjen i smaken.
Dessutom så får jag sluta en timme tidigare idag bara för att jag jävlades med den där projektorn igår.
Onsdag alltså! Om fyra timmar så har halva arbetsveckan gått;0)
Bra va?
Tjing Tjong
Långkalsong.
Här kommer några höstbilder från Dalarna, tagna i lördags.





Kommentarer
Postat av: Red

Snygga bilder och

Glad höst!

2009-10-07 @ 09:27:43
URL: http://byabladet.wordpress.com/
Postat av: Anita

Ja här har vi i alla fall snö och bara någon grad plus. Men det ser ut att bli en solig eftermiddag! :O)

2009-10-07 @ 11:42:23
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0