Karensdag??

Lärarförbundet kräver att lärare och förskolärare skall slippa sin karesdag om de insjuknar i Svininfluensan.
Bra initiativ tycker jag.
Det är viktigt att personalen känner att de har råd att stannna hemma i en sån här situation.
Men hur blir det med oss barnskötare då?
Vi som inte är medlemmar i Lärarförbundet utan i Kommunal?
Vi som arbetar på samma arbetsplats och som träffar lika mycket barn och föräldrar.
Kommer vi också att slippa karensdagen??
Nä, tror inte det va.
Lärarna tjänar så dåligt att deras fack tror att de kommer att gå till arbetet trotts att de är sjuka.
Men vi barnskötare som tjänar storkovan, vi får nog behålla vår karensdag.
Eller vad tror du?
En vild gissning bara.



Kommentarer
Postat av: Marina

http://www.ka.se/index.cfm?c=88780

Det måste vara Regeringsbeslut om slopad karensdag - Gäller samtliga fackförbund (enligt SKL / Sveriges Kommuner och Landsting)

2009-09-02 @ 15:54:49
Postat av: Anita

Jag tror inte dom törs slopa någons karens!

2009-09-02 @ 20:49:52
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Nen vi är ju BARA barnskötare...glöm inte det!

Härom dagen var det ett barn som frågade mig om jag va förskollärare eller "bara" barnskötare...undra va den funderingen kom ifrån..;) haha

2009-09-02 @ 21:47:40
Postat av: Madde

Vi är ju BARA barnskötare..glöm inte det! ;)

Härom dagen va det faktiskt ett barn som frågade mig om jag va förskolelärare eller "bara" barnskötare....jag undrar var den funderingen kom ifrån...haha

2009-09-02 @ 21:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0