Telefonförsäljare

Jag blir galen på telefonförsäljare som ringer hem i tid och otid.
De ringer mitt på dagen när man är på jobbet.
De ringer en söndag kl 17.00, mitt i middagen.
De ringer kl 20.00 en lördagkväll när man sitter på förfest.
De ringer på Påskafton, på juldagen eller på ens födelsedag.
Jag blir galen.
Jag har registrerat mig hos NIX men de hittar vägar att kringgå detta.
Nyss så ringde det en försäljare med ett ganska bra erbjudande att koppla min polisbricka som jag har på nycklarna till att få skydd för även plånbok, mobiltelefon och pass mm.
Men jag tackar av princip aldrig ja till något över telefon så jag ville att han skulle skicka hem papper till mig så att jag i lugn och ro kan läsa vad det är som jag tackar ja till.
Men han bara tuggade och tuggade och tuggade och tuggade och tuggade och tuggade, tills jag fick spader.
han sa samma saker 30 ggr som om jag hade svårt att fatta.
Jag ville bara att han skulle skicka hem papper till mig utan att jag band mig till något över telefonen.
DÅ BÖRJADE HAN OM!!!!!!
TUGGA, TUGGA, TUGGA, TUGGA, TUGGA, TUGGA, TUGGA!!!!!!!!!!!!
Jag kände hur jag fick en kortslutning, så jag bara la på mitt i örat på honom.
Gud, vad jag kände mig otrevlig.
Men säg mig vem som var otrevlig egentligen??
Vem ringde och störde mig?
Vem hade svårt att förstå?
Vem ville pracka på mig något som jag kanske inte ens behöver?
Jag hatar telefonförsäljare!!!
Skaffa er ett riktigt jobb istället för att ringa och störa människor i deras liv.
Ja, jag är lite upprörd nu faktiskt.
Killen fick också något att berätta när han kommer hem.
Han skriver säkert på sin blogg om otrevliga kärringar som lägger på i örat på honom, när han bara vill göra dem en tjänst och sälja denna jättebraiga grej som man inte kan klara sig utan.
F..K YOU!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0