Poliskontroll.

Nyss när jag körde hem från vårt kvällsmöte så blev jag stoppad i en poliskontroll.
Jag svängde av vägen och körde in till kanten stannade med motorn på och väntade.
Några timmar tidigare, kl 17 när Jonny hämtade mig på jobbet så började bilen bete sig lite underligt och vi fick felmeddelande av datorn så Jonny ringde mecken och fick en tid på måndagmorgon.
Nu när jag stod där vid poliskontrollen så kom en manlig polis fram till mitt fönster och jag vevade ner rutan.
Bilen stod och hoppade och pruttade medan han stod och gjorde i ordning blåsgrejen som jag skulle blåsa i.
Han tittade lite underligt på mig så jag kände att jag var tvungen att ge en förklaring.
- Bilen beter sig lite konstigt, jag har precis fått ett felmeddelande på datorn, sa jag
Daaa, det lät som en dåligt ursäkt, precis som om jag var rädd att det var olagligt att köra med bara två cylindrar.
- Han log lite och sa åt mig att blåsa- Du vet väl hur man gör?, sa han.
- Näää, sa jag, för jag har faktiskt aldrig på mina 25 år som körkortsinnehavare blivit stoppad i en nykterhetskontroll.
- Han log lite igen och förklarade hur man gjorde.
Som tur var så blåste jag negativt :)
Fattas bara annat när man kommer från jobbet kl 21.00 på kvällen.
Han tyckte nog att jag verkade lite knäpp.
Snygg var han också....typiskt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag såg poliserna, men mig vinkade dom inte in..... Men om han var snygg, kanske jag borde ha kört in för att kolla läget ;o). KRAM

2010-12-16 @ 21:39:36
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com
Postat av: Anita

När jag blev stoppad en gång och polisen frågade efter körkort och sa att det var nykterhetskontroll så svarade jag - Ja körkort har jag i alla fall!

......som om det var mycket osäkert om jag var nykter men i alla fall hade mitt körkort.....!

2010-12-16 @ 22:53:34
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0