Calle 19 år

I dag fyller han år då, min Callekille.
19 bast!
Jag kan inte säga det nog många gånger.
"HERREGUUUD VAD TIDEN GÅR FORT!"
Lilla Calle som inte kunde säga R utan sa J istället.
Han som ville ha "pizzacola" till middag varje dag.
Han som började älska tv-spel när han var 5 år.
Det första ord han skrev var inte sitt namn som alla andra ungar utan:
"THISISAGOODDAYTODIE"(This is a good day to die) som var odödlighetskoden till det första Warcraftspelet.
Med knaggliga och bakvända bokstäver hade han skrivit detta och satt upp på väggen vid vår dator.
Han som lärde sin kompis Mathias att läsa när de bara var 5 år, så att de skulle kunna spela detta spel som var från 18 år och helt på engelska.
Vilken vilja va?
I dag fyller han 19 år, går sista året på Sam, Företag.
Jobbar extra på McDonald´s och har många kompisar.
Snart tar han studenten och sedan är det "ett riktigt" arbete som gäller.
Plugga vill han också göra men det får vänta några år tills han vet vad han vill göra.
Nu är det att tjäna pengar som hägrar.
Min stora Callekille.
Grattis på din födelsedag!






Kommentarer
Postat av: Petronella

Hälsa Grattis ifrån mig :D<3

2010-01-09 @ 12:38:26
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: Nina

Hälsa och Grattifisera från oss :o)

2010-01-09 @ 13:08:28
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Mostej!

Kram till Callekillen från Mostej i Jämtland med familj! ;O)

2010-01-09 @ 13:23:29
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Lena

Grattis till Calle!

2010-01-09 @ 14:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0