Aldrig nöjd

Finns det människor som är helt nöjda med sitt liv?
Jag menar med allt?
Jag är aldrig helt nöjd, jag kan bara vara mer eller mindre missnöjd.
Jag är för tjock, har för stökigt hemma, vill ha ommålat i köket och nya tapeter i Calles rum.
Jag har för mycket månad kvar i slutet av pengarna och varför har inte jag råd att köpa den där snygga gucci-väskan?
Jag önskar att jag hade läst på högskolan när jag var yngre för då kanske jag skulle ha haft ett mer välbetalt arbete.
När det är sommar så är det för varmt och på vintern är det för kallt.
Jag önskar att jag hade mer tid och ork till att göra roliga saker, kanske skaffa mig en hobby?
Guuud vad mysigt det skulle vara att ha en sommarstuga eller/och en segelbåt.

Fast jag är ju nöjd också på ett sätt.
Jag är frisk, jag har en fin familj, vi har det bra ställt jämfört med många andra.
Jag och Jonny har arbeten att gå till varje morgon, vi har vänner och vi har en fin husvagn.
Bilen fungerar och jag skrattar ofta.....
men ändå....liksom.

Tänk om man hade det där andra också.....tänk om .....
Skulle jag vara helt nöjd då??




Kommentarer
Postat av: Anita

Du har hälften så måmga NÖJDA rader som INTE NÖJDA radet....dax att ändara något i livet? ( från en som inte ens har vågat väga för å emot!);O) <3

2010-11-02 @ 23:41:45
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Maggan

fast jag väger inte för och emot. Man kan inte jämföra en Gucci-väska med att skratta ofta. Jag bara menar att människan vill alltid ha mer, varför är det så?

2010-11-03 @ 07:01:08
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Nina

Nääe nu tar vi å vinner några mille så kan vi fixa det mesta. hejåhå ludentå! Det vill jag!

2010-11-03 @ 23:58:42
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0