Lata dagar

I går hade jag en jättemysig fredageftermiddag/kväll med min man.
Vi åkte först och handlade, sedan hem och startade med middagen.
Det blev pasta med kyckling och grönsaker. Till detta delade vi på en flaska gott rött vin.
Vi satt länge vid köksbordet och samtalade.
Jag plockade fram min telefon och hade musikquizz till min spellista som heter 100 best guitarrsolos.
Kl 22 somnade gubben i soffan och då kollade jag på "Sommarpratarna".
I dag vaknade jag 07.30 och låg sedan och drog mig länge i sängen.
Man skall vakna länge och långsamt har jag lärt mig, så det försöker jag göra på helgerna.
Halv tio åkte jag och tränade och när jag kom hem så åkte Jonny och tränade.
Mitt på dagen åkte vi till Thunbergs bil och träffade en gammal vän som jobbar där just i helgen.
Sedan åkte vi till Fullerö och tittade alla fina prylar. Jag köpte SIA-ljus.
När vi kom hem så drack vi glögg och åt pepparkakor med ädelost.
Till middag blev det räktoast till förrätt och sedan crépes med sallad och lite vitt vin.
Vi såg en trevlig äventyrsfilm och nu funderar jag på att gå och knyta mig.
I morgon skall det bli lika soligt som i dag så då åker vi nog till Sigtuna och fikar.
Jag skall ta med mig kameran så att jag kan ta några vackra höstbilder.
Till middag blir det kroppkakor.
Det är skönt med helg, det är viktigt att ladda sina batterier.
Jag gillar hösten, jag "taggar ner" då.
Whoosaa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0