25 tanter (och 1 kille)

Om 1 timme drar jag till arbetet och därifrån går bussen som skall ta mig och 25 andra tanter (plus en kille) till Gimo Herrgård.
Där skall vi tillbringa två dygn till att försöka komma fram till vår profilering.
Låter lättare än vad det är, vill jag bara meddela.
När 25 tanter (och en kille) skall försöka diskutera sig fram till en gemensam lösning så kan det vara svårt.
Att lösa världsvälten eller kriget i mellanöstern kan ibland kännas som en lättare uppgift att ta sig an.
När 25 tanter(och en kille) som är vana att vara ute hela dagarna skall sitta inomhus och diskutera så kan det ibland bli en lätt panikartad stämning.
Man blir mer irriterad över att det serveras fel tillbehör till kaffet kl tio, än att man inte kan komma fram till en gemensam arbetsform.
Det är tur att vi har bra lagledare och en bra chef som kan styra in alla tanterna (och en kille) på rätt spår igen.
Få oss alla att fokusera på rätt saker igen.
Det brukar gå bra i en timme eller så tills vi får reda på menyn och någon blir upprörd över hon/han inte kan/får äta detta. Eller att alla inte har fått lika stora/fina rum. Eller att någon har tagit med sig vin på rummet fast man inte får (titta inte på mig!! Host, host, harkel).
Ja, det brukar bli två roliga och intressanta dagar tillsammans med alla dessa tanter (och en kille).


P.S Det spökar tydligen där också....... så om ni inte hör något mer av mig så vet ni vad som har hänt....?
Ja, jag har blivit bortförd till andra sidan, eller nå´t sån´t.
Inte vet jag vad som händer om man får se spöken?
Äh, inte vågar slottsfrun visa sig i allt detta kackel, som kommer att bli när vi kommer fram.....ujjeuj sicket kackel på 25 tanter (och en kille).



Kommentarer
Postat av: Lena

Tur att det finns en kille bland alla dessa tanter, annars hade det nog varit ännu värre!!!!

2011-08-11 @ 15:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0