Svengelska

Jag har fullt upp med att twittra så jag glömmer nästan bort bloggen ;)
Det är som att lära sig facebook.
Kommer du ihåg vad man tyckte att fejjan var krånglig i början?
Precis så är det med Twitter nu.
Är jag på min sida eller hans?
Vart tog det där inlägget vägen nu då?
Jag sitter och knappar och knappar med förstår inget :)
Inte vet jag om någon läser heller.
Jag kanske bara twittrar ut i tomma intet utan att någon ser vad jag skriver.
Följer du mitt twittrande?
Jag har hittat några kompisar på twitter.
Twittrar du? säg till mig i så fall så skall jag "follow" dig ;)
Det blir sådana här svengelska uttryck i internet världen.
"Adda" någon på facebook är ju ett annat eller att man "deletar" något från datorn.
Ja, det är väl det som kallas språkutveckling antar jag.
Nu skall jag dricka min latte, sedan bruscha mina tänder innan jag sätter mig i caren och drar till worket.
Sii joo lejter!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0