Fel fel fel

Vet du vad jag stör mig på?
Jo, t ex något som hände i dag när jag kom hem från jobbet.
När Jonny kör in bilen i garaget och jag står utanför och väntar så kommer en granne gående.
Hon har sin son med sig, typ 11-12 år.
Han är klädd i en gammal träningsoverall som är minst tre storlekar för stor.
Jackan är en tunn träningsjacka med en massa märken på, den är helt urtvättad och ser nästan rosa ut istället för röd.
Byxorna är tunna och för korta.
Ingen mössa och inga vantar.
Ungen går med uppdragna axlar och ser ut att frysa skiten ur sig.
Brevid går mamma med en tjock täckjacka och med en cigg i munnen.
Jag blir otroligt provocerad.
Hur kan man inte ha råd att köpa kläder till ungen men man har råd att lägga 50 kr/dag på cigg ???!
Ja, ja....jag vet!
Hon kanske visst har råd, hon kanske inte alls röker ett paket om dagen....men ändå!!
Det ser illa ut.
Fel, fel, fel!!!



Kommentarer
Postat av: Anette

Förstår precis vad du menar..illa illa..såg en mamma bete sig oändligt illa mot sin son på bussen i Lördags gick inte fram och sa till henne av respekt för pojkstackarn..hon skällde från stan till Nyby Gård visste jag var hon bodde skulle jag anmäla direkt stackars barn..

2011-01-27 @ 19:03:00
Postat av: Maggan

Det borde vara något slags certifikat för att bli förälder.

2011-01-27 @ 19:47:56
Postat av: Anita

...Det finns nog många bedrövliga föräldrar...många barn som har det svårt!

2011-01-27 @ 20:55:43
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Nina

Häller med dej!

2011-01-27 @ 22:58:28
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Nina

Määh! Håller ska det ju vara :o)

2011-01-27 @ 22:59:11
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Människor gör egna prioriteringar. Sonen kanske vill ha dessa kläder och mamman har troligen ett nikotinbehov. Tänk om ngn tycker att du bör äta sallad istället för pizza? Det är väl ändå ditt val och inte ngn annans??

2011-01-28 @ 20:09:02
Postat av: Maggan svarar:

Kul att det jag skriver väcker lite debatt för en gångs skull. Klart att alla gör sina val men jag har också rätt att tycka att det är fel. Jag käkar inte pizza för pengar som jag borde lägga på mina barn. Fortsätt tyck om det jag skriver, inte tyck om, utan TYCK om. Det gillar jag :)

2011-01-28 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0