Lögnen

Jag har ljugit en hel del i mina dar men jag insåg till slut att lögnerna inte håller i längden.
Jag har sårat människor med mina lögner och hamnat i pinsamma situationer p ga lögner.
En lögn kommer alltid ikapp!
Som vuxen försöker jag att aldrig ljuga, jag säger försöker, för det är så lätt att slänga in en liten vit lögn här och där.
"För att inte såra", så tänker man, men det är bättre att säga sanningen.
Det har kostat lite att vara sann.
Alla kan inte ta sanningen, alla i ens omgivning kan inte förstå.

Bestämmer man en sak med mig och jag säger ja, då menar jag det.
Om det så är ett år kvar så kan du tro att jag minns och att det är det som jag planerar för.
Annars så hör jag av mig i god tid och säger varför jag "bangar" men så fungerar inte alla.
På arabiska finns det ett ord som heter "taraff" eller "tariff" eller nåt sånt, jag kommer inte ihåg. I alla fall så betyder det att jag inte menar vad jag säger, jag bara säger det för att vara artig.
-Ja, det är klart att vi skall träffas!
-Kom hem till oss på middag!
Men man menar det egentligen inte, och alla vet det.
Sån´t funkar inte på mig. Har vi bestämt att vi skall träffas eller bjuder du hem mig så kommer jag, var så säker ;)

Nu undrar väl du varför jag skriver om det här då?
Vem är det nu som har ljugit för henne?
Egentligen inte av någon speciell anledning utan jag kom på det bara.
Saker som fastnar i mitt huvud prukar ju komma ner här på bloggen.

Nu skall ingen känna sig träffad för jag tänker inte på någon speciell vän eller händelse.
Jag umgås bara med de bästa vänner för de andra har jag sorterat bort.


Kommentarer
Postat av: Anita

Nuuu blir jag verkligen orolig att jag missat nånting...eller lovat något...eller klivit dej på tårna! 1) Vi kommer till jul OM vi kan fixa kattvakt! 2)Det blir nog ingen "tjejresa" till dej före jul....hellre i januari/februari! 3)Du är så Välkommen hit på Nostalgi nästa helg....du är alltid Välkommen till mej! Pöss!

2011-10-30 @ 10:33:30
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Nederbörd Anita. Jag säger ju att ingen har klivit mig på tårna.....knäppis.

2011-10-30 @ 10:56:55
Postat av: Maggan

Nederbörd???...min telefon skriver ju lite som den vill....men du fattar vad jag menar....eller att jag inte menar någon särskild och allra helst inte du <3

2011-10-31 @ 06:36:50
Postat av: Anita igen!

Hahahaha...nederbörd?? Jag fattar men blir ändå orolig...jag saknar dej! <3

2011-10-31 @ 08:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0