Varför är det det så?

Knutte sa en sak till mig i dag som jag inte kan sluta att tänka på.
I vanlig ordning så är det en ganska irrelevant fråga som har upptagit mig hjärnaktivitet ikväll, men ändå.

Han sa:
- Om du sitter på bussen och någon mitt emot dig luktar sig själv på tröjärmen så funderar man inte vidare på det men om samma person skulle sitta mitt emot dig och lukta på sina fingrar så skulle man bli lite misstänksam.
- Varför luktar han/hon på sina fingrar? och var har de varit?

Varför är det så?

En ganska knäpp fråga men har du något svar?

Varför är det ofint att lukta på sina fingrar men inte på armen?
Varför tar man genast för givet att det luktar illa? Tänk om hon/han har jättegod handcréme på sig då!

Snacka om att jag har lite att göra här hemma när jag är sjuk eftersom jag ens lägger energi på en sån fråga :P





Kommentarer
Postat av: Anita

Jag vet inte......men jag skulle nog reagera på samma sätt vare sig någon sniffade på sin tröja eller sina fingrar. Eftersom jag har en handkräm som doftar otroligt gott så sitter jag ofta och sniffar på mina händer....få kanske sluta med det då! ;O)

2011-10-05 @ 08:36:50
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0